Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@12:13:34 GMT

۷۴ نفر در جاده های سمنان جان خود را از دست دادند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۴۲۹

۷۴ نفر در جاده های سمنان جان خود را از دست دادند

کرمان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در شمال استان کرمان و در سه ماه ابتدای امسال ۷۴ فقره جان خود را از دست داده و تعداد ۸۲۶ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش قدس آنلاین؛ سیدعلی حاج سیدعلیخانی روز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی راه های استان در محل استانداری کرمان افزود: این آمار در مقایسه با سال ۹۷ که به میزان ۱۰۸ فقره فوتی و ۵۹۳ نفر جرحی داشتیم، در مجموع ۳۱ درصد در میزان فوتی کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه میزان فوتی حوادث جاده ای در جنوب استان کرمان نیز در سه ماه ابتدای امسال ۱۶ درصد کاهش داشته است افزود:قاچاق اتباع بیگانه و سوخت در حادثه های جاده ای استان کرمان ۱۰ کشته و ۹ مجروح بر جای گذاشته که هفت درصد آمار تلفات جاده ای این استان را در سه ماه ابتدای امسال افزایش داده است.

حاج سیدعلیخانی افزود: پژو ۴۰۵ با ۲۷ درصد، پراید ۱۶ درصد، موتورسیکلت با ۱۵ بیشترین آمار حوادث جاده ای استان کرمان را در سه ماه ابتدای امسال به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: ۵۱ درصد فقدان توجه به جلو و ۲۱ درصد تخطی از سرعت مطمئنه از علت های وقوع حوادث فوتی و جرحی جاده ای استان کرمان در سه ماه ابتدای امسال بوده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرمان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۹درصدی غرق شدگی‌ها در فروردین امسال

مدیرروابط عمومی اورژانس کشور از افزایش ۵۹ درصدی میزان غرق شدگی‌ها در فروردین امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، بابک یکتاپرست اظهار داشت: در فروردین سال جاری ۱۱۸ نفر دچار غرق شدگی شدند که به نسبت زمان مشابه، افزایش ۵۹ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این ۱۱۸ نفر، ۵۴ نفر دچار مصدومیت و ۶۴ نفر از این افراد فوت کردند.

یکتاپرست افزود: بیشتر مصدومان در استان‌های بوشهر و هرمزگان و فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در فارس و اصفهان بودند.

مدیرروابط عمومی اورژانس کشور افزود: در استان فارس در ماه گذشته ۱۱ نفر به دلیل غرق شدگی فوت کردند.

وی دلیل افزایش آمار مصدومان و فوتی‌های ناشی از غرق شدگی را بی‌توجهی مردم و اتراق در بستر رودخانه‌ها عنوان کرد و افزود: معمولا در فصل بهار بیشتر غرق شدگی‌ها در رودخانه‌ها اتفاق می افتد؛ مردم تصور می‌کنند حجم آب رودخانه کم است و خطری ندارد. غافل از اینکه بارش‌های موسمی می‌تواند در کمترین زمان تمام بستر رودخانه را فراگیرد.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: طبیعت شوخی بردار نیست و با کسی شوخی ندارد. این روزها بسیار از طبیعت دوستان با تصور اشتباه پا به طبیعت می‌گذارند و طعمه رودخانه‌ها می‌شوند.

وی، یکی دیگر از تصورهای اشتباه را گذر کردن از رودخانه‌ها به ظاهر کم آب عنوان کرد و افزود: افراد فکر می کنند به راحتی از یک رودخانه کم عمق می‌توانند، بگذرند اما آنها انرژی آب را در نظر نمی‌گیرند؛ در حالی که تنها ۱۵ سانتی متر آب تا مچ پا، می‌تواند انسان را سرنگون کند، ۳۰ سانتی‌متر آب به راحتی خودرو را جابه‌جا می‌کند و ۶۰ سانتی متر آب نیز آن را واژگون و غرق می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد اجرایی شد
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • افزایش ۵۹درصدی غرق شدگی‌ها در فروردین امسال
  • متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بازنشستگان بخوانند/ متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟