Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در دیدار با جودت ییلماز معاون بین‌الملل دبیرکل حزب عدالت و توسعه ترکیه (رجب ‌طیب اردوغان) با تاکید بر ضرورت تبادل تجربیات حزبی دو کشور همسایه ایران و ترکیه اظهارکرد: مردم ایران از زمانی که مرحوم نجم‌الدین اربکان و حزب رفاه و پس از آن حزب عدالت و توسعه، زمام امور را در ترکیه به دست گرفتند شاهد توسعه روابط ایران و ترکیه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین سفر حزبی ما به دنبال تقویت هرچه بیشتر روابط به ویژه استفاده از تجربیات ترکیه در زمینه نظام انتخابات حزبی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمایت ایران از اردوغان در جریان کودتا در ترکیه، از مواضع بین‌المللی و منطقه‌ای حزب توسعه و عدالت و دولت آنکارا علیه تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه ترامپ تشکر کرد و گفت: مذاکرات آستانه و روابط خوب ایران و ترکیه و روسیه در کمک به سوریه می‌تواند الگوی مناسبی برای روابط منطقه‌ای باشد.

کواکبیان افزود: همه احزاب ایران در بحث سیاست خارجی علیرغم تفاوت دیدگاه‌های خویش، همراه دولت بوده و در مقابل فشار حداکثری آمریکا مدافع منافع  ملی کشور هستند.

وی با اشاره به چهار نوع انتخابات در ایران و نحوه حضور احزاب گفت: البته در پارلمان ایران مدت‌هاست که به دنبال تغییر نظام انتخاباتی و تقویت ساختار حزبی در ایران هستیم.

بر اساس این گزارش جودت ییلماز در این دیدار با ارائه توضیحاتی درباره نحوه عضوگیری و چگونگی آموزش ۱۰ میلیون عضو حزب عدالت و توسعه، تامین مالی احزاب به میزان درصد سهم آنان در پیروزی پارلمانی و شهرداری‌ها و نقش جوانان و زنان و چگونگی ائتلاف با سایر احزاب گفت: ما از شکست اخیر در شهرداری‌های استانبول و آنکارا عبرت گرفتیم و به خودانتقادی روآوردیم.

معاون بین‌الملل اردوغان در حزب عدالت و توسعه با اشاره به همکاری‌های دوجانبه ایران و ترکیه و ضرورت افزایش مبادلات تجاری ابراز امیدواری‌کرد که در سفر به تهران بتوانیم از تجربیات انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین کشور منطقه استفاده کنیم.

این دیدار در دفتر مرکزی حزب عدالت و توسعه در آنکارا و با حضور نماینده شهر مرزی  وان و فیض‌اللهی معاون سیاسی سفارت ایران در ترکیه انجام شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کواکبیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است