Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم با تأکید بر اینکه قم از ظرفیت بالایی برای ساخت و تولید فیلم‌هایی با موضوع‌های دینی برخوردار است،گفت:در تلاش هستیم بستر فیلم‌های دینی از قم آغاز شود که در این زمینه آموزش‌های لازم را هم ارائه می دهیم. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن ندافی در نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، اظهار داشت:کانون فرهنگی فکری سال گذشته موکب فرهنگی و هنری در اربعین حسینی برپا کرد و قصد داریم امسال نیز برای مراسم اربعین این اقدام انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه درباره موضوعاتی نظیر غدیر، عاشورا، اربعین و ظهور؛ سرود و نمایش برای کودک و نوجوان تولید می‌شود،عنوان کرد: اگر قرار است اتفاقی در رابطه بافرهنگ و تئاتر در استان رقم بخورد باید استعدادهای کودکان و نوجوانان از همان دوران کودکی به کار گرفته شود.

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم بیان کرد: در بحث آموزش بسیار جدی هستیم و اساتید خوبی به‌ویژه درزمینهٔ فیلم در اختیار گرفته‌ایم، کارگاه‌های مختلف درزمینهٔ فیلم‌سازی و نقد و حتی تدوین و بخش‌های مختلف فیلم‌سازی در این جشنواره برگزار خواهد شد.

ندافی بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است در زمینه فیلم و فیلم سازی فعالیت های جدیدی را آغاز کند، ابراز کرد: شهر قم سرشار از استعدادهای مختلف در زمینه های متنوع است و موفقیت بچه های مخترعین در دانشگاه امیرکبیر موید این مساله است که در آنجا 4 برگزیده از استان قم وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه قم از ظرفیت بالایی برای ساخت و تولید فیلم‌هایی با موضوع‌های مختلف به‌ویژه دینی برخوردار است،گفت:در تلاش هستیم بستر فیلم های دینی از قم آغاز شود که در این زمینه آموزش های لازم را هم ارائه می دهیم و با تامین زیرساخت‌های لازم و ایجاد بستر کارگردانی و فیلم‌سازی، ساخت فیلم‌های دینی در این استان توسعه پیدا می‌کند.

"نظام درجه‌بندی سنی در سینما"؛ زمینه‌سازی برای تولید آثار غیراخلاقی در سینمای ایرانچرا فیلم‌های تاریخی - دینی جایی بر پرده نقره‌ای سینما ندارند؟‌سینمای کودک و نوجوان باید مسیر رشد و شکوفایی را طراوت ببخشد

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم ادامه داد:سینما کودک زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اعتبارات سفر سال 89 رهبر معظم انقلاب به قم در منطقه پردیسان احداث شد.

ندافی تصریح کرد: فیلم‌های کودک و نوجوان در اولویت سینمای کانون قرار دارد، با توجه به اینکه فیلم‌های کودک و نوجوان کم هستند و سینما نیاز به درآمدزایی دارد، فیلم‌ها بزرگ‌سال نیز در این سینما اکران می‌شود.

وی بیان کرد: درزمینهٔ های فیلم‌سازی در سال گذشته یک کودک 12 ساله قمی توانست در جشنواره رتبه اول را به دست آورد و درزمینهٔ های فرهنگی و هنری نیز به‌صورت جدی واردشده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت در تولید محتوای ویژه کودکان در طول سال، برخی از فیلم‌های سینمایی نیز در این سینما روی پرده می‌رود.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب توسط معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فروردین ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی هنری این نهاد در ۳۱ استان کشور ارسال شد.

درس‌نامه فهم زبان قرآن (جلد اول و دوم) از انتشارات گنج معرفت، قصه‌های قشنگ قدیمی (۶ قصه از گلستان سعدی)، همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام رضا) و همراه با معصومین (۱۰ قصه از امام سجاد) همگی از انتشارات قدیانی و لینالونا، یاد یار و دیار (خاطرات تلخ و شیرین جابربن‌عبدا… انصاری) هر دو از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی از جمله کتاب‌هایی است که به مراکز کانون سراسر کشور ارسال شده است.

همچنین «شیرین بیان، مجموعه همیشه بهار، آرش کمانگیر، پاورقی جلد ۱ تا ۵ و تمشک‌های شیرین، جنگل پشت پنجره، خاطرات چهل تیکه، زال، ضحاک، قند و نبات، کتابم با سواد است، گردآفرید، من خیالم تخت است، هفت‌خوان رستم، بازی بازی نوازش، بهار از کوچ برگشت، پنج و ده دقیقه، در گلوی ساعت شنی، شیشه‌ی عطر خدا، کسی ساز باران نمی‌زد» همه از انتشارات کانون از دیگر کتاب‌ها و نشریه‌هایی به شمار می‌رود که در مراکز فرهنگی هنری کانون تقسیم شده است.

سال ۱۴۰۲ نیز کانون بیش از ۳ میلیون جلد کتاب از انتشارات خود و سایر ناشران کودک به تمامی مراکز فرهنگی هنری در استان‌ها ارسال کرد و این روند به صورت پی‌درپی دنبال دارد.

کد خبر 6078983 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی