Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@12:18:39 GMT

مشق‌هایی که دانش آموزان این روزها گران می‌نویسند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۳۳۸۰

مشق‌هایی که دانش آموزان این روزها گران می‌نویسند

رویداد24  در آستانه سال تحصیلی جدید، خانواده‌ها در تکاپوی خرید لوازم التحریر برای فرزندان خود هستند و بازار مدرسه رونق گرفته است.


اما این روزها بیشترین چیزی که به چشم می ‌آید، گرانی لوازم التحریری است که دانش‌آموزان بر روی آن مشق فرهنگ ایرانی می‌کنند. درست است که تولیدکنندگان نیز با مشکلاتی چون گرانی کاغذ و مسائل دیگر روبرو هستند، اما از این سو نباید مصرف کننده را نیز فراموش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی، یکی از خریداران لوازم‌التحری گفت: کیفیت لوازم‌التحریر ایرانی در مقایسه با انواع خارجی آن بسیار بد بوده به طوری که اصلا افراد را جذب نمی‌کند.

وی افزود: باید تولیدکنندگان روی طراحی دفاتر و لوازم التحریر بیشتر کار کنند، چراکه اولین نکته‌ای که در این خصوص کودکان را جذب می‌کند، همین طراحی خاص متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حسین صادقپور، یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر اظهار کرد: قیمت لوازم‌التحریر به صورت سرسام‌آور رشد کرده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد جذابیت لوازم‌التحریر ایرانی بسته‌بندی‌ها را زیبا کرد و کیفیت را بالا برد و کالایی که مشابه ایرانی دارد، اجازه وارد کردن مشابه خارجی آن را ندهند.

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه لازم است قیمت لوازم‌التحریر ایرانی کمی تقلیل یابد تا خریدار به این سمت جذب شود، خاطرنشان کرد: لازم است از سوی مدارس و معلمین نیز برای خرید اجناس ایرانی و علاقه مند شدن کودکان فعالیت‌هایی صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیشتر فروشندگان لوازم‌التحریر دنبال فروش اجناس خارجی هستند، چرا که کیفیت آن بهتر از ایرانی است.

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه گاهی کیفیت فدای کمیت می‌شود، تصریح کرد: باید طرح لوازم‌التحریر متناسب با شرایط روز، فرهنگ، اقلیم و عقاید خانواده‌ها و جامعه درنظر گرفته شود.

صادقپور با بیان اینکه باید اشکال روی جلد دفاتر به گونه‌ای طراحی شود که جذابیت داشته باشد، یادآور شد: دولت موفقیت چندانی در زمینه مهار گرانی لوازم‌التحریر نداشته که لازم است بیشتر به این حوزه توجه شود.

در بازار پرهیاهوی واردات کالای خارجی و استفاده از این برندها، جرقه‌ای که بتواند هویت ایرانی ـ اسلامی را به لوازم التحریر ایرانی برگرداند ضروری به نظر می ‌رسد چرا که لوازم التحریر، کالاهایی هستند که در ذهن کودک ماندگار شده و باید طرح‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی ما بر روی این کالاها قرار گیرد.

نباید از نظر دور داشت که در عصر ارتباطات امروزی کودکان نیز به دنبال طرح‌های جدید می‌گردند. باید کیفیت و جذابیت را بیشتر در طرح‌های لوازم‌التحریر لحاظ کرد تا کودکان و والدین به دنبال طرح‌های ایرانی به جای خارجی بروند.

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لوازم التحریر فروشنده لوازم التحریر واردات کالای خارجی تولیدات ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سید صولت مرتضوی براساس این حکم افزایش سهم کشور از اشتغال نیروی کار ایرانی در بازار کار خارجی، و بهره مندی از فرصت‌های فرامزی و ظرفیت نهاد‌های بین المللی، و همچنین حمایت حقوقی از متخصصین و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را به فروزان ماموریت داده است. 
ساماندهی حضور اتباع خارجی در بازار داخل ایران، با هدف صیانت از نیروی کار ایرانی نیز از دیگر ماموریت‌های نماینده ویژه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اعزام نیروی کار به خارج از کشور و اشتغال عنوان شده است. 
حامد فروزان دارای دکترای علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه است و مسئولیت‌های دستیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور مردمی سازی، مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون بین الملل بنیاد ایرانشناسی، از جمله سوابق کاری وی بوده است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی
  • استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا