Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@04:25:30 GMT

برگزاری همه پرسی منافع برخی را به خطر می اندازد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۰۲۵

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

مردم می گفتند اینها وحدت داشتند اما ما را بدبخت کردند

امیر محبیان تحلیلگر اصولگرا با اشاره به  وحدت  بین جناح ها سیاسی می‌گوید: اگر وحدت، وحدت افراد ناکارآمد برای غلبه باشد، قطعا همه را بدبخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی کثرت خیلی خوب است؛ یعنی هر چه اختلاف نظر بیشتر باشد، مردم راضی‌تر هستند. این تحلیلگر اصولگرا معتقد است که کارآمدی و باز کردن گره از مشکلات مردم بر پیروزی اصولگرایان در انتخابات اولویت دارد. او که از اصالت یافتن پیروزی برای هم قطاران خود در جریان اصولگرایی انتقاد دارد می گوید: به عنوان مسلمان این را مطرح می‌کنیم که اگر کسی در جایگاهی باشد و بداند فرد دیگری بر او اولویت دارد و می‌تواند مشکلات را حل کند، حرام است که در آن جایگاه بماند. متاسفانه برای اصولگرایان پیروزی بر رقیب اصالت پیدا کرده است.

برگزاری رفراندوم با منافع برخی افراد و گروه ها در تضاد است

یکی از اعضای ۷۲ نفره مجلس خبرگان قانون اساسی درباره دلیل تابو شدن اصل ۵۹ قانون اساسی گفت: واقع امر آن است که تابو بودن رفراندوم یا مراجعه به آراء عمومی در بعضی مسائل اساسی نتیجه این است که اجرای این اصل با منافع، موقعیت و مسئولیت های گروه یا افرادی در تضاد است، طبیعی است که در چنین شرایطی افراد یا گروه هایی که منافع و موقعیت خود را در خطر می بینند بلافاصله پس از طرح موضوع برگزاری رفراندوم نسبت به آن موضع گیری می کنند، این در حالی است که برگزاری همه‌پرسی اصلی مصرح در قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه اصل ۵۹ به عنوان اصلی پذیرفته شده در قانون اساسی گنجانده شده است، ادامه داد: اگر این اصل در قانون اساسی وجود نداشت مخالفت مخالفان قابل توجیه بود، اما در شرایط کنونی که چنین ظرفیتی در قانون اساسی پیش‌بینی شده مخالفت‌ها فقط در دایره به خطر افتادن منافع، پست و موقعیت افراد یا گروه‌ها قابل ارزیابی است.

اکرمی در توضیح ظرفیت ها و مزایای برگزاری همه پرسی با بیان اینکه برگزاری رفراندوم مسئولیت تصمیم گیری در مسائل اساسی را متوجه مردم می کند، ادامه داد: در اصل مراجعه به آرا عمومی مسئولیت تصمیم گیری چه مثبت و چه منفی بر دوش مردم گذاشته و مسئولان را از اینکه مورد انتقاد قرار بگیرند بری می کند.

مدل انتخاباتی جبهه پایداری برای انتخابات مجلس

مدتی است که گفته‌ می‌شود اعضای جبهه پایداری در جلسات جامعه روحانیت مبارز و شورای وحدت شرکت نمی‌کنند و همین شائبه جدایی جبهه پایداری از اصولگرایان را در انتخابات مجلس پررنگ‌تر کرده است. امروز نیز مرتضی آقاتهرانی که پیش از این در ۲۳ تیر ۹۸ از برنامه انتخاباتی این جبهه و مدل هم‌افزایی و وحدت جریان‌های انقلابی برای انتخابات مجلس آینده سخن گفته بود در توییتی از رونمایی مدل انتخاباتی این جبهه در آینده خبر داد.

مرتضی آقاتهرانی  دبیرکل جبهه پایداری در صفحه توییتر خود نوشت: «به لطف الهی پس از نشست‌های متعدد مدل پیشنهادی ائتلاف جریان انقلابی، در جلسات شورای مرکزی پایداری تدوین شده که توسط سخنگوی جبهه پایداری اعلان خواهد شد.»

باید از این فرصت استفاده کرد

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «ضرورت بهبود روابط با عربستان و امارات» نوشت: حل مشکلات اقتصادی بستگی زیادی به سیاست خارجی کشور دارد. آمریکا و اسرائیل از اختلافات کشورهای منطقه خاورمیانه حداکثر استفاده را می‌برند. روابط ایران با عربستان و امارات چند سالی است که به دلیل برخی ندانم‌کاری‌های سه طرف به سردی گراییده و ضرر آن را مردم این کشورها تحمل می‌کنند و سود آن را آمریکا و اروپا و گاه روسیه و چین می‌برند، چنان که سود وضعیت فروش نفت ایران را بیشتر روسیه می‌برد.

چرا کشورهای اسلامی باید به گونه‌ای عمل کنند که سودش را بیگانه ببرد؟  مطابق اسلام، زمان تحریم ایران همه کشورهای اسلامی باید از ایران حمایت کنند، ولی می‌بینیم اکثر آنها در کنار آمریکا قرار گرفته‌اند. یکی از علل آن اختلافات بی‌اساسی است که بر پایه فرقه‌گرایی میان آنها ایجاد شده است و به عبارت دیگر به جای اتحاد اسلامی تفرقه و تشتت بر آنها حاکم است.
قطعا عربها در موضوع سوریه و یمن دچار اشتباهات فاحش شده‌اند ولی ما نیز آنها را ترسانده‌ایم و آنها از ترس ما به دامان اسرائیل افتاده‌اند. آرمان‌های اسلامی ما مانند آزادی فلسطین جز با همکاری سایر کشورهای اسلامی و جز با اتحاد اسلامی تحقق نمی‌یابد. ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که کشورهای اسلامی این‌گونه برداشت کنند که ایران می‌خواهد حکومت‌های آنها را ساقط و یک حکومت شیعی روی کار آورد. شعار ما باید اسلام باشد نه فرقه‌گرایی.

اکنون شرایط خوبی برای بهبود روابط با عربستان و امارات پدید آمده است. پیشنهاد آقای ظریف برای مذاکره با عربستان پیشنهاد درست و هوشمندانه‌ای است. هر دو کشور امارات و عربستان علامت هایی داده‌اند که نشان می‌دهد مایل به بهبود روابط هستند. امارات به خاطر دوری از ایران دچار ضعف اقتصادی شده و عربستان نیز احساس می‌کند که راهی که در یمن می‌رود پایان خوشی ندارد و هر دو کشور دریافته‌اند که آن گونه که آنها خیال می‌کردند آمریکا قصد نابودی و بلکه توان نابودی حکومت ایران را ندارد. باید از این فرصت استفاده کرد.

دستگاه‌های اجرایی شجاعت را نباید از بین ببرند

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع تولید فیبر نوری و اکسسوری نیرا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، یکی از کارهای لازم برای کشور را تولید فیبر نوری عنوان کرد و اظهار کرد: توجه به فیبر نوری برای مخابرات، رادیو و تلویزیون و بخش‌هایی که باید از این فناوری برای تکنولوژی‌های داخلی استفاده کنند بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پایین آمدن دل و جرئت مدیران اجرایی استان‌ها گفت: به‌دلیل واهمه داشتن مدیران اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی نمی‌توانند به‌خوبی عمل کنند، دستگاه‌های اجرایی شجاعت را نباید از بین ببرند که مدیران اجرایی نتوانند به‌درستی تصمیم بگیرند.

وی عنوان کرد: شرایط تبلیغاتی و سیاسی باید به‌نحوی باشد که ذهن‌ها متمرکز در تولید باشد و نباید به‌گونه‌ای شرایط پیش رفته که تشتت در میان باشد، رسانه‌ها باید فضای امیدواری در کشور به‌وجود آورند و دلیلی برای یأس وجود ندارد.

رانت خودرو هم فراگیر است هم خونین

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به بازداشت مدیر عامل ایران خودرو و چند نفر دیگر، در حساب خود در توییتر نوشت: بازداشت چند نفر در ایران خودرو یک ظاهرسازی تکراری است. رانت خودرو به حدی فراگیر است که آن را به مصون ترین قلعه در مقابل قوانین کشور تبدیل کرده است. تا زمانی که فهرست بهره مندان از هزینه های تحمیلی به مردم اعلام نشود، این رانت خونین ادامه دارد.

اقتدار امروز ایران به یک قدرت شکست ناپذیر تبدیل شده است

سردار سرلشکر محمد باقری در جریان بازدید از سازمان پدافند غیرعامل کشور با تقدیر از عملکرد این سازمان، گفت: با عنایت خداوند متعال این سازمان امنیت کشور را در حوزه هسته ای، زیستی، سایبری و شیمیایی تأمین و تضمین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور با طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی مناسب در مقابله با تهدیدها در عرصه‌های مختلف با همکاری دولت، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های لشکری و کشوری آمادگی‌های مناسبی ایجاد کرده است، گفت: این سازمان در حوزه بازدارندگی و دفاع غیرنظامی موفق عمل کرده است و همکاری‌های بیشتر مسئولان می‌تواند اقتدار دفاعی را افزایش دهد.

باقری با تاکید بر اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی به سطحی از اقتدار رسیده که دشمن را به یأس و ناامیدی کشانده است، خاطرنشان کرد: این سطح از توانمندی و آمادگی مقدمه‌ای خواهد بود تا در گام دوم انقلاب اسلامی کشور ایران به عنوان یک قدرت شکست‌ناپذیر در سطح بین‌المللی بروز و ظهور داشته باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل به موازات اقتدار دفاعی در حوزه نظامی حرکت روبه‌رشد و صعودی را می‌پیماید، افزود: با عنایت خداوند متعال سازمان پدافند غیرعامل کشور امنیت کشور را در حوزه‌های حساس هسته‌ای، زیستی، سایبری و شیمیایی تأمین و تضمین خواهد کرد.

کد خبر 386660

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودرو سرلشکر باقری حشمت الله فلاحت پیشه علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی اصول گرا علی مطهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: تظاهرات حمایت و تشکر از دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بعد از نمازهای جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی عصر چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: دفاع مشروع و مقتدرانه نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را بیش از پیش نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی افزود: شهادت شهدای کنسولی ایران در سوریه در حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل تعرض به حاکمیت ایران اسلامی بود که پاسخ به این جنایت مطالبه عمومی ملت ایران بود و بابت این پاسخ مقتدرانه سپاسگزار فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح هستیم.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تقدیر از تجمعات و برنامه‌های مردمی که طی روزهای اخیر برگزار شد، گفت: نمازگزاران جمعه در این هفته بعد از اقامه‌ نماز جمعه در حمایت و تشکر از این اقدام قاطع و انقلابی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل که با عنوان جمعه‌های خشم ادامه دارد، دست به تظاهرات خواهند زد.

این مقام تبلیغی کشور افزود: این تظاهرات در شهرستان‌ها و بخش‌های کشور علی الخصوص استان تهران بعد از نمازهای جمعه و در تهران از دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • رئیسی: هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • رئیسی: کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخ سهمگین مواجه خواهد شد
  • رئیسی : به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود
  • رئیسی: به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود