Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:56:50 GMT

تداوم همکاری هند با کاخ گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۲۲۴

تداوم همکاری هند با کاخ گلستان

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجموعه جهانی کاخ گلستان، گادام دارمندرا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شگفتی‌های معماری هندوستان با بیان این مطلب گفت: «از مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تشکر می‌کنم که شرایط برگزاری این رویداد هنری را در عمارت شمس‌العماره فراهم کرد، حس می‌کنم در هندوستان هستم و این مکان به نظرم آشناست و این نشان‌دهنده اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «پرفسور آب‌های‌کومار رئیس خانه فرهنگ هند در تهران انگیزه اصلی ما برای برپایی این نمایشگاه بود و تمام‌کارها را برای برپایی نمایشگاه نقاشی هنرمند جوان هند در این مکان تاریخی انجام داد. همچنین از کاخ گلستان برای نمایش مبلمان چوبی قدیمی و عکس‌هایی از کشور هند که از گنجینه آلبوم خانه کاخ گلستان برای نمایش انتخاب‌شده، تشکر می‌کنم.»

سفیر هند در ایران تصریح کرد: «روابط محکم میان دو کشور از سفر نخست‌وزیر هند به ایران و سفر آقای روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به کشور ما مشخص است. آقای روحانی سفرش را از شهر حیدرآباد محل تولد من آغاز کرد که در این شهر بناهای زیادی وجود دارد که معماری آن ایرانی و نشان‌دهنده فرهنگ ایرانی است. این شهر بزرگ‌ترین جمعیت شیعه‌نشین هند را دارد. تمام این موارد نقطه اتصال دو کشور هستند.»

او بیان کرد: «باید تمامی تفاهم‌نامه‌های فرهنگی که درگذشته میان وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی ایران با کشور هند به امضا رسیده است را دوباره احیا کنیم و امیدواریم این ارتباط قوی فرهنگی ادامه داشته باشد.»

دارمندرا افزود: «از تمام طرح‌ها و پیشنهادها کاخ گلستان استقبال می‌کنیم و آن را در سفارت هند برای اجرا پیش می‌بریم. هفتادسال برقراری روابط دیپلماتیک هندوستان و ایران شاید زمان زیادی برای تمدن‌های باستانی ایران و هند که قدمت زیادی دارند نباشد اما معتقدیم این مدت توانست روابط دو کشور را محکم‌تر کند و ما آمادگی کامل را برای همکاری فرهنگی با سازمان میراث‌فرهنگی و کاخ گلستان داریم .»

مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در ادامه گفت: «مشترکات فرهنگی زیادی با کشور هند داریم و تنها کشوری هستیم که مراودات نمایشگاهی خوب داشتیم. امیدواریم برپایی چنین نمایشگاه‌هایی ادامه پیدا کند؛ کاخ گلستان با هماهنگی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آمادگی همکاری با موزه‌های هند را دارد، تمام ایرانی‌ها به کشور هندوستان علاقه دارند و می‌توانند حداقل یک جمله درباره این کشور بنویسند.»

او افزود: «۷ جلد آلبوم از کشور هندوستان داریم امیدواریم به‌زودی بتوانیم نمایشگاه بزرگتری از آثار کشور هند شامل عکس‌ها و نسخه‌های خطی به نمایش بگذاریم و آثار به نمایش گذاشته را در قالب کاتالوگ و کتاب چاپ کنیم.»

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه شگفتی‌های معماری هندوستان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ به کاخ گلستان واقع در میدان ارگ مراجعه کنند.

کد خبر 4698396 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: کاخ گلستان هندوستان موزه کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات جهان ادبیات گردشگری نقد کتاب رایزنی فرهنگی بازار نشر معرفی کتاب دفاع مقدس جنگ تحمیلی عید غدیر خم معرفی نشریات فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند

حسین امیر عبداللهیان، از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان در آینده خبر داد .

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر دو روزه خود به ترکمنستان  در جمع خبرنگاران درباره نتایج رایزنی‌هایش با مقامات عالی رتبه و ارشد  این کشور اظهار کرد : در این دیدارها چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران را مرور کردیم .

وی با بیان این که ما اتفاق نظر داشتیم که در حوزه‌هایی همچون انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری‌ها را توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: حجم تبادل تجاری دو کشور به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است و با توافقات امروز امیدوار هستیم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.

امیر عبداللهیان با بیان این که در این دیدارها همچنین درباره آب و حق‌آبه ایران و ترکمنستان از سددوستی که تحت تاثیر برنامه‌های بالادستی افغانستان قرار دارد، رایزنی و گفت وگو کردیم ،گفت: کمیته‌ای در این رابطه، تلاش‌های جدی را انجام خواهد داد که اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی در حوزه آب، تاثیری در حق‌آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی با بیان اینکه از گذشته‌ همکاری‌هایی بین دوکشور در حوزه برق و گاز بین دو کشور وجود دارد و این همکاری‌ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد، در بخش دیگری از صحبت های خود با خبرنگاران افزود : تعداد محدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد که ما بتوانیم گام‌هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم، شاهد سفر آقای رئیسی به عشق‌آباد باشیم ، تصریح کرد : طبعا تا آن زمان، ما و همکارانمان در وزارت خارجه‌ دو کشور ایران و ترکمنستان تلاش خواهیم کرد که برای موفقیت این سفر، گام‌های موثری را برداریم.

امیرعبداللهیان در این ارتباط همچنین تصریح کرد : یکی از اهداف سفرم به ترکمنستان فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور ایران به ترکمنستان با مروری بر آنچه در گذشته بین دو کشور توافق شده و ارزیابی میزان پیشرفت این روابط بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • تداوم ناپایداری هوا در گلستان تا اواخر وقت چهارشنبه
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات