Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:24:48 GMT

ویژه برنامه ادبی مشترک ایران و ترکیه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۳۴۰۶

ویژه برنامه ادبی مشترک ایران و ترکیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه هنری آذربایجان غربی، دراین ویژه برنامه ادبی و فرهنگی که جمعی از شاعران بومی شهرستان ارومیه، هنرمندان عاشیق مکتب ارومیه و ۲۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های ترکیه از شهرهای مختلف این کشور حضور داشتند، اشعاری از شاعران ایران زمین در قالب‌های مختلف ادبی به زبانهای فارسی و ترکی آذربایجانی قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قرائت اشعاری از مولانا، شهریار، بابا طاهر همدانی توسط دانشجویان کشور ترکیه با همراهی و اجرای شاعران اورموی از جمله عفت دیبایی، سعید سلیمان پور، سهند برزگر، امین گنج پرور، مصطفی قلیزاده علیار، وحید طلعت و فاطمه جمالی در کنار هنرمندی هنرمندان عاشیق شهرستان ارومیه از بخش های اصلی این برنامه ادبی در حوزه هنری آذربایجان غربی بود.

همچنین دانشجویان رشته ادبیات زبان فارسی دانشگاه های ترکیه با حضور در حوزه هنری آذربایجان غربی از نمایشگاه سیل مهربانی ۲ در نگارخانه ارومیه بازدید کردند.

 در این برنامه که با همکاری دانشگاه سراسری ارومیه برگزار شد، ۲۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های ترکیه از شهرهای مختلف این کشور ضمن حضور در نگارخانه حوزه هنری استان از نزدیک با هنرمندان بومی آذربایجان غربی و تکنیکهای هنری ارائه شده در آثاراین نمایشگاه با حضور استاد راهنما آشنا شدند.

آثار عکس هنرمندان ارومیه، نقاشی های مدرن و سنتی،  آثار خوشنویسی در تکنیک های مختلف از جمله نستعلیق، شکسته نستعلیق و کوفی، تصویرسازی هندسی، مجسمه های چوبی و فلزی و معرق و منبت کاری بر روی چوب از جمله آثاری بودند که دانشجویان میهمان خارجی به واسطه آن ها با ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان ارومیه آشنا شدند.

کد خبر 4698504

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری آذربایجان غربی ترکیه ادبیات فارسی بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان هفته دولت یاسوج روز خبرنگار سانحه تصادف اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج افطاری ساده در رادیو پیام

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، آرمان ستوده، مدیر طرح و تولید رادیو پیام با اشاره به ویژه برنامه‌های سحر و افطار این شبکه گفت: رادیو پیام برای ماه مبارک رمضان اجراهای متنوع و جذاب برای شنوندگان دارد.

برنامه پیام سحربه تهیه کنندگی مجید امجدی فرد به مدت 40 دقیقه، به همراه لحظات عرفانی و پخش دعاهای سحر و کلام بزرگان، ارائه می‌شود.

همچنین، برنامه جرعه از ماه به همت تهیه‌کننده‌های مختلف و به مدت 30 دقیقه روی آنتن رادیو پیام می رود.

این برنامه با محتوای ترویج افطاری ساده و موضوعات آماده‌کردن مردم برای لحظات عرفانی افطار، شنوندگان را به گذراندن لحظاتی دلنشین و معنوی در این ماه پر برکت دعوت می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: رادیو پیام برای آشنایی با آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف، ویژه برنامه آیین حضور را به تهیه کنندگی مجید امجدی فرد تقدیم مخاطبان می کند. از دیگر برنامه های این شبکه می توان به ویژه برنامه رمضان در جهان اشاره کرد که به تهیه کنندگی سمیه رنجکش با موضوع آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در کشورهای مختلف است که روزی سه بار پخش از رادیو پیام می شود.

ستوده در پایان به اشاره به پخش برنامه پیام طبیعت در ایام نوروز افزود: مخاطبان می توانند ویژه برنامه های رادیو پیام در ایام نوروز را با ویژه برنامه پیام طبیعت به تهیه کنندگی سمیه رنجکش، با موضوع اطلاع رسانی و آگهی بخشی در خصوص حفاظت از محیط زیست بشنوند. این برنامه چهار بار در روز پخش می شود.

دیگر خبرها

  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • ترویج افطاری ساده در رادیو پیام
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان