Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@07:54:21 GMT

مالک نفت‌کش توقیف‌شده انگلیس با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۴۴۰

مالک نفت‌کش توقیف‌شده انگلیس با ظریف دیدار کرد

شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده انگلیس در بیانیه‌ای روز پنجشنبه از دیدار مدیرعامل این شرکت با وزیر خارجه ایران در استکهلم خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شرکت «استینا بالک»، مالک نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» که توسط ایران توقیف شده با صدور بیانیه‌ای از دیدار مدیرعامل این شرکت با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه که امروز چهارشنبه صادر شده آمده «اریک هانل»، مدیر عامل شرکت «استینا بالک» در استکهلم با محمد جواد ظریف دیدار کرده و توانسته با او درباره آزادی نفتکش استینا ایمپرو و خدمه آن رایزنی کند.

طبق این بیانیه، این دیدار در شرایطی انجام شد که آقای ظریف برای برگزاری دیدار‌های دوجانبه با وزیر خارجه سوئد و سایر مقام‌های این کشور در این کشور حضور داشت.

در این بیانیه آمده است: «گفت‌وگوی سازنده‌ای برگزار شد و ما مسئله تبادل اطلاعات کردیم. تأکید بر اهمیت آزادسازی ۲۳ خدمه نفتکش که اتباع کشور‌های هند، روسیه، لیتوانی و فیلیپین هستند برای ما حائز اهمیت بود.»

اریک هانل از وزیر خارجه ایران بابت فراهم آوردن امکان دسترسی مقام‌های سفارت به سرنشین‌های کشتی توقیف‌شده و تسهیل تماس‌های میان خدمه با اعضای خانواده آن‌ها تشکر کرده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

به گزارش فارس، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، اظهار کرد: «نفتکش انگلیسی تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی‌های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

وی افزود: «نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدار‌ها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن ۲ فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیرو‌های خودی متوقف و جهت بررسی‌ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالک نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو محمد جواد ظریف اردوگاه شهید باهنر هاشم یکه زارع محمد جواد لاریجانی لیگ نوزدهم علی اصغر مونسان علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با آغاز شمارش معکوس در کنگره آمریکا برای تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، لندن اعلام کرد که قصد دارد تا بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحانی که تاکنون از انگلیس در اختیار اوکراین قرار گرفته است را به کی‌یف تحویل دهد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس همزمان با سفر امروز به ورشو برای مذاکرات با دونالد تاسک، همتای وی، به طور رسمی از این بسته رونمایی می‌کند.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این بسته ۶۱۷ میلیون دلار ارزش دارد و بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است را شامل می‌شود.

در بیانیه دفتر سوناک، از این بسته تحت عنوان «بزرگ‌ترین بسته مهمات حیاتی» یاد شده و در ادامه آن آمده است: دفاع از اوکراین مقابل جاه‌طلبی بیرحمانه روسیه، برای امنیت ما و تمام اروپا، حیاتی است. اگر پوتین در این تجاوز، برنده شود، پشت مرز لهستان متوقف نخواهد شد!

تازه‌ترین دور کمک تسلیحاتی انگلیس به اوکراین، مجموع کمک نظامی لندن به کی‌یف را تنها در سال جاری به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. در این کمک‌ها یک هزار و ۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافندی و حدود ۴ میلیون انواع گلوله گنجانده شده است.

سوناک افزود: با بسته امروز تاحدودی اطمینان حاصل خواهیم کرد که اوکراین آنچه برای جنگ با روسیه لازم می‌داند را در اختیار دارد. انگلیس همواره در خط مقدم جبهه امنیت اروپا، نقش خود را ایفا و از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد و در کنار متحدانش در ناتو خواهد ایستاد.

بیانیه دفتر سوناک پس از آن منتشر شد که درست دو روز پیش مجلس نمایندگان آمریکا بعد از مدت‌ها، سرانجام لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را تصویب کرد. دولت واشنگتن پس از استفاده از بسته‌های مورد تایید کنگره که ارزش آن ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است، اوایل سال برای کمک به اوکراین در مضیقه ماند و منابع کافی در اختیار نداشت. اختلال در ارسال سلاح به اوکراین آن هم از جانب بزرگ‌ترین حامی این کشور، به کمبود مهمات در ارتش کی‌یف و متعاقب آن شکست در چندین جبهه جنگ منجر شد.

کد خبر 6086345

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد