Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، موسی شعفی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر مراغه افزود: با توجه به نقش مخرب اعتیاد در فروپاشی کانون خانواده‌ها، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی با استفاده از ابزارهای فرهنگی نهادها و سازمان‌های مردم نهاد ممکن می‌شود.
وی ادامه داد: وجود برخی زیرساخت ها و فضاهای عمومی در نقاط مختلف شهر، فرصت مناسبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شعفی اضافه کرد: بکار گیری و اجرای کارگاه‌ها و کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی ویژه جوانان و خانواده‌ها در زمینه اعتیاد به مواد مخدر از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد.
وی افزود: همچنین بهره‌گیری از ظرفیت رسانه، مطبوعات و فضای مجازی می‌تواند در آگاه‌سازی خانواده‌ها و نسل آینده در برابر اعتیاد موثر باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در مبارزه با اعتیاد گفت: در این راستا نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با موضوع اعتیاد در قالب آثار عکس و پوستر در معرض بازدید شهروندان قرار گرفته است.
احمد دادرس فیاضی افزود: توزیع رایگان کتاب در انجمن‌های مردم نهاد و زندان این شهرستان نیز از جمله فعالیت های فرهنگی در این زمینه است.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود ۳۷ باب کانون فرهنگی هنری مساجد، می‌توان از ظرفیت این مراکز فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد بهره گرفت.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان شرقی پیشگیری از اعتیاد خانواده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد مبارزه با مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر مراغه گفت: هفتمین سال بزرگداشت «روز مراغه»، امسال با محوریت ثبت جهانی شهر سالم مراغه، به مدت یک هفته  در این شهر برگزار خواهد شد.

عسکری افزود: برای روز و هفته مراغه، بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و بزرگداشت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه روز مراغه، امسال از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت با شعار «شعار جهان‌شهر مراغه در مسیر دستیابی به گواهی بین المللی شهر سالم» با حضور مسئولان استان و میراث فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

رئیس کمسیون فرهنگی شورا و دبیر روز مراغه در ادامه گفت: همایش بزرگداشت، جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در یک هفته برگزاری این همایش اجرا خواهد شد.

عسکری ادامه داد: هدف از برگزاری روز مراغه، شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، سوغات و جاذبه‌های طبیعی مراغه، شخصیت‌های ادبی، هنری و فرهنگی این شهر است.

عسگری، به تدارک برنامه‌ها و مسابقات ورزشی گوناگون با مشارکت شهروندان اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های هفته مراغه، شناساندن نقاط کمتردیده شده این شهر از منظر جغرافیای، طبیعی و فرهنگی است.

۱۶ اردیبهشت، سالروز برپایی رصدخانه تاریخی مراغه (بسته شدن زیج ایلخانی) در ۸۰۰ سال پیش، روز مراغه، نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم
  • «روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود