Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@12:42:50 GMT

دستگیری ۲ شکارچی متخلف پرندگان شکاری در نمین

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۲۰۶

دستگیری ۲ شکارچی متخلف پرندگان شکاری در نمین

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، امین شکوری مقدم روز چهارشنبه گفت: از این شکارچیان آلات و ادوات زنده‌گیری و صید پرندگان شکاری شامل یک عدد دوربین چشمی، پارچه بسته‌بندی پرندگان شکاری، توبره مخصوص نگهداری پرندگان شکاری، تور مخصوص زنده ‌یری پرندگان شکاری (شبچه) ، یک دستگاه موتورسیکلت تریل کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماموران محیط زیست با هرگونه صید و شکار غیرمجاز برخورد خواهند کرد، اظهار داشت: متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگه‌داری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

پرندگان شکاری شاهین‌سانان به لحاظ کارکرد اکولوژیکی دارای اهمیت فراوان بوده و مشمول کنوانسیون سایتس (کنوانسیون بین المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض) می‌باشند.

هر سال در فصل تابستان برای افراد اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری در نمین می‌کنند.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پرندگان حفاظت محیط زیست دوربین کشف و ضبط محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلزدگان مراقب تمساح باشند

آفتاب‌‌نیوز :

 روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر استان سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن کلیه رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست و احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری شود.

به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین