Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با اشاره به برگزاری اختتامیه برنامه های اوقات فراغت شهر خاوران همزمان با عید غدیر، گفت: به خاطر فرارسیدن ایام محرم اختتامیه یک هفته زودتر برگزار شد.

«علی اصغر حسینی»،  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در تابستان امسال برنامه های مختلفی از جمله جام ورزشی فوتسال و تنیس، لیوان چینی، پیاده روی خانوادگی، کلاس های خیاطی، خطاطی، فیریزبی، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، قصه گویی، دوره های تبیین گام دوم انقلاب، روخوانی و روانخوانی قرآن، فن بیان و سخنوری، تربیت مربی و برنامه های دیگر با همکاری حوزه مقاومت بسیج، کتابخانه عمومی و سایر نهاد ها در کانون های مساجد خاوران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد اوقات فراغت شهر خاوران تاکید کرد: برای اولین بار در کانون های مساجد شهر خاوران در تابستان 1398 برای کودکان خاص و استثنایی کلاس هایی برگزار شد که با همکاری بهزیستی و انجمن روانشناسان شهر خاوران اتفاق افتاد و مدیر کل بهزیستی استان فارس هم از این برنامه ها در طول تابستان بازدید کردند و اتفاقی نادر در استان فارس دانستند و از همت مدیران کانون های مساجد تقدیر شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام حسین (ع)» خاوران با اشاره به برگزاری اختتامیه برنامه های اوقات فراغت شهر خاوران همزمان با عید غدیر، گفت: در این برنامه که به همت کانون های «امام حسین (ع) و «المهدی (عج)» خاوران و ستاد اوقات فراغت برگزار شد با حضور «مهدی شفیعان» سرپرست فرمانداری جهرم، «عبدالرحیم خداجو»، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان، مهندس «محمدامین گرامی» شهردار خاوران، مدیران کانون و فعالین فرهنگی شهر خاوران همراه بود.

 

این فعال فرهنگی افزود: در اختتامیه برنامه های اوقات فراغت که با فستیوال ورزشی همراه بود، از فعالین تقدیر و با همراهی مسئولان از برنامه های در حال اجرا بازدید شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام حسین (ع)» خاوران خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن ایام محرم قرار داریم، اختتامیه یک هفته زودتر برگزار شد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر مساجد روز جهانی مسجد روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین جشنواره طنین مسجد اردبیل جشنواره طنین مسجد خاوران کانون های مساجد فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه ۳۱ فروردین آئین گرامیداشت شاعر بلندآوازه زبان پارسی سعدی شیرازی با حضور مسئولان کشوری و استانی در آرامگاه سعدی این شاعر مشهور شیرازی برگزار شد و علاقه‌مندان به مقام و شخصیت سعدی دیشب گرد مزار وی حلقه زده و یاد و نام این شاعر مشهور را گرامی داشتند.

ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه مراسم گرامیداشت مقام سعدی شیراز یک آئین ملی و بین‌المللی است گفت: بخشی از برنامه‌های این هفته در سفارتخانه‌های مختلف و آئین اختتامیه نیز به همت انجمن آثار و مفاخر کشور در تهران برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس دیگر سخنران این مراسم به شهرت سعدی و جذابیت وی برای گردشگران پرداخت و گفت: آرامگاه این شاعر بلندآوازه پارسی زبان پس از حافظیه بیشترین گردشگر را همه ساله به ویژه در ایام نوروز به خود جذب می‌کند.

شهردار شیراز نیز با بیان اینکه موضوع استحکام بخشی به مقبره شیخ اجل سعدی شیرازی مورد توجه و اهتمام شهرداری شیراز بوده و این نهاد برای بهسازی مزار شاعر مشهور ایرانی و ساماندهی محوطه پیرامونی آن تلاش‌های کرده که باید بیشتر شود.

محمد حسن اسدی گفت: استفاده از ظرفیت عظیم سعدی برای تعامل با خواهرخوانده‌های شیراز دیگر مسأله‌ای است که در شهرداری پیگیری می‌شود و شهرداری با نصب سردیس سعدی در سفارت ایران در تاشکند و همچنین نصب سردیس سعدی در پارک بین‌المللی دوستی شهر نانجینگ چین یا اقداماتی دیگر در سئول کره جنوبی و پچ مجارستان تلاش کرده بخشی از دین خود را به این شاعر خوشنام و پرآوازه ادا کند.

وی با بیان اینکه تحول بنیادی در آرامگاه حافظ نیازمند رعایت یک سری قواعد و اخذ مجوزهایی است که از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس و دیگر مسؤولان می‌خواهیم در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: در نگاه ما، شاعران و بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت و معرفت هستند و تا زمانی که سرچشمه‌های جوشان حکمت جاری است ما آنها را یار هم‌نفس می‌دانیم و به زیستن در جوار آنها نیاز داریم.

یاسر احمدوند افزود: این حکمت که از دیرباز در زبان، بیان، شعر و نثر بزرگان این سرزمین جاری و ساری بوده سبب شده که اشعاری ماندگار از آنها برجای بماند.

وی در ادامه گفت: محور اشعار حکمت آمیز شاعران و نویسندگان ما خدا باوری و توحید بوده و از همین جا نقطه افتراق و جدایی تمدن اسلامی و تمدن غرب آغاز می‌شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نیز گفت: هفته گرامیداشت سعدی فرصتی شگرف برای تبیین و معرفی اندیشه‌های والای این شاعر پارسی زبان و بلند آوازه است.

محمود شالویی گفت: سعدی پیام آور صلح و دوستی و گنجینه‌ای از معارف ایران اسلامی بود و عرفان، سیاست، حکمت، معرفت و … را با ظرافت در قالب شعر به زیور کلام می‌آراست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از شهرداری شیراز خواست توجه ویژه ای به احیا و زیباسازی مقابر مهجور و غریب مانده‌ای چون روزبهان شیرازی، میر سید شریف جرجانی، سیبویه و سایر بزرگان فرهنگی این شهر کند.

وی افزود: این انجمن توجه زیادی به پاسداشت مفاخر کشورمان دارد در همین راستا ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده و ۱۷ طرح بازسازی و ساخت مقابر بزرگان را نیز در دست اجرا دارد.

سفیر سابق ترکیه در ایران نیز با بیان اینکه با گذشت هشت قرن از حیات و وفات سعدی انگار وی هنوز در میان مردم زنده است گفت: در قرون هفتم و هشتم ستاره‌های تابناکی از شیراز در آسمان شعر ایران درخشیدند که نامشان تا ابد جاری است.

دریا اورس خاطرنشان کرد: گلستان سعدی که به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده و شرح‌های زیادی بر آن نوشته شده گنجینه‌ای از ادب و در عین حال دنیایی از درس است.

رئیس مؤسسه عالی فرهنگ، زبان و تاریخ افزود: گلستان سعدی در دوران عثمانی و پس از آن توسط ادیبان ترک ترجمه شده و مورد علاقه مردم ترک زبان است.

استاندار فارس نیز با بیان اینکه بسیاری از حکایات سعدی درس انسانیت است گفت: سعدی، اخلاق، معنویت و تربیت را گمشده بشریت می‌دانست و امروز که تکنولوژی بر همه چیز غالب شده اشعار و حکایات سعدی بسیار مؤثر است. محمد هادی ایمانیه گفت: باید تمام تلاش خود را کنیم که جوانان با گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به ویژه دو شاعر مشهور سعدی و حافظ آشنا شوند و در این بین وزارت آموزش و پرورش جایگاهی مهم دارد.

پایان بخش این مراسم اجرای قطعاتی توسط سالار عقیلی بود که با استقبال خوب حضار مواجه شد.

گفتنی است در تقویم رسمی کشورمان به همت مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز اول اردیبهشت روز آغاز نگارش کتاب گلستان روز سعدی نامیده شده است و همه ساله در یادبود سعدی مراسم مختلفی در شیراز و دیگر شهرها برگزار می‌شود.

کد خبر 6082891

دیگر خبرها

  • تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • درخشش رادیو خاوران در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق
  • آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان