Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون اول قوه قضاییه گفت: ما باید یک بار پرونده خودمان را ورق بزنیم و ببینیم در آنچه انجام داده‌ایم، در روزی که این پرونده برای ما باز می‌شود آیا پرونده را به دست راست ما می‌دهند یا دست چپ.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خوزستان که امروز (۳۰ مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر کدام از شما که خدمت قضایی انجام داده‌اید پرونده‌های زیادی از مردم را ورق زده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید یک بار پرونده خودمان را ورق بزنیم و ببینیم در آنچه انجام داده‌ایم، در روزی که این پرونده برای ما باز می‌شود آیا پرونده را به دست راست ما می‌دهند یا دست چپ.

وی افزود: باید ببینیم که در آن روز جلوی امیرالمومنین(ع) سر به زیر خواهیم بود یا سربلند. باید از امروز همه به فکر پرونده خودمان باشیم. اگر از خودمان شروع نکنیم نمی‌توانیم عدالت را برقرار کنیم. اگر می‌خواهیم عدالت را برقرار کنیم باید خودمان حامل عدالت باشیم و زمانی می‌توانیم حامل عدالت باشیم که خودمان را ساخته باشیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: کار قضا، امر خطیری است. امروزه مردم بحق از ما توقعات زیادی دارند. مردم، به حق از قوه قضاییه توقع دارند که جلوی کمی‌ها و فسادها در اقسام مختلف آن گرفته شود. امروز در شرایطی هستیم که گاهی حق و باطل در هم آمیخته می‌شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: گاهی در فضای مجازی و غیرمجازی تشخیص حق و باطل و احقاق حق آسان نیست. امر قضا کاری مشکل، فضا مسموم و مشکلات زیاد است و قاضی، کارمند قضایی و تجهیزات نیز کم داریم اما با این شرایط ما می‌خواهیم در این میدان آنچه که رضایت حق تعالی است را انجام دهیم و برای این کار باید از خدا، ائمه و معصومین مدد بگیریم.

وی با اشاره به تودیع و معارفه رییس کل دادگستری خوزستان، افزود: آقای افشارنیا حدود ده سال آن چه در توان داشتند برای خدمت به مردم و دستگاه قضا انجام دادند. آقای مرادی نیز طلبه خوشنامی هستند و با دستگاه قضا ارتباط داشتند. امیدوارم همانطور که رضای حق تعالی است، قدم بردارند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: از آحاد مردم، بزرگان طوایف و اقشار مختلف خواهشی دارم. بسیاری از مسائلی که امروزه در دستگاه قضایی مطرح می‌شود را مردم می‌توانند خودشان حل و فصل کنند. خیر و برکتی که در صلح و سازش هست را معلوم نیست که ما بتوانیم در دستگاه قضایی تامین کنیم. در بسیاری مواقع ممکن است برای ما حقیقت روشن نشود و بعد از حکم صادر شده نیز هر دو طرف دعوا ناراضی باشند اما وقتی خودم مردم مواردی که قابل گذشت و اغماض است را ببخشند، خیر و برکت و عنایتی که خدا به آن بخشش می کند ارزش بسیاری دارد.

محسنی اژه‌ای گفت: تنها در سال ۹۷ در چند مورد دادخواست، ۴۲ هزار و ۲۷۷ فقره پرونده تشکیل شده است که بسیاری از این پرونده‌ها مربوط به مسائل خانوادگی بود. اگر مردم، دستگاه‌ها و سران طوایف کمک کنند که این ۴۲ هزار پرونده به دستگاه قضایی نیاید، قاضی ما می‌تواند با دقت بیشتری به پرونده‌های اصلی بپردازد. این در حالی است که تنها در زمینه سرقت قابل تعزیر، ضرب و جرح عمدی و غیر عمدی، توهین و تهدید، ۱۸۱ هزار پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: از رییس کل جدید دادگستری خوزستان خواهشی دارم؛ شورای حل اختلاف فعلی که امروزه به یک جریان دولتی تبدیل شده است، باید توسعه پیدا کند اما شما از ظرفیت استانداری، فرمانداری، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، بسیج و ... برای کاهش دادخواست‌ها استفاده کنید و با مشورت با بزرگان و مدیران و مسئولان، ترتیبی بدهید که از همه امکانات استان با هم‌افزایی همه برای خدمت به مردم استفاده شود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروزه مردم انقلابی کشور مستحق خدمت هستند. همه باید خالصانه، خادمانه و بی‌منت در خدمت مردم باشیم. مردم خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. باید همه مدیران فکر کنند که چگونه می‌توان به خوزستان که از نعمت‌های الهی بسیاری برخوردار است، کمک کرد. خوزستانی که از نعمت دریا، نهرهای خوب و ... برخوردار است اما در طول هشت سال جنگ این همه صدمه دیده است و حالا نیز مسائل زیست محیطی را تحمل می‌کند. باید همه دست به دست هم دهیم تا به این مردم خالصانه و بی‌منت کمک کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: برخی از بازداشت‌های موقت ما طولانی شده است. البته ممکن است شما برای این کار دلیل داشته باشید. اما گاهی می‌بینید که بازداشت موقت، سه ماه، چهارماه، پنج ماه یا بیشتر طول کشیده است. دادستان و دادگستری باید جلسه برگزار کنند و اقدام ویژه‌ای در این زمینه انجام دهند تا کسانی که ضرورتی برای بازداشت آنها وجود ندارد، در بازداشت نباشند. اگر هم ضرورتی برای این کار وجود دارد، باید روند رسیدگی به پرونده را تسریع کنید. این کار آثار منفی دارد. درست است که اثر بازدارندگی هم دارد اما تلاش کنیم که یک نفر برای یک مدت طولانی در بازداشت موقت نماند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه

کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که یکی از معاونین وزیر دفاع روسیه که مظنون به دریافت رشوه است، بازداشت شده و رئیس جمهور روسیه در جریان جزییات این پرونده قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، شب گذشته مشخص شد که تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه، که مظنون به دریافت رشوه است بازداشت شده و  تحت بازجویی سازمان‌های مجری قانون قرار دارد.

به گفته یک مقام نزدیک به نهادهای اجرای قانون روسیه، عملیات بازداشت این مقام وزارت دفاع بیشتر از یک ماه است که توسط ماموران سرویس امنیت فدرال و کمیته تحقیقات آماده شده بود. 

به گفته یک منبع دیگر، علاوه بر ایوانف، چند نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند که کمیته تحقیقات آنها را در انتقال پول دخیل می‌داند. احتمالاً صحبت بر سر تخلفات در اجرای قراردادهای ساختمانی در وزارت دفاع است.

یک مقام کمیته تحقیقات یادآور شد که طبق قانون 290 قوانین جزایی فدراسیون روسیه "دریافت رشوه" تا 15 سال زندان مجازات دارد و مقام، رتبه و مبالغ شرایط کلیدی در بررسی ماهوی پرونده تاثیری نداشته و فرد متخلف از این اتهامات مصونیتی نخواهد داشت.

سازمان های مجری قانون روسیه، شامل سرویس امنیت فدرال، وزارت امور داخلی و کمیته تحقیقات - به طور فزاینده‌ای درگیر چنین پرونده‌هایی است و از توانایی و اختیارات جدی در این زمینه برخوردار هستند. 

بازداشت تیمور ایوانف عصر روز سه شنبه مشخص شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بازداشت معاون وزیر دفاع مطلع شده و در جریان جزییات این پرونده قرار گرفته است.

ایوانف در 15 آگوست سال 1975 در مسکو به دنیا آمد. او تا سال 2012 در شرکت‌های مجتمع سوخت و انرژی کشور کار می کرد و بعداً معاون رئیس دولت منطقه مسکو شد. او از مارس سال 2013 تا زمان انتصاب خود به عنوان معاون وزیر دفاع در سال 2016، سمت مدیر کل یک شرکت تخصصی در زمینه ساخت مسکن برای پرسنل نیروهای مسلح روسیه را بر عهده داشت.

دو مقام عالی رتبه اوکراینی متهم به فساد و دریافت رشوه شدند

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تو زیبایی
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟