Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@02:11:24 GMT

وبا در یمن ۷۷۳ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۷۸۶

به گزارش رسانه های عربی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بهداشت جهانی در این گزارش افزودند، ۵۳۶ هزار نفر در یمن به این بیماری مبتلا هستند.

در تیرماه گذشته شمار مبتلایان به بیماری وبا، ۴۶۰ هزار نفر اعلام شده بود، این درحالی است شمار مبتلایان به این بیماری در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۸۰ هزار نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: در ماه های نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، در ۹۵ درصد از شهرهای یمن شاهد مبتلایان به اسهال شدید بودیم.

این دو نهاد بین المللی افزودند: کودکان زیر پنج سال یک چهارم مبتلایان به بیماری وبا را شامل می شوند، بیماری که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۷۷۳ قربانی گرفته است.

براساس این گزارش، یمن کشوری است که همچنان بیشترین شمار مبتلایان به وبا را داراست.

پیش تر نیز سازمان جهانی نجات کودکان، اعلام کرد: شیوع بیماری هم اکنون به دلیل وضعیت ضعیف بهداشت در یمن افزایش یافته است.همچنین جابجایی‌های اجباری و سوء تغذیه هم موجب شده، مردم در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیرتر شوند. و تنها نیمی از مراکز بهداشتی یمن در حال حاضر کارآمد هستند و بقیه آن‌ها یا تعطیل شده اند یا عملکرد ضعیفی دارند.

از آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فروردین ۹۴، بخش بزرگی از زیرساخت‌های آب آشامیدنی و بهداشت یمن از بین رفته و در نتیجه حدود  ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی به آب سالم دسترسی ندارند.

 همچنین محدودیت دسترسی به سوخت هم باعث شده است عملیات جمع آوری زباله‌ها با مشکلاتی رو به رو شود و در نتیجه آن، بخش‌هایی از یمن به محل گسترش بیماری‌های خطرناکی از جمله وبا تبدیل شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مدافع استقلال قربانی آرمین سهرابیان!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال روز جمعه در یک بازی بسیار پراهمیت در مسیر قهرمانی به مصاف شمس آذر قزوین می رود.

این دیدار در شرایطی برگزار می شود که شاگردان نکونام در آخرین مسابقه برابر آلومینیوم اراک علاوه بر پیروزی دروازه خود را بسته نگه داشتند تا ترکیب اولیه این تیم یک ترکیب برنده باشد.

در کنار روزبه چشمی، ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند در اراک به میدان رفتند. دو بازیکنی که به احتمال بسیار زیاد یکی از آنها برابر شمس آذر جای خود را به آرمین سهرابیان می دهد.

مدافع چپ پای آبی ها پس از پشت سر گذاشتن محرومیت ناشی از دریافت کارت های زرد، حالا برای بازی با شمس آذر مشکلی ندارد و بعید است نکونام بهترین مدافع فصل تیمش را نیمکت نشین کند.

حالا باید دید از بین سلیمی که در طول فصل بیشتر به میدان رفته اما برابر مس رفسنجان اشتباهاتی داشت و محمدحسین مرادمند که کمتر از سلیمی در طول فصل به کار گرفته شده، کدام بازیکن جای خود را به آرمین سهرابیان خواهد داد.

دیگر خبرها

  • حادثه در پتروشیمی رازی قربانی گرفت
  • گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • گلزنی محمد قربانی با پیراهن اورنبورگ مقابل دینامو مسکو / فیلم
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • یک مدافع استقلال قربانی آرمین سهرابیان!
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد