Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از آمل؛ فاز نخست مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران عصر روز چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در آمل راه‌اندازی شد. ‎

با بهره‌برداری از فاز نخست مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران در این مرکز سالانه برای حدود 350 هزار تن برنج و در فاز نهایی تا 700 هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید، فروش و صادرات ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز با هدف برندسازی برنج ایرانی به خصوص مازندران که به تنهایی 40 درصد نیاز کشور را در این محصول راهبردی تامین می‌کند،نیز موثراست.

در این مرکز پایانه صادراتی برنج نیز پیش‌بینی شد که بزودی با صدور پروانه بهره‌برداری، زمینه برای صادرات این محصول راهبردی تولیدی مازندران نیز در این مرکز فراهم خواهد شد.

مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران  در زمینی به مساحت بیش از 170 هزار مترمربع است که 50 هزار مترمربع آن انبار برنج و 6 هزار مترمربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات ایجاد شده است.

 پیش‌بینی می شود با تکمیل زیرساخت پایانه صادراتی برنج ایران در آمل بنا بر وعده وزارت صمت، بورس این محصول راهبردی در این مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج نیز راه اندازی شود.

 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران سالانه زیرکشت برنج می رود که 18 درصد از این اراضی مربوط به شهرستان آمل است و در مجموع سالانه در مازندران حدود یک میلیون تن برنج تولید می شود.

علاوه بر پایانه صادراتی برنج 2 پایانه گل و گیاه و ماهیان خاویاری نیز در شهرستان عباس‌آباد در غرب این استان و جویبار در منطقه مرکزی این خطه شمال کشور در دست ساخت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران برنج تجارت معاون اول معاون اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا