Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محققین مدتهاست معتقدند یکی از قمرهای مشتری به نام اروپا اقیانوسی از آب را زیر پوسته ضخیم یخی خود دارد. از آنجا که وجود آب به احتمال فراوان برابر با وجود اشکالی از حیات است، ناسا پروژه ارسال کاوشگر «کلیپر» به این قمر را با هدف بررسی وجود شرایط حیات در آن در دست بررسی داشت و حالا آن را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی این پروژه از دو سال قبل شروع شد و فاز بعدی آن به توسعه و آزمایش طراحی نهایی فضاپیمایی می پردازد که به سوی Jovian در قمر مذکور پرتاب خواهد شد. بر اساس جدول زمانبندی ناسا این فضاپیما بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ پرتاب می شود اما از آنجا که عملی شدن آن به توسعه راکت SLS وابسته است، بعید به نظر می رسد که تا سه سال دیگر شاهد پرتاب فضاپیمای کلیپر باشیم.

طرح هایی که در سال ۲۰۱۷ به ناسا ارائه شد شامل فرودگری بود که سطح یخ زده قمر و لایه های زیرین آنرا بررسی می کرد. دلیل بررسی لایه های پایین این است که باور محققان اقیانوسی لایه های زیرین پوسته یخی قمر اروپا حاوی نمک خوراکی است و از این نظر شباهت هایی به سیاره زمین دارد.   مطالب پیشنهادی:

اسراری خوفناک از کتاب‌های نفرین‌شده

حمله هماهنگ هکرها به 23 نهاد دولتی

دانلود میلیونی اپ های جعلی عکاسی و گیم از پلی استور گوگل

دانشمندان شواهدی از عظیم‌ترین ابرنواختر تاریخ ثبت کردند

توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را فیلتر خواهد کرد

قمر اروپا به خاطر ویژگی های خاصی که دارد، پس از زمین از بالاترین شانس برای میزبانی حیات برخوردار است. در صورتی که واقعا اقیانوس مد نظر دانشمندان در این منطقه وجود داشته باشد، کاوشگر ناسا به احتمال فراوان نشانه هایی از حیات یا دستکم بقایای آن را پیدا خواهد کرد.

ناسا تا کنون با استفاده از حسگرهای فروسرخ و فرابنفش فضاپیمای نیو هورایزنز و طیف نگار تلسکوپ فضایی هابل به مطالعه سیاره مشتری و قمرهای آن پرداخته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقیانوس تلسکوپ فضایی هابل سیاره مد هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد

مدارک مالی باشگاه های پرسپولیس در خصوص تسویه با طلبکاران داخلی و خارجی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد