Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای آکیوس (Axios)، «خورخه آروازا» در صفحه توییتری خود نوشت: برنامه های دولت آمریکا را به خاطر محاصره جنایتکارانه و تهدید به محاصره دریایی و استفاده از زور علیه مردم ونزوئلا محکوم می کنیم.

به گزارش تارنمای اکسیوس، پنج مقام فعلی و سابق آمریکایی اعلام کردند، دولت دونالد ترامپ به مقامات امنیتی این کشور پیشنهاد داده است که کشتی های آمریکا در نزدیکی خطوط ساحلی ونزوئلا مستقر شوند تا مانع ورود و خروج کالا به این کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات اعلام کردند که ترامپ از حدود یک سال پیش بارها ایده محاصره دریایی ونزوئلا را مطرح کرده و چند هفته پیش نیز چند مرتبه این ایده را بازگو کرد. این در حالی است که بر اساس گزارش ها، پنتاگون این ایده را جدی نگرفته چون مقامات ارشد نظامی معتقدند این ایده غیرعملی است، هیچ پایه حقوقی ندارد و منابع نیروی دریایی آمریکا را که پیشتر برای مقابله با چین و ایران اختصاص یافته،در اختیار می گیرد.

ونزوئلا از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زود هنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می کند.

برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت کرده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

در تازه ترین تحولات ونزوئلا، بتازگی روسیه و چین به اتفاق، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت را وتو کردند.

310311

کد خبر 1291884

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ونزوئلا ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا دولت دوازدهم باشگاه استقلال محمدجواد ظریف فوتبال اروپا بازیگران سینما و تلویزیون ایران روسیه سرگرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چین با انتقاد شدید از آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم علیه نهاد‌های چینی به دلیل "حملات سایبری" این اتهامات را بی اساس دانست و این حرکت به رهبری ایالات متحده را دستکاری سیاسی توصیف کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین 
کارشناس و پژوهشگر
روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل شرق آسیا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در پکن گفت چین قاطعانه مخالف هر گونه حمله سایبری است و متعهد به تقویت همکاری با کشور‌های دیگر از طریق کانال‌هایی مانند گفتگوی دوجانبه یا همکاری قضایی بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل برای پاسخ مشترک به تهدیدات امنیت سایبری است.
وی خاطرنشان کرد اکنون همراه با بریتانیا، ایالات متحده به اصطلاح "حملات سایبری چین" را تحریک می‌کند و حتی تحریم‌های یکجانبه بی اساس علیه چین را راه اندازی می‌کند. چین قاطعانه با این موضوع مخالف است، ما به شدت با امریکا و طرف‌های ذیربط مخالفت کرده ایم و اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی خود انجام خواهیم داد.»
کارشناسان نیز می‌گویند مؤسسات امنیت سایبری چین مجموعه‌ای از گزارش‌ها را در مورد حملات سایبری دولت امریکا به چین و سایر کشور‌ها منتشر کرده اند. با این حال، دولت ایالات متحده به طور مداوم چشم خود را بر این گزارش‌ها بسته است. "
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ما از ایالات متحده می‌خواهیم که در فضای مجازی یک رویکرد مسئولانه اتخاذ کند و ترفند‌های خود را متوقف کند. 
اقدامات آمریکا و انگلیس برای افزایش به اصطلاح حملات سایبری چین و اعمال تحریم علیه افراد و نهاد‌های چینی صرفا دستکاری سیاسی است. ما از امریکا و انگلیس میخواهیم که سیاسی کردن مسائل امنیت سایبری و همچنین لکه دار کردن و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه چین را متوقف کنند و به تجاوز سایبری خود علیه چین پایان دهند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد