Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:07:56 GMT

قم خاستگاه انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۸۱۴

قم خاستگاه انقلاب است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: شهر مقدس قم به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از دفتر آیت الله العظمی «مکارم شیرازی»، وی در دیدار استاندار قم، با تبریک دهه امامت و ولایت بویژه عید سعید غدیر، شهر مقدس قم را به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایشان تاکید کردند: قم مرکز حوزه های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از ده میلیون نفر از داخل و خارج کشور به این شهر  سفر می کنند.

 

معظم له ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانسته و فرمودند: شهر قم از زمان ائمه معصومین(ع) مورد توجه بوده؛ وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی ها و رجال این شهر از قدیم الایام مورد توجه بوده اند.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، فرمودند: این موقعیت و جایگاه توجه بیشتر و ویژه دولتمردان را می طلبد؛ اما متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به این شهر ندارد.

 

ایشان با تاکید بر این که دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کردند: باید مسؤولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: همه باید دست به دست هم دهند تا قمی آباد، بالنده و با نشاط  معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می کنیم.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد عید غدیر مساجد عید غدیر خم روز جهانی مساجد روزنامه سومین جشنواره طنین مسجد غدیر اردبیل بهرام سرمست آیت الله مکارم شیرازی استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های انسان است که نقش مهمی در زندگی دارد، اظهار کرد: این ویژگی باعث پیشرفت انسان در تمام عرصه‌ها می‌شود و می‌تواند کیفیت زندگی را تعیین کند.

وی گفت: از این رو، خلاقیت و نوآوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کیفیت زندگی شهری نیز مرهون تلاش افراد نوآور و نگاه خلاقانه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

سلیمی با بیان اینکه در سال «تولید با مشارکت مردم» و هم‌زمان با روزجهانی «خلاقیت و نوآوری و روز ملی کارآفرینی»، بزرگداشت هفته خلاقیت و نوآوری شهری در قالب برنامه رونمایی از محصولات نوآورانه شهری، معرفی شرکت‌های موفق و سایر دستاوردهای نوآورانه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با رشد خلاقیت بیش از پیش به حل مسائل و دستاوردهای نوآورانه در شهر امام مهربانی‌ها نائل شویم.

کد خبر 747812

دیگر خبرها

  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • نقد شاعران مداح و متملق در اشعار سعدی شیرازی / پندهای سعدی برای به سر عقل آمدن قدرتمداران / نوآوری معتدلانه سعدی و تحول تند و تیز مدرنیته
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود