Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:28:43 GMT

کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی وارد و انبار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۲۳۳

کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی وارد و انبار شد

اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه پس از افتتاح مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل درپاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره واردات برنج افزود: باید به مردم درخصوص واردات برنج توضیح داده شود واینکه  چه میزان درکشور تولید و به چه میزانی وارد شود، هرچند که هرساله میزان آن برای مسئولان دولتی روشن ومشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاری که اکنون باید انجام شود اینکه برنج وارد و انبار شود، گاهی اوقات از نحوه انعکاس خبر ومطلب دراین زمینه، ممکن است برخی نگرانی ها برای مصرف کننده به وجود آید که جلوی واردات برنج را گرفتند و قیمت برنج افزایش خواهد یافت.

معاون اول رئیس جمهور، گفت: چنین تصوری متاسفانه به اشتباه برای مصرف کننده وحتی تولید کنندگان ما در سال های اخیر درکشور ایجاد شده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه دولت درفصل برداشت برنج تولید داخل وبرای حمایت از شالیکاران زحمتکش که در شرایط سخت اقتصادی کشور به تولید این محصول استراتژیک مشغول هستند، وارداتی انجام نخواهد داد و آن را ممنوع کرده است، گفت: دولت همواره در زمان فصل برداشت برنج داخلی، وارداتی دراین سال ها انجام نداده واگر هم وارداتی انجام شد، دراین فصل عرضه نخواهد کرد.

جهانگیری تصریح کرد، این تصمیم قطعی دولت هست وبه مردم اطمینان می دهیم که دولت کالاهای اساسی را که با ارز دولتی وارد خواهد کرد و این کالاها به اندازه نیاز وارد شده ودر انبارها موجود است.

حمایت از مرحله دوم ساخت پایانه برنج آمل

معاون اول رئیس جمهور همچنین درخصوص اینکه برای نخستین بار محصول برنج دارای بورس تخصصی داشته باشد ابراز خرسندی کرد وگفت: اینکه برنج هایی با کیفیت های مختلف و به نحو مطلوب بسته بندی می شود وصنایع جانبی آن که مورد نیاز است در مرکز بین المللی تجارت وپایانه صادراتی برنج ایران درآمل بدون دریافت تسهیلات بانکی ودولتی توسط سهامداران این مرکز راه اندازی شود، واقعا تشکر می کنم.

جهانگیری گفت، که برای ساخت مراحل تکمیلی پایانه برنج صادراتی آمل حمایت های لازم را دولت انجام خواهد داد و بانک های کشور، مسئولان استانی و وزارت صنعت ومعدن وجهاد کشاورزی حتما به صورت ویژه وتخصصی از سهامداران این پایانه کاری را که شروع کردند، تا تکمیل نهایی آن حمایت خواهند کرد.

به گزارش مهر، مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل عصرچهارشنبه با حضور" اسحاق جهانگیری"  معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. این مرکز درشهرستان آمل در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع  ساخته شده که ۴۴۰ واحد حجره با حدود  ۵۰ هزار مترمربع با ظرفیت اولیه ۳۰۰هزار تن برنج، بسته بندی، سورتینگ، برند سازی وصادرات کیفی برنج  ساخته شده است.

برای ساخت فاز نخست این پایانه صادراتی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری سهامداران این پایانه هزینه شده است.

کد خبر 4698642

منبع: مهر

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور واردات کالا بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان خطبه های نماز جمعه یاسوج هفته دولت عید سعید قربان سانحه تصادف روز خبرنگار اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، طی دو ماه اسفند و فروردین و در چند مرحله بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی شامل برنج،قند، شکر و گوشت منجمد در سطح استان کرمانشاه توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله، چهارشنبه _ هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، طی اسفند و فروردین و در چند مرحله بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی شامل برنج، قند و شکر و گوشت منجمد در سطح استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات توزیع اقلام اساسی جهت تنظیم بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان افزود: در دو ماهه اخیر بیش از ۴۵۰ تن برنج هندی تنظیم بازار ،۸۳ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۰۰۰ تن شکر مختص به صنایع ،۴۱۷ تن قند و شکر بسته بندی خانوار ،۲۵۰ تن شکر مختص قنادان کرمانشاه ،۲۵۰ تن شکر مختص به نام برنجی‌پزان و ۱۵۰ تن شکر اصناف و قنادان ویژه شهرستان‌های استان در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشندگان معتمد سازمان در سراسر استان توزیع اقلام اساسی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان ضمن اشاره به تداوم توزیع اقلام اساسی جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی افزود: در ایام پایانی سال توزیع اقلام ذکر شده سهم به‌سزایی در کنترل قیمت‌ها و آرامش بازار به همراه داشت.

کد خبر 739706

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • کشف انبار دپوی لوازم یدکی قاچاق در اصفهان
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است