Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ وریتی ردکلیف طی گزارشی در بلومبرگ نوشت: «ایران در نتیجه تحریم های آمریکا و قوانین جدید کشتیرانی جهانی باید مقدار زیادی نفت کوره (مازوت) مصرف کند که این مساله پیشرفت کشور به سمت مصرف سوخت پاکتر گاز طبیعی را با مشکل روبرو می کند.»

ردکلیف افزود: «طبق پیش بینی ایاین مووات (Iain Mowat)، مشاور شرکت وود مک کنزی، در سال آینده نیروگاه ها و سایر تاسیسات صنعتی ایران روزانه بیش از 200هزار بشکه نفت کوره به شدت آلاینده را استفاده خوهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم دو برابر سوخت مصرفی سال 2018 میلادی است.»

در ادامه این گزارش آمده است که «مازاد تولید نفت کوره ایران پس از تحریم های آمریکا افزایش یافته است. تحریم ها همچنین مانع واردات تجهیزات ضروری برای پالایش این محصول نفت سنگین به محصولات کمتر آلاینده نظیر گازوئیل هستند و حتی اگر ایران راهی برای آن بیابد هم ساخت پالایشگاه ها زمان بر است.»

نویسنده مدعی شده است که «با توجه به محدودیت های سازمان بین المللی کشتی رانی برای مصرف نفت کوره دارای گوگرد بالا از سوی بیشتر شناورها که از اول ژانویه 2020 اجرا می شود، شرایط ایران دشوارتر خواهد شد. با توجه به این که کشتی های تجاری و نیروگاه ها دو منبع اصلی تقاضا برای نفت کوره هستند این محدودیت های صنعت کشتی رانی هیچ گزینه ای برای ایران باقی نمی گذارد مگر آنکه از نفت کوره بیشتری در داخل و برای تولید برق استفاده کند.»

ردکلیف همچنین ادعا کرده که «به گفته روبین میلز (Robin Mills)، مدیرعامل شرکت مشاوره قمر انرژی در دبی، ایران چاره ای ندارد جز اینکه مازاد نفت کوره خود را به کمترین قیمت پیشنهادی برای پالایش بفروشد و یا خودش آن را به مصرف برساند. از آنجا که خریدار نفت کوره ایران ناقض تحریم های آمریکا خواهد بود حتی کمترین قیمت نیز نمی تواند انگیزه خرید ایجاد کند.»

در ادامه گزارش نوشته شده: «از سوی دیگر زیرساخت ها ی ذخیره نفت و سوخت ایران به سرعت در حال پر شدن است. میلز با اعلام این نکته، افزود: از آنجا که دولت ترجیح می دهد ظرفیت ذخیره سوخت کشور را به محصولات گرانبها تر نظیر میعانات اختصاص بدهد نمی تواند نفت کوره را به مدت طولانی نگهداری کند.»

نویسنده بلومبرگ در پایان مدعی شده است که «ایران از 2013 میلادی در راستای استفاده از سوخت پاکتر گاز طبیعی، مصرف نفت کوره در نیروگاه ها را به شدت کاهش داده است. افزایش دوباره مصرف نفت کوره در ایران آلودگی هوای این کشور را وخیم تر می کند. نفت کوره در مقایسه با گاز طبیعی گوگرد بیشتری دارد. نیروگاه ها این آلاینده ها را منتشر می کنند و عامل ایجاد باران های اسیدی و بیماری هایی نظیر آسم و سرطان ریه هستند.»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر نفت ایران تحریم ایران تحریم های ایران انرژی های پاک تحریم های نفتی ایران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند