Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسئولان فدراسیون تیراندازی روز یکشنبه (۲۷ مرداد ماه) با برگزاری مراسم بدرقه اعلام کردند که ۱۰ تیرانداز اعزامی به برزیل دوشنبه شب راهی این کشور خواهند شد تا شانس خود را برای کسب سهمیه در آخرین مرحله جام جهانی بیازمایند اما در حالی که این تیراندازان چند ساعت پیش از اعزام به فدراسیون تیراندازی آمده بودند، مربی تیم به آنان گفت که این سفر لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان برخی از تیراندازان گفتند که فدراسیون هیچ بلیتی برای اعزام آنها نگرفته بوده که حالا این اعزام بخواهد لغو شود.

ساعتی پس از لغو سفر تیراندازان به مرحله چهارم جام جهانی تیراندازی، سعید مرادی مدیر روابط بین الملل فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با ایرنا مدعی شد، بحث نخریدن بلیت موضوعی از اساس نادرست است و بلیت برای اعزام تیراندازان و کادر فنی تیم ملی تهیه شده بود اما به دلیل اختلال در پروازهای شرکت هواپیمای ترکیه، سفر تیراندازان ۴۸ ساعت دیگر یعنی چهارشنبه (۳۰ مرداد ماه) انجام خواهد شد.

این اظهار نظر مدیر روابط بین الملل فدراسیون تیراندازی درحالی بود که یکی از المپین های کشورمان پس از لغو سفر ملی پوشان به ریو، گفت:‌ مسئولان فدراسیون در مراسم بدرقه اعلام  کرده بودند که بلیت ما متعلق به یک شرکت قطری است و تیم پس از سفر به قطر، راهی سائوپائولو و سپس ریودوژانیرو خواهد شد. بنابراین اختلال در پرواز یک شرکت ترک هیچ ارتباطی با لغو سفر ملی پوشان ندارد، ضمن اینکه کادر فنی تیم ملی تیراندازی هنگام اعلام لغو سفر چیزی در مورد ادامه برنامه اعزام یا تاخیر در سفر نگفتند.

حالا پس از گذشت ۴۸ ساعت مرادی در پاسخ به سوال ایرنا که آیا ملی پوشان امشب راهی برزیل می شوند یا نه، اظهار داشت:‌ با توجه به تغییری که در برنامه پرواز پیش آمده و اینکه باید برنامه حمل سلاح های تیراندازان با این شرکت هماهنگ شود، تیم با ۲۴ ساعت تاخیر دوباره راهی این کشور خواهد شد.

وی گفت:‌ ما به جای سفر با یک شرکت هواپیمایی از کشور ترکیه، تصمیم گرفتیم تیم با پرواز یک شرکت قطری راهی برزیل شود.

البته چنین اتفاقاتی و انتشار اخبار ضد و نقیض از منبع فدراسیون تیراندازی با کمان طی سال های اخیر دور از انتظار نیست، طی این مدت بارها سفرهای تدارکاتی ملی پوشان لغو شده یا زمان اعزام به مسابقات رسمی جابه‌جا شده است.

ایران سال ۲۰۱۲ با سه تیرانداز و سال ۲۰۱۶ با پنج تیرانداز در المپیک لندن و ریو شرکت کرد اما حالا در حالی که فقط ۲ مرحله از رقابت‌های انتخابی المپیک باقی است، فقط یک سهمیه توسط نجمه خدمتی در رشته تفنگ کسب شده است.

حال باید مننتظر باشیم و ببینم آیا تیراندازان کشورمان فردا شب برای شرکت در جام جهانی ریو راهی این کشور می شوند یا اینکه شانس خود را برای کسب سهمیه در این رقابت‌ها به سادگی از دست می دهند.

چهارمین مرحله مسابقات جام جهانی تیراندازی در سال ۲۰۱۹ قرار است از چهارم شهریور ماه با حضور ۵۱۸ ورزشکار از ۶۶ کشور برگزار شود. الهه احمدی، مه‌لقا جام بزرگ، پوریا نوروزیان، حسین باقری، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده و مهیار صداقت در رشته تفنگ و گلنوش سبقت‌اللهی، هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی در رشته تپانچه قرار است در این رقابت‌ها شرکت کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر گفت: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر برای حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد؛ روند اخذ روادید زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم به منظور اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی قدردانی و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کنند و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این نشست دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

همچنین در این نشست مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست؛ درخصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه شود.

دیگر خبرها

  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیراندازی استان تهران برگزار شد
  • تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • تک‌تیراندازان قسام یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد