Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:25:24 GMT

پردیس سینمایی در 16 شهر کشور احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۱۵۱

پردیس سینمایی در 16 شهر کشور احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی حیدری خلیلی بعدازظهر  چهارشنبه در نشست هماهنگی و تبادل تفاهم نامه اجرای طرح پردیس سینمایی امید مینودشت که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و مسئولان مینودشت در محل شهرداری این شهر برگزار شد، اظهارداشت: توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از اولویت های سازمان سینمایی در سالجاری است و این امر با جدیت در شهرهای فاقد سینما که از سرانه جمعیتی بیشتر برخوردارند، با جلب مشارکت شهرداری‌ها پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  شهر مینودشت در شرق گلستان به لحاظ پیشینه فرهنگی و گردشگری، سرانه و شاخص جمعیتی جوان و دانشجویی به عنوان شهر برگزیده استان گلستان و شانزدهمین ایستگاه برای اجرای طرح پردیس سینمایی امید تعیین شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور ضمن بازدید از محل های در نظر گرفته شده برای احداث پردیس سینمایی امید در مینودشت و امضای تفاهم نامه ایجاد این پردیس، از بهره برداری از این مجموعه تا دهه فجر سال جاری خبر داد.

وی گفت: این پروژه با محوریت و سرمایه گذاری شهرداری مینودشت با اعتبار ۲.۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد و سازمان سینمایی به عنوان متولی سینمای کشور علاوه بر مشاوره های فنی ، تهیه نقشه و طراحی سازه، پرداخت هفت میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض را بر عهده دارد و سازمان شهرداری های وزارت کشور نیز تسهیلات بلاعوض پنج میلیارد ریالی را به عنوان کمک به احداث پردیس سینمایی امید می پردازد.
حیدری خلیلی بیان کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا پردیس سینمایی امید مینودشت در خیابان پاسداران، جنب شهرداری و در پارک شهر مینودشت احداث شود و براساس توافقات به عمل آمده این پردیس  در سه سالن با ظرفیت تقریبی ۳۵۰ صندلی و با حمایت سازمان سینمایی و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با محوریت شهرداری مینودشت احداث خواهد شد.
حیدری خلیلی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر ۱۳۴ هزار نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان گلستان با دو میلیون نفر جمعیت، برای رسیدن به سرانه هر ۱۰۰ هزار نفر یک سالن سینما، ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد حداقل ۲۰ سالن سینمایی در استان را دارد.
وی با اشاره به برنامه های تمرکززدایی از مراکز استان ها عنوان کرد: با احداث پردیس سینمایی امید در مینودشت، زیرساخت لازم برای برگزاری و یا میزبانی جشنواره های فیلم منطقه ای و ملی در شرق استان گلستان که از موقعیت ممتاز و لوکیشن های متنوع برای تولید فیلم سینمایی برخوردار است، فراهم خواهد شد.

حیدری خلیلی پردیس سینمایی امید را به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور بر شمرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی امید با سه سالن در محل شهرداری مینودشت بین شهردار مینودشت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ومعاون سازمان سینمایی به امضا رسید.

شهرستان مینودشت با ۸۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

۹۴۳۳/۱۸۶۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان گلستان سرمایه گذاری بخش خصوصی شاخص فیلم سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد

صبح امروز خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) بازدید کردند.

مسعود حق‌لطفی، مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • ارتفاعات برفچال مینودشت در استان گلستان
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران