Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

سفر جهانگیری به مازندران برای راه اندازی دو طرح عمرانی

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر چهارشنبه برای افتتاح دو پروژه عمرانی وارد استان مازندران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری درآستانه هفته دولت در  سفر دو روزه به استان مازندران، مرکز بین المللی تجارت برنج ایران را در آمل  و ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای شهرستان نوشهر با اعتباری افزون بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رساند.

مطالبه مردم از قوه قضاییه مبارزه با فساد است

معاون اول قوه قضاییه گفت: شرایط فعلی در فضای مجازی و غیرمجازی به گونه ای است که در برخی موارد تشخیص حق و باطل سخت شده از سویی دیگر مطالبه به حق مردم مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان خوزستان بیان کرد: فضای مسموم در برخی موارد، کمبود نیروی انسانی و همچنین تجهیزات بخشی از مشکلات موجود دستگاه قضا است و اگر قضات بخواهند در این میدان عادلانه حکم صادر کنند باید به خداوند متعال، قرآن کریم و ائمه اطهار (ع)پناه ببرند.

 انجام اورهال پتروشیمی شازند برای نخستین بار با توان داخلی

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: عملیات تعمیرات اساسی(اورهال) این واحد پتروشیمی برای نخستین بار توسط کارشناسان و متخصصان داخلی این شرکت انجام شد.

«ابراهیم ولدخانی»  افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز برنامه تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند برای اولین بار توسط نیروهای متخصص داخلی این واحد تولیدی طراحی و ساخته شد.

کشور نیازمند کاهش وابستگی اقتصادی به خارج است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش وابستگی به خارج موجب افزایش استقلال و کم شدن تنش‌های اقتصادی ناشی از تحریم می‌شود و باید در شرایط کنونی کاهش وابستگی به خارج در دستور کار تولیدکنندگان و نظام باشد.

علی لاریجانی در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: در قلمروهای مختلف صنعت و کشاورزی، حلقه‌های مفقوده و درصدی وابستگی به خارج وجود دارد که با شناخت این حلقه‌ها، با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی باید به دنبال خودکفایی در این زمینه‌ها باشیم.

دو روستای دیگر قربانی سد گتوند شدند

ادامه آبگیری سد گتوند در روزهای اخیر، دو روستای دیگر در مسجدسلیمان را به زیر آب برد، این در حالی است که گفته می‌شود زمین‌های این روستاها هنوز تملک نشده‌ است.

سد گتوند در روزهای اخیر به منظور تست تراز نهایی، آبگیری را آغاز کرده است. بالا آمدن سطح آب دریاچه سد اما باعث شده روستاهای «پرنوشته» و «تلخاب تاجدین» از توابع مسجدسلیمان به زیرآب رود.

روند جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران رو به رشد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ضمن اشاره بر قابلیت‌های تئاتر منطقه، روند این جشنواره را رو به رشد دانست.

در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: غدیر چشمه جوشان معرفت و معیار سنجش دینداری است، در این فرهنگ غنی و روحبخش بزرگان و فرهیختگانی بالنده و از آن سرچشمه زلال، روح و اندیشه شان لبریز شده است.

تبخیر حدود ۱.۵ میلیارد مترمکعب از آب دریاچه ارومیه

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه پنجم تا هشتم خرداد امسال بیشترین حجم آب دریاچه ارومیه به میزان ۵.۳۵ میلیارد متر مکعب ثبت شده است، گفت: اما تا زمان حاضر یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب این دریاچه تبخیر شده است.

عقیل اقدسی اعلام کرد: حجم دریاچه ارومیه امسال در بیشترین حد خود به ۵.۳۵ میلیارد مترمکعب رسید که در چندین سال گذشته رکورد محسوب می شد اما با صرف نظر از حجم ورودی به دریاچه از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه که موجب تاخیر در روند کاهش تراز می شود، مقدار تبخیر روزانه از هشتم خرداد امسال تا کنون یعنی در ۸۳ روز  ۱۸ میلیون مترمکعب در روز برآورد شده است.  

اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن در مراحل پایانی است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با تاکید بر اهمیت اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور گفت: این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سید مهدی علیزاده طباطبایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: این منطقه دارای واحدهای تولیدی فعال و موثری است که اتصال آن به راه‌آهن موجب تحولات زیادی می‌شود.

پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان سیل‌زده لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: مددجویان سیل‌زده استان در مجموع تاکنون پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن دریافت کرده‎اند.

جاسم محمدی فارسانی  اظهار داشت: سیل امسال هزاران نفر از خانواده های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را تحت تاثیر قرار داد و بخش زیادی از مددجویان خانه های خود را بر اثر سیل از دست دادند.

کمبود مواداولیه مشکل جدی قطعه‌سازان سمنان

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: کمبود مواد اولیه و نقدینگی، با توجه به فشارهای اقتصادی، مشکل جدی واحدهای قطعه‌ساز این استان است.

رستم سعداللهی  افزود: دولت ۷۰ هزار میلیارد ریال از تعهدات مبنی برای اعطای تسهیلات به قطعه‌سازان را هرچه سریع‌تر عملیاتی کند.

حضور امریکا در منطقه عامل ناامنی است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: غیر از جمهوری اسلامی ایران و در صورت نیاز کشورهای منطقه، هیچ کس نمی‌تواند امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و آب‌های منطقه را تامین و حفظ کند.

سردار دریادار پاسدار علی فدوی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از برترین‌های سال گذشته سپاه ولیعصر (عج) در مجتمع فجر سپاه در اهواز اظهار داشت : دشمنان ملت‌های منطقه یعنی آمریکا و هم‌پیمانانش سال‌ها و بارها است این موضوع را امتحان کرده و دیده اند که آنها وقتی در منطقه حضور پیدا می‌کنند نه تنها امنیت برقرار نمی‌شود بلکه به نحو مسلم ناامنی به وجود می‌آید. 

شوک پلمب مدرسه تازه‌ساز به دانش‌آموزان تنکابنی

 پلمپ مدرسه تازه تاسیس شهید رزاقی نشتارود از توابع شهرستان تنکابن آن هم یک سال پس از بهره‌برداری علاوه بر نگرانی خانواده‌های دانش آموزان این مدرسه، مردم و مسئولان شهرستان تنکابن را هم شوکه کرد.

 این مدرسه با شکایت سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید انقلاب اسلامی پلمپ شده است. این بنیاد شکایت کرده که زمینی که مدرسه در آن ساخته شده ، متعلق به آنهاست.

کلنگ ساخت مدرسه شهید رزاقی سال ۹۳ و در پی تخریب مدرسه قبلی بر اثر بارش برف به زمین زده شد و پارسال همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور برادر و مادر شهید رزاقی و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

ثبت نام زائران برای اربعین در سامانه سماح

 رئیس حج و زیارت استان ایلام گفت: سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در عتبات عالیات موسوم به «سماح» برای ثبت نام زائران اربعین حسینی از اول شهریور ماه فعال می شود.

سید حمید مصطفایی اظهار داشت: رسالت سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین، ثبت نام زائران است که در این رابطه نیز تجارب خوبی از سال های گذشته به دست آورده است.

گزارش های استانها:

گزارش «دستاورد ماندگار دولت تدبیر در نصف جهان» از مرکز اصفهان به دستاوردهای دولت تدبیر وامید و کارنامه آن برای مردم این استان پرداخته است.

دفتر گچساران  در گزارشی با عنوان «چگونه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد درآمدزا می‌شود؟» به ظرفیت‌های گردشگری به عنوان یکی از صنعت‌های درآمدزایی پرداخته است.
مرکز مشهد در گزارش «شهرسازی مشارکتی نیاز مغفول مانده جوامع امروزی» رشد افسارگسیخته شهرها در دهه های اخیر که منجر به قدکشیدن آسمان خراش ها و غول‌های بتنی شده و نظم و نظام سیما و منظر شهری را دچار آشفتگی کرده را مورد اشاره قرار داده است.
«سازمان‎های مردم نهاد، فرصتی برای رشد و توسعه» نیز عنوان میزگردی از مرکزخرم‌آباد است که در آن اهداف سازمان‌های مردم نهاد واکاوی شده است.     
مرکز ساری هم در گزارشی با عنوان «جنگل دالخانی، دالان سبز بهشت در رامسر» به معرفی یکی از مکان‌های بکر گردشگری استان پرداخته است.

۱۳۵۲/۶۰۳۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر انقلاب اسلامی تئاتر صنعت مسئولان استانی و شهرستانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند

فردین آقابزرگی اظهار داشت: اصل ۴۴ قانون اساسی به‌عنوان محور گفتمانی شعار سال در سه دهه اخیر مغفول مانده است. امیدوارم در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای تحقق جهش تولید ایجاد شود.

به گزارش نود اقتصادی، وی گفت: بر اساس برخی برآورد‌ها ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که بخش مهمی از این عدد قابلیت جذب در بخش‌های مختلف اقتصاد را دارد، بر این اساس یکی دیگر از محور‌های مغفول مشارکت مردمی در اقتصاد نگاه ویژه به سرمایه ایرانیان خارج از کشور است.

آقابزرگی افزود: همان‌طور که در سخنان رهبری اشاره شد و از نواقص سال ۱۴۰۲ برشمرده شد، وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور بود. به هر حال هدف‌گذاری سال ۱۴۰۳ این‌گونه است که با شفاف‌سازی و روان‌سازی و جلب اعتماد منابع بخش خصوصی را به‌سمت تولید و صنعت هدایت کنیم.

دیگر خبرها

  • کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند
  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع