Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:08:35 GMT

تاثیر آزادی نفتکش ایرانی در روحیه ایرانیان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۱۷۱

پایگاه اینترنتی فاینشنال تایمز روز چهارشنبه نوشت، آزادی نفتکش ایران که در جبل الطارق توقیف شده بود، روحیه جسورانه و پیروزمندانه ایران را تقویت کرده است   به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این گزارش آمده است: نفتکش ایرانی که ماه گذشته توسط کماندو‌های انگلیسی توقیف شده بود سرانجام پس از رایزنی‌های فراوان میان تهران و لندن، آزاد شد و این اتفاق روحیه پیروزمندانه و جسورانه‌ای برای جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تلویزیون دولتی ایران روز دوشنبه تصاویری از این نفتکش با پرچم این کشور را پخش کرد و "پیروزی" جمهوری اسلامی را بر آمریکا و انگلیس ستود.

این نفتکش بیش از شش هفته موضوع اصلی بن بست میان ایران و غرب بود.

اکنون ایران رفع توقیف آن را به دستور دادگاهی در جبل الطارق گواه آن می‌داند که می‌تواند در مقابل فشار شدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مقاومت کند. این اتفاق راهبرد مقاومت دقیق تهران را نشان می‌دهد و روحیه جسورانه و پیروزمندانه آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این راهبردی است که سپاه پاسداران ایران اجرا کرده و ده‌ها سال است در مقابل توطئه‌های خارجی برای توجیه گسترش قدرت نظامی خود و نیرو‌های نیابتی منطقه‌ای از آن استفاده کرده است.

از نظر سیاستمداران ایرانی، این نفتکش عمدتا به این علت آزاد شد که سپاه دو هفته پس از توقیف آن در اقدامی تلافی جویانه، یک نفتکش با پرچم انگلیس به نام «استنا ایمپرو و ۲۳» و خدمه آن را توقیف کرد.

تهران بار‌ها تهدید کرده است که اگر نتواند نفت خام خود را صادر کند، عبور نفت از تنگه حیاتی هرمز را مختل می‌کند.

برخی از ایرانی‌ها می‌گویند موفقیت‌های سپاه موجب شده است تا آن‌ها امنیت بیشتری پیدا کنند.

در پایان این گزارش آمده است. موفقیت‌های سپاه همچنین نشان می‌دهد که چگونه راهبرد آمریکا ایران را جسورتر کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فاینشنال تایمز آزادی نفتکش ایران جبل الطارق نفتکش گریس ۱ استنا ایمپرو اردوگاه شهید باهنر هاشم یکه زارع محمد جواد لاریجانی لیگ نوزدهم علی اصغر مونسان علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام: عملیات ایران ثابت کرد که زمان عربده‌کشی‌های بدون مجازات رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • فیلم/ ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر