Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، به نقل از الفرات نیوز، نیروهای داوطلب مردمی عراق امروز چهارشنبه موفق شدند نقشه گروه تروریستی داعش برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی در شهر سامراء واقع در صلاح الدین را خنثی کنند.

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی عناصر داعش در منطقه "الکوش" در شرق سامراء قصد هدف قرار دادن نیروهای امنیتی را داشتند که مراکز تجمع آنها هدف حملات خمپاره‌ای گسترده قرار گرفت و بر اثر این حملات شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق کشته و زخمی نیروهای امنیتی برنا سامراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد

ابوالقاسم جراره، نماینده ادوار مجلس در خصوص فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی تصریح کرد: اگرچه بنده با خام فروشی موافق نیستم و معتقدم که باید به سمت تولید فرآورده ها و فروش آن ها بپردازیم. اما در شرایط فعلی و تحریمی فروش نفت و گاز یکی از ظرفیت های کشور برای دستیابی به درآمد است.

وی ادامه داد: لازمه مقاومت در برابر تحریم ها این است که به صورت منسجم و هماهنگ عمل کنیم. خنثی سازی تحریم های نفت و گاز نیز نشان دهنده هماهنگی دولت و وزارت نفت است. به نحوی که توانسته است تحریم ها را دور بزند و راه های جدیدی برای فروش ایجاد کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی از جمله سیاست هایی است که دولت سیزدهم و وزارت نفت به اجرا گذاشت. از این طریق، توانستیم به فروش نفت بپردازیم و به خنثی سازی تحریم ها مبادرت کنیم.

وی ادامه داد: دیپلماسی فعال انرژی ایران در حوزه نفت و گاز علاوه بر اینکه مازاد تولید و در نتیجه صادرات نفت و گاز کشور را به همراه داشته است، مدل جدید بازارسازی مبتنی بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک مقیاس در شرق آسیا و همچنین سیاست سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی زمینه را برای رسیدن تولید نفت خام به سطح قبل تحریم ها میسر کرد که در نتیجه آن توانستیم به ما در خنثی سازی تحریم ها کمک کرد.

جراره گفت: طی سالیان دراز گازهای همراه هدر می رفت و سوزانده می شد. هر چقدر بتوانیم این گاز را مهار کنیم، برایمان سود دارد. سیاست وزارت نفت در استفاده از توان دانش بنیانی کشور برای تحقق این امر را مثبت می بینم. این کار بسیار خوبی است که در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: باید در نهایت به میزانی از تنوع محصول و روش های فروش برسیم که تحریم ها اثرشان را از دست بدهند. هر چقدر از ظرفیت های موجود بهره ببریم، به نفع کشور است.

نماینده ادوار مجلس در خصوص بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی با اتکا به توان داخلی و دانش بنیانی کشور خاطرنشان کرد: این اقدام نیز مثبت است. ما هر چقدر به توان داخلی خود اعتماد کنیم، نتایج مثبت بیشتری کسب می کنیم. اتکا به توان نیروهای متخصص داخلی قطعاً اثرگذاری بالایی در پیشرفت کشور دارد. حتی لازم است که هزینه این موضوع را بپردازیم و به اتکا به توان داخلی خود روی بیاوریم.

وی ادامه داد: در کنار سیاست گذاری های صحیحی که برای فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی داریم، باید زمینه جذب سرمایه ها و راه اندازی پتروپالایشگاه ها نیز برنامه ریزی داشته باشیم تا تحریم ناپذیر شویم.

گفتنی است، در سال گذشته میلادی که تحریم ها علیه کشورمان برای فروش نفت و گاز ادامه داشت و نمی توانستیم از مبادی رسمی به فروش این منابع اقدام کنیم، وزارت نفت با اعمال سیاست هایی توانست در عمل تحریم ها را خنثی کند. به نحوی که فروش نفت کشور به میزان دوران غیرتحریم نزدیک شد و فروش گاز نیز از زمان غیرتحریمی فراتر رفت.

کارشناسان اذعان دارند که فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی یک مزیت محسوب می شود و می توان آن را موفقیتی برای وزارت نفت و دولت سیزدهم دانست.

در حالی کشورمان در سال گذشته میلادی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی دست یافت که بسیاری از اقتصادهای دنیا شرایط خوبی به لحاظ این شاخص نداشتند. در این سال، رشد اقتصادی دنیا نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۳.۱ درصد رسید. متوسط رشد اقتصادهای توسعه یافته در این سال تنها ۱.۶ درصد بود. کشورهای در حال توسعه نیز به طور متوسط رشد ۴.۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ داشتند. این آمار نشان می دهد که کشورمان نسبت به کشورهای همردیف خود رشد بهتری را طی سال گذشته میلادی تجربه کرده است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • کشف یک بمب در ورزشگاه بوندسلیگایی!
  • سناریوی رسانه عبری از نقشه نتانیاهو برای حمله احتمالی به داخل خاک ایران
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • احتمال پاسخ اسرائیل و آینده منطقه پس از وعده صادق / جروزالم پست از نقشه نتانیاهو پرده برداشت
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • محمدرضا عارف: رژیم صهیونیستی با درایت نیروهای مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی و امنیتی ، پاسخی در خور دریافت کرد
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • نیروهای مسلح ایران مانع نقشه‌های شیطانی صهیونیست‌ها می‌شوند
  • تجمع بامدادی شیرازی ها در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد