Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تام الاختیار مدیرعامل کارخانه دوچرخه سازی قوچان گفت: کارخانه دوچرخه سازی آساک دوچرخ که از آن به عنوان بزرگترین کارخانه دوچرخه سازی خاورمیانه یاد می شود در حال حاضر و به دلیل نبود اعتبار و سرمایه مورد نیاز، تنها با 15 درصد ظرفیت در حال فعالیت می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضانعلی قلیچی، مدیراجرایی و نماینده تام الاختیار مدیرعامل کارخانه آساک دوچرخ در گفتگو با صبح توس، اظهار داشت: کارخانه آساک دوچرخ که از آن به عنوان بزرگترین کارخانه دوچرخه سازی خاورمیانه یاد می شود، در حال حاضر تنها با 15 درصد ظرفیت و با حضور 123 پرسنل در یک شیفت در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت کم نظیر این واحد صنعتی، این توانایی را داریم که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و سرمایه در گردش و خرید قطعات و مواد اولیه در دو شیفت کاری و با به کارگیری 600 پرسنل فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بدترین سال دوران فعالیت کارخانه دوچرخه سازی بود، افزود: در سال 97 و به دلیل پیگیری مطالبات به حق کارگران دچار وقفه زمانی در تولید شدیم اما با لطف خدا، کمک مسئولین و همدلی کارگران توانستیم با راه اندازی مجدد خط مونتاژ و تولید بدهی باقیمانده کارگران را پرداخت کنیم.

قلیچی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل مشکلات مالی و عدم وجود سرمایه مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز وارداتی، دچار روزمرگی شده ایم به طوری که با خرید اندک قطعات مورد نیاز از واسطه ها، تولیدات خود را تکمیل و به با بازار عرضه می کنیم.

نماینده تام الاختیار مدیرعامل کارخانه دوچرخه سازی قوچان خاطر  با بیان اینکه هم اکنون تمام بدهی کارگران سابق پرداخت شده و حقوق کارگران فعلی نیز به روز پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: بطور متوسط روزانه 130 دستگاه دوچرخه تولید می کنیم و از خردادماه سال 97 تاکنون 26 هزار دوچرخه تولید و به فروش رسانده ایم و هیچگونه مشکلی نیز در زمینه فروش نداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه برای رکورد زنی تولید واحد احیای مستقیم افزایش کمیت همراه با حفظ کیفیت مدنظر بود، گفت: تولید این واحد در فروردین‌ماه امسال ۱۵ درصد بالاتر از طراحی کارخانه بوده که در واقع بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در سطح ایران محسوب می‌شود. 

 

علیرضا نجار قویدل  در تشریح جزئیات این خبر افزود: در فروردین ‌ماه امسال واحد احیا مستقیم موفق به ثبت چهار رکورد تولید روزانه و همچنین رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن شد.

وی بیان کرد: نخستین رکورد روزانه مجموع دو مدول به میزان پنج هزار و ۹۵۸ تن در ۱۳ فروردین‌، دومین رکورد روزانه مجموع دو مدول به میزان پنج هزار و ۹۷۶ تن در ۱۸ فروردین‌، سومین رکورد روزانه مجموع دو مدول به میزان ۶ هزار و ۵۱ تن در تاریخ ۱۹ فروردین‌ و چهارمین رکورد جدید روزانه مجموع دو مدول به میزان ۶ هزار و ۸۶ تن در ۲۲ فروردین‌ ثبت شده است.

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: همچنین رکورد ماهیانه مدول A به میزان ۸۴ هزار و ۱۴۳ تن و رکورد ماهیانه مدول B به میزان ۸۶ هزار و ۱۵۷ تن و در مجموع به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن در فروردین‌ امسال انجام شده است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه بیش از ۱۴ سال از عمر مدول‌های واحد احیا مستقیم می‌گذرد، برای داشتن یک تولید بهینه همراه با افزایش نرخ تولید، ضروری است یک برنامه‌ریزی چند ماهه انجام شود که همکاری انجام شده در تمامی واحدهای بهره‌برداری و سایر واحدهای شرکت، باعث شد واحد احیا مستقیم بتواند این نتیجه را کسب کند.

نجار قویدل خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته، مدول A واحد احیا مستقیم یکی از بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی تاریخ فولاد هرمزگان را از ابتدای راه‌اندازی از لحاظ نفر ساعت و تعداد روزهای شات‌دان تجربه کرد که کیفیت خوب آن باعث شد این نتایج بی‌نظیر ثبت شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شات‌دان، تصریح کرد: در شات‌دان گذشته فعالیت‌های بزرگی نظیر تعویض کمپرسورها، اقدامات اساسی روی ریفرمر از جمله تعویض تیوب و شارژ کاتالیست و همچنین تعمیرات اساسی بر روی سیستم آب و تجهیزات آب‌رسانی انجام شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین از این محل، راه‌اندازی واحد احیا مستقیم بعد از یک توقف سرد و طولانی انجام شد که با همکاری همه کارکنان درگیر در این واحد و واحدهای پشتیبانی به‌خوبی انجام و این فعالیت مهم باعث شد میزان توقفات به‌صورت روزبه‌روز کاهش و ریت تولید افزایش یابد.

نجار قویدل اظهار کرد: این روند خوب در سال جدید نیز ادامه یافت و فولاد هرمزگان شاهد رشد تولید آهن اسفنجی از نظر کیفیت و کمیت بود.

 

قویدل ابراز کرد: این افزایش تولید بدون هیچ پروژه ریومپ رخ‌ داده است که حاصل بهبود فرایندها، تدارکات خوب، ارسال مواد اولیه کیفی به واحد، پیگیری و اقدامات ساعتی، روزانه و شیفتی بسیار مناسب در تمامی قسمت‌های واحد احیا مستقیم بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در واحد احیا مستقیم این میزان افزایش کمیت با حفظ کیفیت بوده است، به‌طور قاطع می‌توان اشاره کرد که این بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم بدون ریومپ با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در کل ایران هستیم.

 

رییس دفتر فنی تولید احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان نیز اظهار کرد: بهبود فرایند تولید و افزایش بهره‌وری در راستای رکوردشکنی واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ موفق به ثبت تولید ماهیانه جدیدی به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی شد.

حمید نظرنژاد افزود: این رکورد ارزشمند در حالی به دست آمد که آخرین رکورد ماهیانه مربوط به فروردین سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۶۵ هزار و ۱۰۱ تن بود.

وی بیان کرد: در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ قبل از تحقق رکورد ماهیانه شاهد تحقق رکوردهای روزانه مدول A و دو مدول بوده‌ایم که این رکوردهای تولید برای محصول آهن اسفنجی در صنعت فولاد بسیار قابل‌توجه بوده و نشان از پیشرفت و عملکرد برتر واحد آهن‌سازی فولاد هرمزگان است.

این مسوول اظهار کرد: این عملکرد برتر در نتیجه بهبود فرآیندهای تولید، بهره‌وری بالا و کاهش توقفات و افزایش تولید و مهم‌ترین بعد ارزشمند رکورد این است که این مهم در حالی رخ داد که تغییراتی برای افزایش ظرفیت زیر سقف در واحد انجام نشده است.

نظرنژاد ادامه داد: تحقق این رکوردهای تولید نتیجه همت و تلاش مستمر تیم‌های کاری، بهبود فرآیندهای تولید و همدلی در مدیریت عملیات بوده است.

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد