Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:23:46 GMT

مسئولیت‌پذیری هویت روزنامه‌نگاران است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۲۴۱

مسئولیت‌پذیری هویت روزنامه‌نگاران است

به گزارش خبرنگار مهر، گیتا علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در نشست سالیانه اعضای انجمن خبرنگاران استان سمنان به میزبانی مرکز رفاهی واقع در مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه روزنامه‌نگاری یک حرفه و ازجمله مشاغل سخت است، ابراز داشت: خبرنگاران برای یافتن سوژه، پیگیری مطالب و دنبال کردن برنامه‌ها فراز و نشست‌های بسیاری را طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نشریات محلی در قالب نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کار مهمی انجام می‌دهد زیرا آنچه در محیط پیرامون خودشان اتفاق می‌افتد را می‌توانند منعکس کنند روزنامه‌های سراسری به‌صورت کلان منطقه می‌پردازند اما خبرگزاری‌ها می‌توانند سوژه در اختیار این رسانه‌های کشوری قرار دهند و مشکلات و معضلات یک منطقه خاص را اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه طرح مشکلات یا اتفاق خوب در بعد استان وظایف نشریات محلی را سنگین‌تر می‌کند، ابراز داشت: رسانه‌های محلی می‌توانند آنچه در استان و شهر خودشان به‌عنوان یک اتفاق خوب یا معضل رخ‌داده باشد را به‌راحتی منعکس و انتقال دهند که این امر می‌تواند به پیگیری‌های بیشتر یا اجرای طرحی به‌صورت کشوری کمک کند.

علی‌آبادی در ادامه تصریح کرد: وجود انجمن روزنامه‌نگاران، خانه مطبوعات، روزنامه‌نگاران آزاد و غیره اتفاق خوبی است که باعث صمیمیت و تبادل تجربیات می‌شود و این بسیارمی تواند به تبادل اطلاعات در جامعه کمک کند.

وی افزود: نشریات محلی با مشکلات بسیاری مواجه هستند یکسان نبودن درامد و هزینه‌ها، مشکلات چاپ، پایین بودن حقوق و دستمزد نبود بیمه تنها بخشی از معضلاتی را تشکیل می‌دهد که خبرنگاران با آن مواجه هستند و ما همه این موارد را در جریان هستیم که می‌تواند نشریه را از چاپ بازدارد و یا شمارگان آن‌ها را کمتر کند.

مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بابیان اینکه روزنامه‌های چاپی و خبرگزاری‌ها کار مهم تحقیق را بر عهده‌دارند، ابراز داشت: صرفاً  کار رسانه انعکاس خبر نیست می‌توانند شرایط موجود را تحلیل کنند.

علی‌آبادی در ادامه تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود شبکه‌های اجتماعی تهدیدی برای روزنامه‌ها هستند فکر درستی نیست زیرا این شبکه‌ها در حد چند دقیقه می‌تواند ما را وادار به خواندن مطلب کند بدون آنکه صحت درستی داشته باشد و این همان اصلی است که روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آن را رعایت می‌کنند.

وی افزود: هویت روزنامه‌نگاران در کنار قانون مطبوعات پذیرفتن مسئولیت اخلاقی است که این جامعه در برابر آنچه انتشار می‌دهند دارند که صحت، دقت و پاسخگویی به جامعه را رعایت کرده باشد و این می‌تواند اتفاق خوبی در این حوزه قلمداد شود.

کد خبر 4698641

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان خبرنگاران بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان خطبه های نماز جمعه یاسوج هفته دولت عید سعید قربان سانحه تصادف روز خبرنگار اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در دیدار نوروزی  با کارکنان  سازمان دانش‌آموزی گفت: انش‌آموزان با فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، حضور اجتماعی‌تر همراه با مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه را تجربه می‌کنند.

علی مطهری افزود: سازمان دانش‌آموزی در حوزه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه گفت : ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از برنامه‌ها و پتانسیل‌های سازمان دانش‌آموزی باید پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند. مجموعه اداره کل آموزش و پرورش نیز از طریق مصوبات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، راه را برای فعالیت‌های این مجموعه در این مسیر هموارتر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  افزود : خبرگزاری پانا یکی از مهمترین و بهترین بسترهای تربیتی و همچنین یکی از بهترین پتانسیل و ظرفیت‌های رسانه‌ای آموزش و پرورش است. ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان هدفگذاری و برنامه‌ریزی شود.

مطهری در ادامه گفت: سازمان دانش‌آموزی استان در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف، دستاوردهای مهمی را کسب کرده که این مهم نشان از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه در فعالیت‌های اجرایی دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان