Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ادارات و نهادها موظف هستند با رسانه ها و خبرنگارانی فعالیت کنند که رسانه مورد نظر دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات باشد و اگر خبرنگاری در جلسه ای با نام رسانه دارای مجوز حضور می یابد اخبار خود را باید در آن رسانه درج کند و بعد از درج در آن رسانه می توانند همان محتوی را بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات در فضای مجازی انتشار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری ، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: بر اساس قانون مطبوعات رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را به رسمیت می شناسیم و افرادی که در این رسانه ها فعالیت دارند بعنوان اعضای هیات تحریریه و خبرنگار محسوب می شوند.         
عباس زارع اظهار داشت: بر اساس قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات که تاریخ ٨ شهریور ٩٥ توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد رسانه¬ های چاپی (مطبوعات) و رسانه ¬های الکترونیکی غیر برخط به لحاظ زمان انتشار منظم می¬توانند با یکی از فواصل زمانی روزی یکبار (روزنامه)، هفته¬ ای یکبار (هفته نامه)، ماهی یکبار (ماهنامه)، سه ماه یکبار (فصلنامه)، شش ماه یکبار و سالی یکبار (سالنامه) منتشر شوند و رسانه های برخط اعم از خبرگزاری و سایت های خبری در فضای اینترنت و لحظه ای به پوشش خبری می پردازند.
وی ادامه داد: حتی در آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات اشاره شد مطالبی از سوی رسانه ها در فضای مجازی نشر داده می شود که عین همان مطلب و با نام رسانه در خبرگزاری ، سایت،روزنامه ، هفته و... که دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات هستند انتشار یافته باشد.       
زارع تاکید کرد: پرونده مربوط به رسانه هایی شبکه های مجازی که در چارچوب هیات نظارت بر مطبوعات مجوز نمی گیرند در دادگاه مطبوعات مطرح نمی شود و دادسرا به آن رسیدگی می کند اما در مواردی مانند رسانه های دارای مجوز دادگاه مطبوعات بررسی می شود.      
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تاکید کرد : ادارات و نهادها موظف هستند با رسانه ها و خبرنگارانی فعالیت کنند که رسانه مورد نظر دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات باشد و اگر خبرنگاری در جلسه ای با نام رسانه دارای مجوز حضور می یابد اخبار خود را باید در آن رسانه درج کند و بعد از درج در آن رسانه می توانند همان محتوی را بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات در فضای مجازی انتشار دهد.           
وی همچنین یادآور شد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسامی رسانه های دارای مجوز را در سامانه جامع رسانه ای کشور منتشر کرده است و عموم به آن دسترسی دارند. 
زارع همچنین بیان داشت: ١٦ وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه ها در استان ها به خانه مطبوعات واگذار شد که بعنوان تنها تشکل وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند و تمامی اعضایی که عضو این تشکل می شوند باید با تایید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.         
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اذعان داشت: صدور کارت خبرنگاری و معرفی نامه نمایندگی و سرپرستی رسانه ها فقط با امضای مدیرمسئول آن رسانه دارای اعتبار می باشد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد

اکبر تاجیک سعیدی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن دعوت از مردم شهید پرور و ولایت مدار ورامین، قرچک و پیشوا برای حضور گسترده و پرشور در انتخابات اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکر هستیم، که در حماسه ماندگار ۱۱ اسفند شاهد حضور پرشور مردم همیشه در صحنه دیار ۱۵ خرداد در انتخابات بودیم.

وی با بیان اینکه مردم در دورم دوم انتخابات نیز بار دیگر با آرمان‌های امام، انقلاب، نظام و رهبری تجدید میثاق خواهند کرد، گفت: مردم همیشه در صحنه با حضور پرشور در انتخابات پایبندی به خون شهیدان را بار دیگر به رخ خواهند کشید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا اضافه کرد: با توجه به تعیین تکلیف انتخابات مجلس، در دور دوم و برگزاری آن در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به نقش بی بدیل و حضور آگاهانه مردم انقلابی و عزتمند در پیشرفت و توسعه منطقه، از تمامی مردم فهیم دعوت می‌کنم، همچون گذشته با شرکت در انتخابات برگ زرین دیگری به افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از حریم قانون اساسی اضافه کنند.

وی تاکید کرد: همه امکانات و شرایط برای برگزاری انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه ورامین, پیشوا, قرچک و جوادآباد فراهم شده است و با کاهش ۳۰ درصدی صندوق اخذ آرا در ورامین ۱۱۰ صندوق، قرچک ۱۱۲ صندوق، پیشوا ۶۲ صندوق و جوادآباد ۲۳ صندوق آماده اخذ رأی از مردم فهیم و انقلابی خواهد بود.

تاجیک سعیدی ضمن تشکر مجدد از تلاش‌های عوامل برگزاری انتخابات افزود: ناظرین دفتر نظارت شورای نگهبان با آمادگی کامل و توان مضاعف، آماده نظارت بر حسن اجرای انتخابات در حوزه انتخابیه هستند و هرگونه اظهار نظر غیرمسئولانه و غیر مستند و انتساب آن به اشخاص و جریانات توسط این افراد، صورت نخواهد پذیرفت.

بالاترین مقام نظارتی بر انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک گفت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی و قانون انتخابات کشور، هیأت نظارت بر انتخابات مسئول حسن اجرای قانون بوده و هرگونه اظهارنظر به نفع و یا علیه کاندیداها و موضع گیری ها از طرف افرادی که در ادوار گذشته در شورای نگهبان مسئولیت داشته و یا به عنوان ناظر فعالیت داشته اند، ارتباطی با هیأت نظارت و مسئولان فعلی نخواهد داشت.

وی گفت: همگی در مسیر قانون و اجرای مطلوب انتخاباتی پرشور، در فضای حقیقی و مجازی گام برخواهیم داشت و پایبندی خود را به آرمان‌های شهیدان، با بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری امام خامنه ای اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6084280

دیگر خبرها

  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • چرا کنسرت‌ها در بوشهر لغو می شوند
  • ماجرای لغو سریالی کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • پشت پرده لغو کنسرت معین زد و آرمان گرشاسبی در بوشهر
  • ماجرای لغو سریالی کنسرت‌ها چیست؟
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • نظارت بر روند تولید آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی ضروری است