Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در افتتاح نخستین پایانه بین المللی برنج کشور در شهرستان آمل اظهار داشت: دولت بر حسب نیاز مردم به کالاهای اساسی ، واردت کرده و در انبارها نگهداری می کند.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین نیاز مردم در هر زمان که لازم باشد واردات انجام می دهد ، افزود: دولت برای تعادل در قیمت ها ارز دولتی به میزان نیاز تامین کرده و خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور همچنین به فصل برداشت برنج و موضوع واردات نیز اشاره کرد وگفت: واردات برنج بر حسب نیاز مردم امری طبیعی است ، اما دولت برای حمایت از کشاورزان زحمتکش  در زمان برداشت محصول به خصوص در استان های تولید کننده برنج عرضه نخواهد نکرد.

جهانگیری انعکاس خبر واردات برنج را اشتباه توصیف کرد و گفت: سیاست اصلی دولت حمایت از کشاورزی است و هیچ اقدامی در جهت تضعیف کشاورزان انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دولت از میزان نیاز مردم به برنج و دیگر کالاهای اساسی آگاه است و نخواهد گذاشت زحمت کشاورزان نیز هدر رود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود : کشاورزان نیز باید این مسئله را درک کنند که خبر کمبود و واردات برنج به دلیل کمبود تولید در داخل ممکن است برای مصرف کنندگان این شوک را وارد کند که قیمت برنج با توقف واردات افزایش می یابد.

جهانگیری خطاب به مصرف کنندگان گفت: دولت در کنار حمایت از تولیدکنندگان باید منافع مصرف کنندگان را نیز در نظر بگیرد و نگرانی را از آنها دور کند.

** دولت از توسعه پایانه بین المللی برنج حمایت می کند

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مازندران استان مهم و استراتژیک در زمینه کشت و تولید محصول برنج است گفت:  برنج مازندران به دلیل کیفیت و مرغوبیت هم در داخل کشور و هم در خارج مشتریان بسیاری دارد .

جهانگیری با اشاره به اینکه ایجاد پایانه بین المللی برنج بدون حمایت بانکی و دولتی و با سرمایه بخش خصوصی و تولید کنندگان و تجار کاری بزرگ و قدمی مهم است ، افزود: دولت برای توسعه فاز دوم پایانه بین الملل برنج چه در زمینه صنایع وابسته و چه در زمینه بانکی کمک خواهد کرد

وی افزود: این نخستین اقدامی است که یک مجموعه بزرگ شامل تاجر ، تولید کننده و صنعت گر دور یکدیگر در یک مجموعه جمع شدند و بورسی برای یک محصول استراتژیک ایجادکرده اند.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر سرمایه کالاهای اساسی کشاورزی معاون اول رئیس جمهور واردات برنج قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلام اساسی نوروز در خراسان شمالی تامین شده است

استاندار خراسان شمالی بر تامین کامل اقلام اساسی مورد نیاز مردم به صورت کامل تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مربوط باید بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ شنبه بیست و ششم اسفند_ در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی و تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در ایام تعطیلات نوروز برای خدمات رسانی به مردم آمادگی کامل داشته باشند.

وی افزود: تمام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و زائران اندیشیده شده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم در این ایام تمهیدات لازم انجام شده است و توزیع اقلام اساسی بدون هیچ کمبودی در حال انجام بوده، بر افزایش بازرسی‌ها و نظارت دقیق در بازار استان برای تأمین اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم تاکید کرد.

حسین نژاد عزم و اراده و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را قابل تقدیر خواند و کسب رتبه پنجم در بین استان‌ها را افتخاری برای خراسان شمالی عنوان کرد.

وی افزود: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان با قوت پیگیری می‌شود و تاکنون نیز بسیاری از این مصوبات اجرایی شده است.

استاندار خراسان شمالی با قدردانی از تمام مدیران و مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و… که با وحدت و همدلی در مسیر حرکت رو به جلو و توسعه استان در یک شرایط خوب سهم به سزایی داشتند، گفت: در جذب صد درصدی اعتبارات برای سال آینده و مولد سازی مدیران دستگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه تأسیس در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در المپیاد علمی ریاضی، ده درصد از مجموع راه یافتگان به مرحله دوم در سطح کشور، دانش آموزان مستعد خراسان شمالی هستند که موجب سربلندی جامعه تعلیم و تربیت و تدوام پیشرفت‌ها خراسان شمالی است.

حسین نژاد گفت: مدیران، کار بر مبنای قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند تا با کمترین تذکر در راستای رفع مشکلات و توسعه استان بر مدار قانون پیش برویم.

وی اقدامات و توفیقات حاصل شده در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی و… در استان را به تفصیل تشریح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ با اجرایی شدن و تکمیل بعضی از پروژه‌ها و قراردادهای بسته شده، توسعه زیرساخت‌های استان رقم بخورد.

کد خبر 736806

دیگر خبرها

  • تامین کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان
  • کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در خراسان شمالی تامین است
  • وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در خراسان شمالی قابل قبول است
  • اقلام اساسی نوروز در خراسان شمالی تامین شده است
  • دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی همراه شود
  • نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال تشدید شود
  • تشدید نظارت بر بازار در روز‌های پایانی سال
  • تشدید نظارت بر بازارآذربایجان غربی در روزهای پایانی سال
  • کالاهای اساسی در استان همدان تا ۶ ماه ذخیره شد
  • همراهی دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی/ برای افزایش تقاضای برنج باید فکری کرد