Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@07:59:33 GMT

برخی از علت‌های حذف صفر از واحد پول +اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۰۴۱

برخی از علت‌های حذف صفر از واحد پول +اینفوگرافیک

صراط:

قرار است در آینده‌ای نامشخص ۴ صفر از واحد پول‌ ملی  کشور حذف شوند. این اقدام باعث تسهیل روند مبادلات بانکی و مراحل حسابداری خواهد شد، از طرفی هم حذف صفر روی سرانه چاپ اسکناس نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت و سرانه چاپ اسکناس در کشور را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در سال ۸۷ سرانه اسکناس در ایران ۱۱۴ برگ بود که این سرانه در کشور‌های پیشرفته بین ۱۲ تا ۱۴ برگ است و این آمار نشان می‌دهد که سرانه چاپ اسکناس در کشور ما بسیار بالاتر از کشور‌های پیشرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کشور‌های که توانست با حذف صفر اقتصاد خود را بهبود بخشد، ترکیه است.

ترکیه توانست با حذف ۶ صفر از واحد پولی خود، به طور کامل تورم خود را مهار کند، از طرفی هم کشوری مثل زیمبابوه با حذف صفر نتوانست تورم خود را مهار کند و در این طرح شکست خورد.

در حال حاضر برزیل با حذف ۱۸ صفر از واحد پولی خود توانسته است رکورددار حذف صفر در جهان باشد. اما این طرح معایبی مانند هزینه بر بودن و ایجاد تورم مقطعی را نیز دارد که باید دید دولت برای مقابله با آن چه خواهد کرد.

در ادامه اینفوگرافیک علت‌های حذف صفر را مشاهده کنید:

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۹۲ هزارتن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزارتن دام شبک و سنگین وارد کشور شد.

به گفته او، براساس مرکز آمار کشتارگاه ها در ۱۰ ماهه امسال ۴۴۰ هزارتن وزن گوشت دام کشتارشده بود.

صدردادرس قیمت هرکیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، هرکیلو لاشه با نرخ ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزارتومان باید عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: بنابر آمار ۱۰ ماهه سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱  کیلو رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

او گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه امسال واردات گوشت قرمز به بیش از ۲.۵ برابر رسیده که به رغم کاهش سرانه مصرف، افزایش واردات گوشت قرمز و عدم صادرات دام زنده، نوسانات قیمت گوشت در بازار ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • اینفوگرافیک و موشن گرافیک ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • اینفوگرافیک/ افزایش ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ( نوبت دوم )
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید