Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@07:56:48 GMT

ظریف سوئد را به مقصد نروژ ترک کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۰۶۱

به گزارش فارس به استکهلم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سومین مقصد سفرش به اروپای شمالی و در پایان دیدارهایش با مقامات سوئد راهی نروژ شد.

وزیر خارجه ایران که پیش از سوئد به فنلاند نیز سفر کرده بود با مقامات این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

ظریف وزیر خارجه کشورمان در مدت دو‌ روز حضورش در استکهلم با «مارگوت والستروم» وزیر خارجه، «آن لینده» وزیر تجارت ، «نورلین» رئیس مجلس و «استفان لوون» نخست وزیر سوئد ملاقات کرد و با جمعی از تجار سوئدی و دیپلماتهای شاخص و کهنه کار این کشور و از جمله «کارل بیلدت» نخست وزیر اسبق سوئد دیدار کرد و در موسسه «سیپری» حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه کشورمان آنگونه که خودش پیش از این اعلام کرد روز جمعه اول شهریور ماه در پاریس با ماکرون رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه دیدار می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: امروز در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کردم.

وی گفت: در ادامه با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، خانم «تانیا فایون» وزیر امورخارجه اسلوونی، «محمدحسن» وزیر امورخارجه مالزی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امورخارجه اتریش، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، «وانگ ای» وزیر امور خارجه چین، «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این گفت‌وگوها با تبیین مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها، بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ملی کشورمان تصریح کردم.

کد خبر 6079481 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به اسرائیل است
  • اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد
  • وزیر خارجه بلژیک بر نقش مهم ایران در منطقه تصریح کرد
  • سلوان مومیکا هتاک به قرآن زنده است؟