Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش ایرنا، جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا یک حقوقدان مستقل است که توسط ائتلاف دو حزب پوپولیست «لیگ شمال» و «جنبش ۵ ستاره» برای مقام نخست‌وزیری انتخاب شد و اکنون اعلام کرده که استعفا خواهد داد.

کونته پس از یک نطق طولانی در مجلس سنا گفت: «من به دوران کاری این دولت همین جا پایان می‌دهم و استعفای خود را به رئیس‌جمهوری اطلاع خواهم داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کونته در واکنش به اقدامات اخیر ماتئو سالوینی برای به شکست کشاندن دولت ائتلافی و برگزاری انتخابات زودرس با هدف پیروزی در آن گفت: «ایجاد بحران در دولت اقدامی غیرمسئولانه و نشان‌دهنده برتری دادن منافع شخصی و حزبی است. »

کونته همچنین گفت که سالوینی در نشست‌های مهم سیاسی با نشانه‌های مذهبی حاضر شده تا از این طریق مخاطبان مذهبی را نیز به خود جلب کند در حالی که به گفته او، «لائیسیته» جزئی از ارزش‌های دموکراتیک جمهوری ایتالیا محسوب می‌شود.

اختلافات میان دو حزب اصلی حاضر در ائتلاف حاکم ایتالیا از جناح راست افراطی در دو هفته اخیر به اوج خود رسید. ماتئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب لیگ شمال شروع کننده اختلافات در میان پوپولیست های راست گرای حاکم در ایتالیا بود. او در تاریخ ۱۷ مرداد اعضای حزب جنبش ۵ ستاره را متهم کرد که با لوایح کاهش مالیات و کاهش پروژه‌های عمرانی عظیم مخالفت می‌کنند.

مرکز حزب لیگ شمال که سالوینی رهبر آن است استان لمباردی در شمال ایتالیاست، سالوینی از زمان شروع اختلاف با جنبش ۵ ستاره تلاش کرد تا با فعالیت های انتخاباتی در جنوب ایتالیا نیز برای خود رای دهنده جمع کند. نتایج نظرسنجی‌ها حزب لیگ را اندکی بالاتر از جنبش ۵ ستاره نشان می دهد.

سالوینی بر اساس همین نظرسنجی‌ها امیدوار است که بتواند در انتخابات زودهنگام بعدی که در پاییز امسال برگزار می‌شود به پیروزی دست یابد و ظاهرا قصد دارد نخست وزیر بعدی ایتالیا باشد.

اختلاف میان دو حزب حاضر در ائتلاف حاکم ایتالیا بر سر لوایح گوناگون که به بی‌اعتمادی و ناامنی برای سرمایه‌گذاری در این کشور منجر شده، تاکنون ۵ میلیارد یورو خسارت برای دولت به بار آورده است. در این مدت اقتصاد ایتالیا روند نزولی را طی کرده است.

این در حالی است که ایتالیا هم اکنون با مشکل بدهی‌های سنگین خارجی روبروست. ایتالیا  با حدود ۲.۳ تریلیون یورو یکی از بالاترین رقم‌های بدهی در بین کشورهای دنیا را دارد. نرخ بدهی‌های این کشور یعنی نسبت بدهی به قدرت اقتصادی بیش از ۱۳۲ درصد در سال ۲۰۱۸ بود که بالاترین میزان در بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از یونان محسوب می‌شود.

چندی پیش «ماتئو رنزی»، رئیس سابق حزب دمکرات ایتالیا که همچنان از نفوذ بالایی در درون این حزب چپ میانه برخوردار است، اعلام کرد که بازگشت به صندوق های رای در زمانی که دولت در حال تنظیم و تهیه بودجه سال ۲۰۲۰ است نوعی دیوانگی به شمار می رود.

در سال های اخیر رشد راست‌های افراطی در بسیاری از کشورهای قاره سبز، جهان را نگران کرده است. این احزاب مخالف سیاست های مهاجرتی و اتحادیه اروپا هستند.

بر اساس گزارشی که توسط موسسه نظرسنجی «YouGov» منتشر شده، ۴۳ درصد از شهروندان هشت کشور اروپایی از جمله ایتالیا، رشد احزاب راست افراطی را به عنوان یک تهدید به شمار می‌آورند.

دولت پوپولیست و راست افراطی ایتالیا به شدت مخالف سیاست های مهاجر پذیری بود در سپتامبر ۲۰۱۸  دولت ایتالیا یک فرمان امنیتی را که بسیار مورد انتقاد قرار داشت، صادر کرد. با این حکم اخراج پناهجویان و سلب تابعیت ایتالیا از مهاجران ساده تر شد. سالوینی، در صفحه فیس بوکش نوشت که این حکم «قدمی است رو به جلو برای امن تر ساختن ایتالیا».

بسیاری از تحلیلگران شخصیت ماتئو سالوینی را به دلیل نشانه هایی که در سخنان و عمل از خود بروز می دهد یک فاشیست بالقوه و یک تهدید جدی در ثبات اتحادیه اروپا می دانند. فاشیسم در اوایل قرن بیستم در دانشگاه میلان به عنوان یک ایده در اندیشه سیاسی ظهور کرد، جیوانی جنتیله را بنیان گذار این ایده می دانند، این ایده به سال ها دیکتاتوری مخوف بنیتو موسیلینی منجر شد.

اگر حزب لیگ شمال بتواند در انتخابات آتی ایتالیا برنده شود قطعا قوانین در مورد پناهجویان سخت تر خواهد شد. نگرانی های شدیدی نسبت به آشفتگی سیاست ایتالیا وجود دارد. یک دولت جدید به رهبری متئو سالوینی در این کشور می‌تواند رویکرد ضد اتحادیه اروپا و سیاست های مهاجرتی اتخاذ کند.

کد خبر 452367 برچسب‌ها ایتالیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیایی‌ها از ژانگ ییمو تجلیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ژانگ ییمو، کارگردان کهنه کار چینی، در دوره بعدی جشنواره فیلم خاور دور در اودینه ایتالیا ۲۰۲۴ جایزه یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد.

هم زمان با اهدای جایزه ۳ فیلم از ژانگ در این جشنواره نمایش داده می‌شود که شامل «زیر نور» تریلر سیاسی ۲۰۲۳ در بخش مسابقه و نمایش «برای زندگی» (۱۹۹۴) و «فانوس قرمز را برافراز» (۱۹۹۱) در بخش کلاسیک بازسازی‌ شده‌ است.

فهرست کل جشنواره شامل ۷۴ فیلم است که از این میان ۴۷ فیلم در بخش‌های رقابتی و ۲۸ فیلم خارج از رقابتی شرکت دارند. این رویداد که فیلم‌هایی از ۱۱ کشور را نمایش می‌دهد با یک فیلم پرطرفدار چینی با عنوان «یولو» و کمدی اکشن کره‌ای با عنوان «شهروندی از یک نوع» آغاز می‌شود.

از دیگر آثار این دوره می‌توان به «۱۳ بمب» اثر آنگا دویماس ساسونگکو از اندونزی، «انگشت طلا» اثر فلیکس چونگ از هنگ کنگ، درام روزنامه نگاری تحقیقی «در روز روشن» اثر لارنس کان از هنگ کنگ، «امپراطور فیلم» نینگ هائو، گلچینی ژاپنی از ۱۰ فیلم شامل فیلم جنایی «پسر طلایی» از کانکو شوسوکه و درام آدم ربایی «گمشده» ساخته یوشیدا کیسوکه است.

امسال بیست و ششمین دوره این جشنواره از ۲۴ آوریل تا ۲ می (۵ تا ۱۳ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

کد خبر 6064637

دیگر خبرها

  • علاقه تیم‌های انگلیسی به جذب الساندرو باستونی / گاتزتا
  • قیمت گران‌ترین والیبالیست دنیا فاش شد
  • مشخص شدن زوج‌های نیمه‌نهایی مسترز میامی
  • ایتالیایی‌ها از ژانگ ییمو تجلیل می‌کنند
  • فیلم| گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • لامبورگینی میورا اس وی 1971 ؛ ایتالیایی بی تکرار (عکس)
  • قرار گرفتن ایران در فهرست معدود کشور‌های دارای تکنولوژی کامل جداسازی ایزوتوپ‌ها
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • ایتالیایی‌ها چگونه از دوران نوزادی تیم محبوب خود را انتخاب می کنند؟ / ویدیو فان
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا