Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:57:02 GMT

راهنمای خرید موبایل نوکیا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۳۸۱۷

راهنمای خرید موبایل نوکیا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چرا باید یک گوشی نوکیا خرید؟ جواب دادن به این سؤال یکی از سخت‌ترین کار‌هایی است که در حال حاضر می‌توان انجام داد، اما نوکیا دلایل خاص خود را دارد. آن‌ها در منوی‌شان یک موبایل ۹.۱۰ میلیون تومانی دارند به اسم که اگر بگوییم موبایل بدی نیست، نامردی کرده‌ایم، اما این گوشی بیشتر یک دوربین عکاسی عجیب و غریب با پنج لنز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخت‌افزارش کاملاً قدرتمند به نظر می‌رسد؛ مثلاً شش گیگابایت حافظه موقت و پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۴۵ در اختیارتان می‌گذارد، اما به هر حال با این پول یا حداقل با کمی بالا بردن سقف بودجه می‌توان iPhone ۸ یا iPhone ۸ Plus‌یا حتی iPhone XR خرید.

اگر این مقدار پول داشته باشید، سامسونگ با شما خیلی محترمانه رفتار می‌کند و حتی خرید یک Galaxy S ۱۰ پلاس را یشنهاد می‌دهد. از هوآوی هم شاید بتوانید Mate ۲۰ Pro یا P ۳۰ بخرید که همه‌شان از نظر فنی نسبت به Nokia ۹ Pure View برتری واضحی دارند.

پس چرا نوکیا هنوز در بازار حضور دارد؟ فکر می‌کنیم علت این اتفاق، داشتن تعدادی گوشی دو، سه و حتی چهار، پنج میلیون تومانی است که با چندتا قر و فر ریز مثل ناچ اسکرین (همان بریدگی جلف بالای صفحه نمایش) و البته دست و دلبازی در به‌روزرسانی سیستم عامل باعث می‌شود نوکیا همچنان در آن بخش بازار سنگر داشته باشد و با چنگ و دندان بجنگد.

امروز با نگاهی به بازار موبایل همه چیز را درباره گزینه‌های جدی نوکیا و قیمت آن‌ها بررسی می‌کنیم. در نهایت، اما انتخاب با خود شماست.

گران‌ترین گوشی نوکیا

Nokia ۹ Pure View در حال حاضر گران‌ترین و خفن‌ترین گوشی موبایل برند نوکیا در ایران است. بین ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، ولی اگر پایه باشید و اهل گشتن می‌توانید مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را با حافظه موقت ۶ گیگابایتی به قیمت ۹ میلیون تومان بخرید.

از بعضی جهات Nokia ۹ Pure View محصولی عجیب و غریب است، چون با پنج لنز عکاسی می‌کند. پنج‌تا لنز ۱۲ مگابایتی که در یک دایره دور هم جمع شده‌اند. طراحی و ساخت‌شان هم بر عهده برند معروف و همکاری قدیمی نوکیا یعنی Carl Zeiss بوده است. آن‌ها اعتقاد دارند که این مجموعه برخلاف ظاهر عجیب، کارآیی زیادی دارد، إن‌شاءالله که راست می‌گویند.

Nokia ۹ Pure View برای سلفی گرفتن هم گوشی فوق‌العاده‌ای است، چون در قاب رویی یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی دارد. برای اینکه فکر نکنید با کنار هم چیدن چندتا دوربین سرتان کلاه گذاشته‌اند، این گوشی موبایل همچنین به پردازنده‌ای قدرتمند از نوع Snapdragon ۸۴۵ مجهز است و ۶ گیگابایت حافظه موقت کنارش گذاشته‌اند تا از بابت سرعت و قدرت خاطرجمع باشیم.

صفحه نمایش Nokia ۹ Pure View را می‌توان یکی دیگر از نقاط قوت آن در نظر گرفت. صفحه‌ای ۵.۹۹ اینچی (۶ اینچ) که دقتی معادل ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ نقطه دارد و با تراکم پیکسلی ۵۳۸ ppi کار می‌کند. قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی و امکان استفاده از شارژ بی‌سیم از دیگر کمالات و محسنات محصول گرانقیمت نوکیا است.

اما از آنجا که هیچ گلی بدون خار نمی‌شود باید توجه شما را به نقاط ضعف Nokia ۹ Pure View جلب کنیم. چیز‌هایی مثل ضخامت ۸ میلیمتری که اصلاً خوب نیست و احتمالاً استفاده از دوربین عجیب باعث شده نوکیا به آن تن بدهد. برای خرید این گوشی تنها یک حق انتخاب دارید؛ آبی تیره!

دومین گوشی گرانقیمت نوکیا را ۸ Sirocco صدا می‌زنند و در مغازه‌ها با قیمتی بین ۶ میلیون تا ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می‌فروشند. اگرچه در نهایت ۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان را باید رقمی متناسب و منطقی به حساب آورد. اگر درباره دلایل محبوبیت این گوشی جستجو کنیم، احتمالاً تنها به یک جواب قطعی و درست می‌رسیم؛ نوکیا ۸ Sirocco از نظر فنی شباهت زیادی به Nokia ۹ Pure View دارد، اما ۲ تا ۳ میلیون تومان ارزان‌تر است. مغز متفکر این گوشی را یک پردازنده Snapdragon ۸۳۵ تشکیل می‌دهد، پردازنده‌ای که در کنار آن ۶ گیگابایت حافظه موقت وجود دارد تا عملکرد روان و سریعی را نوید دهد.

همچنین برای ذخیره کردن اطلاعات، تصاویر، فیلم‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها ۱۲۸ گیگابایت حافظه در اختیار دارید. در عوض این بزرگواری و دست و دلبازی، نوکیا ۸ Sirocco به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی مجهز است. یعنی راحت توی جیب شلوار جا می‌شود، اما هنوز دقت زیادی دارد؛ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ نقطه و تراکم پیکسلی ۵۳۴ ppi. ضخامت بدنه گوشی ۷.۶ میلیمتر است و وزن آن به ۱۷۸ گرم می‌رسد. وجود گواهینامه IP ۶۷ به این معنی است که نوکیا ۸ Sirocco به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام می‌آورد. پس احتمالاً می‌تواند در حمام یا استخر از شما جدا نشود.

برای عکاسی دو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی خواهید داشت که زحمت ساخت آن‌ها را هم Carl Zeiss کشیده است. عکاسی سلفی، اما با حسگر پنج مگاپیکسلی جلوی گوشی نباید نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشد. خوشبختانه امکان شارژ سریع و شارژ بدون سیم در نوکیا ۸ Sirocco وجود دارد.

بهترین گوشی نوکیا

نوکیا ۸ Sirocco با وجود تمام توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی قدیمی و حتی می‌توان گفت دمُده به حساب می‌آید. قیافه‌اش را نگاه کنید! انگار از عهد دایناسور‌ها به ما رسیده است. برای جبران این نقص ما Nokia ۸.۱ را توصیه می‌کنیم. یک موبایل سبک ۱۷۸ گرمی با ضخامتی معادل هشت میلیمتر. شروع امیدوارکننده‌ای نیست، اما به هر حال برای موبایلی با پردازنده Snapdragon ۷۱۰ و حافظه موقت چهار گیگابایتی در دسته میان‌رده‌ها کاملاً آبرومندانه به حساب می‌آید.

همچنین یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با دقت ۱۰۸۰ نقطه و تراکم پیکسلی معادل ۴۰۸ ppi، دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی ساخته شده توسط Carl Zeiss که اجازه می‌دهد به صورت ۴ K فیلمبرداری کنید، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و کلی تنوع در انتخاب رنگ دیگر نقاط مثبت نوکیا ۸.۱ به حساب می‌آید، اما چیزی که اهمیت دارد، بریدگی بالای صفحه نمایش به سبک آیفون X است.

شاید شما این نوع طراحی را دوست نداشته باشید، اما، چون مطابق مد روز است، قطعاً توجه خیلی‌ها را جلب می‌کند. حواس‌تان باشد که Nokia ۸.۱ را در بازار با عنوان Nokia X ۷ هم می‌شناسند و قیمتش باید بین چهار میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان باشد.

از نظر ظاهر و قیافه، نوکیا ۷.۱ هم می‌تواند انتخاب بدی نباشد؛ چون همان بریدگی بالای صفحه نمایش مشهور به ناچ اسکرین را دارد و قیمتش بین ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تا سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. ۱۶۰ گرم وزن دارد، ضخامت بدنه‌اش به ۸ میلیمتر می‌رسد و به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی تمام اچ دی مجهز است.

نوکیا حافظه موقت چهار و سه گیگابایتی را برای نوکیا ۷.۱ انتخاب کرده است، اما در بازار ایران بیشتر با مدل چهار گیگابایتی روبه‌رو خواهید شد که ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیارتان می‌گذارد. این گوشی دوربین دوگانه با حسگر‌های ۱۲ و پنج مگاپیکسلی دارد و عکس‌های سلفی‌تان را باید با حسگر هشت مگاپیکسلی در جلو بگیرید.

Nokia ۷ Plus رقیب اصلی Nokia ۷.۱ است، چون پردازنده قوی‌تری دارد، عکس‌های سلفی را با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی می‌گیرد و به صفحه نمایش شش اینچی مجهز است. در عوض دیگر خبری از ناچ اسکرین نیست و باید آن را بین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بخرید. از نظر ما ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمتی منطقی برای خرید Nokia ۷ Plus خواهد بود.

محبوب‌ترین گوشی نوکیا

تا الان باید فهمیده باشید بیشتر مردم در بازار تلفن همراه فعلاً دنبال گوشی‌هایی تا سقف ۳ میلیون تومان هستند. نوکیا چند عنوان در این بازه قیمت دارد که مهم‌ترین آن‌ها نوکیا ۶.۱ پلاس است. این گوشی را با عنوان X ۶، ۲۰۱۸ هم می‌شناسند. داشتن ناچ اسکرین قطعاً دلیل دیگر محبوب شدن این گوشی بوده اگرچه هنوز هم باید عامل قیمت ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومانی تا ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی را در میزان محبوبیت نوکیا ۶.۱ پلاس بیشتر از سایر ویژگی‌ها مؤثر بدانیم.

این گوشی به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی مجهز است و با حافظه موقت چهار گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی به فروش می‌رسد. دوربین آن دو حسگر ۱۶ و پنج مگاپیکسلی دارد و باید سلفی‌های‌تان را با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بگیرید. نوکیا ۶.۱ پلاس همچنین به حسگر اثر انگشت تجهیز شده است.

نوکیا ۶.۱ در مقایسه با نوکیا ۶.۱ پلاس وزن بیشتری دارد. همچنین صفحه نمایش آن کوچک‌تر است، ولی با قیمت تقریباً یکسانی فروخته می‌شود. برای همین پیشنهاد می‌کنیم به کل آن را از میان گزینه‌های‌تان کنار بگذارید.

ارزان‌ترین گوشی نوکیا

نوکیا ۵.۱ می‌تواند گزینه مهمی باشد، چون دو میلیون و ۱۲۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد، اما از همین حالا باید بدانید در آن با صفحه نمایشی روبرو خواهیم بود که کیفیتش از ۷۲۰ p فراتر نمی‌رود. اگرچه همچنان به حافظه موقت چهار گیگابایتی، حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، دوربین دوگانه ۱۳ و پنج مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت دسترسی خواهید داشت.

مدل ۵.۱ پلاس بریدگی مشهور به ناچ اسکرین را دارد که ظاهری امروزی‌تر به آن می‌بخشد. حداکثر حافظه داخلی در این گوشی ۳۲ گیگابایت خواهد بود. حافظه موقت به سه گیگ کاهش پیدا کرده و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن تلاش می‌کند عکس‌های خوبی بگیرد. قیمت منطقی خرید نوکیا ۵.۱ پلاس حدود ۲ میلیون تومان است، اگرچه ممکن است در بعضی فروشگاه‌ها این رقم تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

نوکیا ۳.۱ پلاس احتمالاً ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر است و صفحه‌ای بزرگ‌تر از نوکیا ۵.۱ پلاس دارد. ظاهراً به همین دلیل در بازار برای خود محبوبیتی دست‌وپا کرده والا حتی از نظر ریخت و قیافه نمی‌توان تفاوت زیادی میان نوکیا ۳.۱ پلاس و نوکیا ۵.۱ پلاس پیدا کرد.

اگر اصرار داشته باشید در همین محدوده قیمت دست به خرید بزنید، ما نوکیا ۳.۲ را پیشنهاد می‌دهیم. چون صفحه نمایش بزگ‌تری در حد ۶.۳ اینچ دارد و از دقت ۱۰۸۰ p پشتیبانی می‌کند. در عوض دیگر خبری از لوس‌بازی‌هایی مثل دوربین دوگانه یا ناچ اسکرین نیست. با توجه به اینکه نوکیا ۳.۲ را بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند، به نظر می‌رسد یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رقمی منطقی برای خرید آن باشد.

از دیگر گوشی‌های این برند که مردم زیاد سراغ‌شان می‌روند، باید به نوکیا ۲.۲ و نوکیا ۱ Plus اشاره کرد. اولی را حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشند. با خرید آن سه گیگابایت حافظه موقت، صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در اختیار خواهید داشت، اما باید آماده باشید، چون کیفیت صفحه نمایش از ۷۲۰ p فراتر نمی‌رود.

روی این گوشی پردازنده مدیاتک نصب کرده‌اند و ضخامت آن ۹.۳ میلیمتر یعنی تقریباً اندازه تیک بند انگشت است. پپس قطعاً می‌توانید در زمان‌های اضطراری به عنوان وسیله دفاعی از آن استفاده کنید.

نوکیا ۱ Plus در کف قیمت و امکانات به‌سر می‌برد. یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فقط یک گیگابایت حافظه موقت و هشت گیگ حافظه ذخیره‌سازی دارد. بزرگی صفحه نمایش آن به ۵.۴ اینچ می‌رسد که تازه همان فسقلی با دقت ۴۸۰ p برای‌تان طاقچه بالا می‌گذارد. زندگی است دیگر؛ گاهی زیادی به آدم فشار وارد می‌کند.

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار تکنولوژی راهنمای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای

رییس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام اتاق اصناف ایران، سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: چندی پیش اخباری مبنی بر ممنوعیت ورود گوشی‌های دکمه‌ای به کشور در رسانه‌ها منتشر شد، اما با اطلاعاتی که از همکاران وزارت صمت دریافت کردیم این خبر تکذیب می‌شود.

بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، وی درباره دلیل انتشار این گونه اخبار توضیح داد: برخی شرکت‌های وارد کننده که با مونتاژ گوشی‌های دکمه‌ای، خود را به عنوان تولید کننده معرفی کرده‌اند، با انتشار این گونه اخبار به دنبال ایجاد انحصار در بازار برای فروش گوشی‌های خود هستند. اما تا کنون این خبر تکذیب شده و ممنوعیتی در این حوزه وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • تصاویر HMD Pulse لو رفت؛ موبایلی که باید نوکیا نام می‌گرفت
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۲۷ فروردین)
  • گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 به صورت جهانی عرضه شد
  • هارد مینیاتوری که نوکیا سال 2006 در گوشی N91 استفاده کرد (فیلم)
  • آیا شارژر فندکی برای گوشی ضرر دارد
  • دوربین عکاسی حرفه‌ای که یک گوشی هوشمند است!