Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود «هایکو ماس» در مسکو تأکید کرد کشور‌هایی که در برجام باقی مانده‌اند به تلاش خود برای حفظ این توافق چندجانبه ادامه خواهند داد.

سرگئی لاوروف در این نشست خبری مشترک، درباره وضعیت فعلی برجام به خبرنگاران گفت: «روسیه و آلمان جزو کشور‌های مشارکت‌کننده در توافق هسته‌ای با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما عمیقاً از وضعیتی که بر اثر خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بین‌المللی مورد قبول شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد پدید آمده است، نگرانیم. آمریکا نه‌تن‌ها خود از توافق خارج شده، بلکه این حق را برای خود قائل است که از اجرای برجام توسط اعضای دیگر آن و سایر کشور‌های عضو سازمان ملل متحد جلوگیری کند.»

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تأسف از وضعیتی که به دلیل کارشکنی‌های آمریکا برای برجام پیش آمده است، افزود: «متأسفانه در وضعیت مناسبی نیستیم، ولی ما به همراه سایر شرکایمان در برجام تلاش خواهیم کرد تا از سقوط این توافق بسیار مهم جلوگیری کنیم. تداوم برجام هم به تضمین امنیت منطقه کمک می‌کند و هم باعث تقویت نظام منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای می‌شود.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ۹۷ تاکنون تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است؛ تحریم‌هایی که اخیراً دامنه آن‌ها حتی به همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز سایر کشور‌ها با ایران نیز کشیده شده است.

اقدامات دولت آمریکا علیه برجام و کوتاهی طرف‌های دیگر برجام (مشخصاً طرف‌های اروپایی) در اجرای تعهدات خود در قبال ایران بر اساس این توافق چندجانبه، برجام را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.

تصمیمات اخیر ایران مبنی بر کاهش تعهدات خود ذیل برجام باعث شده است که مقامات غربی، ایران را به «تضعیف برجام» متهم کنند، اما ایران در واکنش به اظهارات طلبکارانه اروپایی‌ها در مورد برجام تأکید کرده است که دیگر نمی‌خواهد، نمی‌تواند و نباید به‌صورت یکجانبه برجام را اجرا کند و تا زمانی که طرف‌های دیگر برجام تعهدات خود را به‌طور کامل اجرا نکنند، ایران نیز به کاهش مرحله به مرحله تعهداتش ادامه خواهد داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاوروف حفظ برجام برجام هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان

چند ماه پس از توافق نظامی آمریکا و یونان و تقویت این کشور عضو ناتو، نخستین محموله تجهیزات نظامی آمریکا وارد یونان شد.

واشنگتن برای تقویت ناتو در اروپا محموله بزرگی از تجهیزات نظامی را به یونان تحویل داده است. این توافق ۵ ساله به این کشور‌های همپیمان در ائتلاف ناتو اجازه می‌دهد امنیت را در منطقه شرق مدیترانه و فراتر از آن تقویت کنند.

رسانه‌های یونانی گزارش دادند که بندر الکساندروپلیس (Alexandroupolis) مملو از ده‌ها خودروی جنگی پیاده نظام بردلی و تانک آبرامز است.

پیشتر، گزارش شد، آمریکا مذاکره برای افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکایی در منطقه اسکایروس در دریای اژه یونان را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • لاوروف: پرونده «کریمه» برای همیشه بسته شد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • شورای نظامی نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم (!)
  • ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد