Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:57:16 GMT

تصویب ۲۴۴ مصوبه برای حمایت از تولید ملی در قم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۹۵۲

تصویب ۲۴۴ مصوبه برای حمایت از تولید ملی در قم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح فاز اول مجتمع تولیدی فیبر نوری نیرا که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، افزود: از اولویت‌های مهم استان قم توجه به تولید و رونق آن است و در این زمینه تاکنون ۲۴۴ مصوبه تصویب و ۱۸ جلسه اصلی و ۳۱ جلسه در کمیته‌های فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌چنین مدیران اجرایی قم یک هفته در میان این جلسات را برگزار و یک روز در هفته را برای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اختصاص داده‌اند.

به گفته استاندار قم، مدیران اجرایی استان قم برای رونق تولید و رفع موانع پیش روی تولید ملی عزم جدی دارند.

تأکید بر رفع مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت ۲۲ ساله این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جزو نخستین مناطق اقتصادی کشور بوده و اکنون ۲۲ سال از فعالیت اقتصادی آن می‌گذرد و همیشه مورد حمایت مدیران اجرایی استان از جمله استاندار است.

سید مهدی طباطبایی افزود: موانعی بر سر راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران وجود دارد که باید رفع شود ازجمله تصویب مصوبه‌ای که در فروردین‌ماه به تصویب سران ۳ قوه رسیده است یکی از این مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده است که بسته شده و آن را به بانک مرکزی موکول کرده‌اند ولی بانک مرکزی در این زمینه دستورالعملی را که باید بنویسد را ننوشته‌ است.

به گفته وی، باید این مصوبه حل شود و مشکلات تولیدکنندگان حل و فصل شود همچنین بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کالای صادر شده در گمرک مانده و هنوز بازنگشته‌اند.

کد خبر 4698450

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی طباطبایی بهرام سرمست استانداری قم بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان هفته دولت یاسوج روز خبرنگار سانحه تصادف اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو  کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه های اقتصادی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد. 

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور،  از این همکاری ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردی محمدف با اشاره به  تجارب مثبت اجرای طرح های زیربنایی توسط شرکت های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.  

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم،  برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجهدیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • تصویب حقوق حداکثر ۷۰ میلیون تومان برای مدیران دولتی | عکس
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر