Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@13:40:34 GMT

مرکز نگهداری سگ‌ها به پیمانکار واگذار نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۸۰۲

شهرداری تهران اعلام کرد: نقاهتگاه سگ‌ها در کهریزک تا اطلاع بعدی به هیچ پیمانکاری واگذار نمی‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، انتشار فیلمی از کشتار سگ‌ها در فضای مجازی در روز‌های گذشته سبب افزایش اعتراض مدافعان حقوق حیوانات شد تا جایی که معترضان روز دوشنبه مقابل شهرداری تهران تجمع کردند.
پیروز حناچی شهردار تهران نیز در واکنش به این موضوع اعلام‌کرد: فیلم منتشر شده مربوط به سال ۹۶ است، اما با این حال پیمانکار متولی که عملکردش مورد اعتراض بوده مرداد جاری خلع ید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعدادی از اعضای شورای اسلامی‌شهر تهران نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مجید مجیدی سرپرست حوزه مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دو جلسه پیرامون تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در کهریزک گفت: در این جلسات مقرر شد تا اطلاع ثانوی این فرایند توسط نیرو‌های شرکت ساماندهی انجام شود و از نیروی پیمانکار استفاده نشود و صرفا با بهره‌گیری از نیرو‌های داخلی خدمات شهری کار را پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه موضوع تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نقاهتگاه سگ‌های ولگرد مورد بررسی، تایید و تصویب قرار گرفت ادامه داد: کنترل سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر با تاکید بر زنده‌گیری توسط ۱۰ تیم، به طور روزانه در مناطق حاشیه‌ای شهر و بر اساس مطالبات مردمی و پیام‌های واصله از سامانه ۱۳۷ و سایر سیستم‌ها انجام می‌شود.
مجیدی افزود: تیم‌ها با مراجعه و رفتارشناسی سگ‌ها نسبت به صید و انتقال آن‌ها به مرکز نقاهتگاه اقدام می‌کنند تا پس از گندزدایی و حذف انگل‌ها کار عقیم‌سازی و واکسیناسیون این سگ‌ها انجام شود؛ پس از گذشت مدتی از نگهداری بحث رهاسازی سگ‌ها موضوعیت پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسات موضوع افزایش فضای سبز در مجموعه مذکور با ۵۰۰ اصله درخت چند ساله و ایجاد سایبان برای استراحت سگ‌های بدون صاحب نیز مورد تاکید قرار گرفت.
سرپرست حوزه مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین برای تامین زیرساخت، آسفالت و تامین دسترسی به این مجموعه و نیز توسعه این مرکز در بافت پیرامونی برای آزادسازی سگ‌های عقیم‌شده و واکسینه شده نیز تصمیماتی اتخاذ شدضمن اینکه براساس موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت.
مجیدی تاکید کرد: برای بهره‌گیری از خدمات مهندسین مشاور نیز به عنوان اقدامات میان مدت نیز برنامه‌ریزی و قرار شد با انتخاب مشاور و خدمات مشخص، شرایط شهر تهران را برای ایجاد مراکزی متفاوت برای نگهداری سگ‌های عقیم‌شده مور بررسی قرار گیرد تا پس از تعیین ظرفیت و نیاز مجموعه بتوان همکاری سایر مناطق شهرداری را در اختصاص زمین و ایجاد این مراکز همراه داشته باشیم.
وی همچنین از تعیین موعد ۱۰ روزه در گام اول برای رفع نواقص موجود در نقاهتگاه کهریزک خبر داد و گفت: از دیگر شرایط و نواقصی که مورد توجه قرار گرفت تکمیل ۱۰ روزه اقدامات بهسازی است که شرکت ساماندهی در دست اقدام دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سگ کشی شهرداری تهران کهریزک حقوق حیوانات پیروز حناچی اردوگاه شهید باهنر هاشم یکه زارع محمد جواد لاریجانی لیگ نوزدهم علی اصغر مونسان علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری همچون پل‌های تاریخی با کمک شهرداری اصفهان انجام می‌شود، اما با توجه به تعدد آثار و اینکه بعضی از این آثار فضای عمومی و محل تردد افراد است، نگهداری آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محققیان در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: حفظ ابنیه تاریخی یکی از وظایف این اداره است، در این راستا ۲۲ هزار اثر شناسایی شده، ۲ هزار اثر تاریخی ثبت ملی و ۱۷ اثر ثبت شده جهانی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو همچون میدان امام خمینی (ره)، باغ موزه چهل‌ستون و مسجد جامع در استان اصفهان داریم.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی و ناآگاهی موجب می‌شود که به میراث فرهنگی که هویت، شناسنامه و تاریخ ما محسوب می‌شوند، آسیب وارد کنند، گفت: آگاه‌سازی افراد از زمان آغاز آموزش‌ها یعنی از سوی پدر و مادر کلید می‌خورد و در مدارس نیز از از مقطع مهدکودک و دبستان این آموزش‌ها باید آغاز شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی نیز در بخش آموزش، تربیت راهنمایان گردشگری را بر عهده دارد، همچنین شناسایی افراد علاقه‌مند به میراث فرهنگی به‌عنوان کارشناس در حوزه تحقیق و پژوهش و نگهداری بناها از شرح وظایف این اداره است.

محققیان با تاکید بر اینکه مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود افزود: کم و بیش این اقدام انجام شده است، اما با توجه به تعدد آثار و اینکه بعضی از این آثار فضای عمومی و محل تردد افراد است، نگهداری آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

مرمت ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی گفت: با توجه به قدمت زیاد این بناها، تحقیقات و مطالعاتی انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا این مرمت‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، البته تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای برای این کار اختصاص داده است، اما حفظ و مرمت بناهای تاریخی با مالکان آن است؛ با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

محققیان با تاکید بر اینکه رسالت وزارتخانه، حفظ و مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی است، ادامه داد: اعتبارات و بودجه در سطح ملی اختصاص داده شده و اعتباراتی که باید در سطح استان تخصیص داده شود، در مرحله انجام است که در این راستا اعتبارات نسبت به سال‌های قبل قابل توجه بوده و جذب هم شده است، همچنین مرمت‌های خوبی هم در بناهای تاریخی انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه ثبت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردم این اداره کل با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ یادآور شد: شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند از طریق این سامانه با ما در تماس باشند.

اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی است

محققیان با بیان اینکه بعضی ابنیه‌های تاریخی همچون کاخ عالی قاپو با توجه به سابقه بیش از ۴۰۰ سال، ظرفیت پذیرش تعداد زیاد گردشگران و مسافران را برای بازدید ندارد، گفت: در این راستا تدابیری اندیشیده شده، بر این اساس فروش بلیت پشت سر هم انجام نمی‌شود و با لحاظ کردن فاصله در فروش بلیت، شرایط را برای خارج شدن تدریجی مسافران از بنا فراهم کردیم، البته یگان‌های حفاظت نیز در بناها حضور دارند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی با دانشگاه هنر و سایر دانشگاه‌ها که رشته گردشگری در آن مراکز در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد، ارتباط دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی است و بیش از ۷۰ هزار هنرمند در این حوزه در اصفهان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ رشته از ۶۰۰ رشته صنایع دستی که در جهان فعال است، در ایران وجود دارد و ۲۰۰ رشته از این تعداد در اصفهان وجود دارد که به عنوان نقطه قوت از آن یاد می‌شود.

محققیان افزود: نشان هنری و کارت و مجوز فعالیت به صورت انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان صنایع دستی صادر می‌شود، تسهیلاتی به آن‌ها ارائه شده، از جمله کمک‌ها به آن‌ها، بیمه کردن هنرمندان صنایع دستی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: موضوع میراث فرهنگی و گردشگری، امری فطری است، در آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره و به انجام آن تکلیف شده است، البته در همه دنیا هم برای صنعت گردشگری اهمیت بسیاری قائل هستند.

وی از مردم درخواست کرد در حفظ و نگهداری آثار تاریخی که نشانه هویت و فرهنگ ما است، کوشا باشند تا بتوانیم این سابقه درخشان را به نسل آینده انتقال داد.

کد خبر 739834

دیگر خبرها

  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم