Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@07:32:03 GMT

خواص جو را بدانید!

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۲۴۱

جو از جمله پرکاربردترین غلات در جهان است که به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین‌های سرشار برای سلامتی فوائد بسیاری دارد.

 ابتدا این گیاه در مصر باستان و در دوران بین‌النهرین کشت می‌شد اما در سال‌های ۱۸-۲۰۱۷ اتحادیه اروپا به جایگاه نخست تولیدکنندگان این نوع از غلات در جهان دست پیدا کرد. در آن سال تولید جهانی جو حدود ۱۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۷ میلیون تن بوده است.

سالم‌ترین نوع این غله جو پوست کنده است. از آنجاییکه غلات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند مصرف مرتب از آن برای سلامت مفید خواهد بود. در ادامه سایت مدیکال دیلی به برخی از فوائد این نوع غله اشاره کرده است.

هضم غذا

جو حاوی فیبر مورد نیاز برای تنظیم حرکت روده است. همچنین این ماده خوراکی با متوازن ساختن باکتری‌های خوب روده سلامت آن را حفظ می‌کند.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳ نشان داد مصرف جو در زنان برای مدت چهار هفته سوخت و ساز بدن و عملکرد روده آنان را تقویت می‌کند.

همچنین نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که میزان فیبر موجود در جو می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده نقش مهمی داشته باشد.

کاهش وزن

فیبر از خاصیت کاهش میزان اشتها برخوردار است و موجب می‌شود فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد، در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان داد مصرف جو برای مدت شش هفته وزن را کاهش داده و با تحریک حس سیری از میزان گرسنگی می‌کاهد.

مشکلات قلبی عروقی

از مواد مغذی موجود در جو می‌توان به ویتامین B۳، تیامین (ویتامین B۱)، سلنیوم، مس و منیزیم اشاره کرد.

این مواد معدنی در کاهش میزان کلسترول و فشار خون که فاکتورهای مهمی در بروز بیماری قلبی به حساب می‌آیند،‌ موثر است. این نوع غله به پاکسازی عروق خونی و کاهش التهاب کمک می‌کند.

سرطان

ماده معدنی سلنیوم که به ندرت در مواد غذایی یافت می‌شود در جو وجود دارد. سلنیوم از این ویژگی برخوردار است تا چندین ترکیب سرطان‌زا را از بین ببرد.

همچنین سلنیوم برای عملکرد آنزیم کبد حیاتی است. همچنین این ماده معدنی با فعال ساختن سلول‌های T به هنگام ضرورت در عملکرد صحیح سیستم ایمنی نقش دارد.

سلامت استخوان

جو حاوی مواد معدنی منگنز، منیزیم و فسفر است که تمامی آن‌ها در داشتن ساختار استخوانی سالم، استخوان‌سازی و به طور کلی استحکام استخوان‌ها نقش دارند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EoW برچسب ها: اتحادیه اروپا ، بیماری قلبی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بیماری قلبی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر