Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@10:06:27 GMT

تصاویر عجیب از ساحل دریای خزر

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۴۲۶

تصاویر عجیب از ساحل دریای خزر

 

عکاس: مهدی محبی‌پور/میزان

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: دپوی زباله ساحل محمود آباد تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ساحل بنود پذیرای گردشگران نوروزی

ساحل بنود در واقع ساحل و غاری است که در فاصله بسیار کمی از روستای بنود قرار گرفته است. این روستا که در فاصله ۳۰ کیلومتری از عسلویه، با جمعیت ۸۰۰ نفر از جمله شرقی‌ترین روستا‌های بوشهر است.

روستای بنود را بیشتر به خاطر ساحل صخره‌ای و باصلابت آن می‌شناسند، فاصله روستا با دریا خیلی کم است، اما دریا از روستا دیده نمی‌شود و برای رسیدن. ساحل تا ساحل باید جاده پر پیچ و خمی را بگذرانید.

بنود دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است، ولی زیر ساخت‌های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به ساحل یکی از مشکلات اساسی روستای بنود است.

نکته جالب در مورد این روستا این است که ساحل آن میزبان ساخت فیلم محمد رسول الله بوده است که لوکیشن‌های فیلم در حال حاضر از بین رفته و تخریب شده است، ولی یکی از دلایل علاقه گردشگران به این ساحل بکر و زیبا را می‌توان غار‌هایی دانست که دهانه‌ای رو به دریا و ساحل دارند. برای رسیدن به غار‌ها باید از تپه کوچکی بگذرید. در واقع، بعد از بالا رفتن و سپس پایین آمدن از سمت دیگر تپه، می‌توانید غار را ببینید. اگر وارد غار شوید، به غار بزرگ‌تری خواهید رسید که دارای دو دهانه است. جایی که موج‌های ساحل و نور خورشید در پیش رویتان قرار دارد و بی شک شگفتی عجیبی را برایتان رقم خواهد زد.

یکی سواحلی که لاکپشت‌های کمیاب و در معرض انقراض پوزه عقابی برای تخم‌ریزی انتخاب می‌کنند، ساحل بنود است. اغلب افراد بندر مقام را به عنوان زیستگاه لاکپشت پوزه عقابی می‌شناسند، در حالی که در بسیاری از سواحل خلیج فارس از جمله ساحل بنود، این لاکپشت‌ها ساکن هستند. لاک‌پشت‌های پوزه عقابی که در فهرست گونه‌های در معرض انقراض قرار دارند، با ورود به سواحل خلیج فارس برای تخم‌گذاری دچار مشکل شده و اکثر تخم‌ها و بچه‌های تازه متولدشده آن‌ها با ورود گردشگران و خودرو‌ها به ساحل در زیر پای آن‌ها از بین می‌روند. این لاک‌پشت‌ها، خزنده‌هایی همه‌چیز خوار هستند که حدود ۴۰ تا ۵۰ سال عمر می‌کنند و اکثر عمرشان را در آب‌های اقیانوس می‌گذرانند.

ساحل بنود در مجاورت روستای بنود و در ۳۵ کیلومتری عسلویه استان بوشهر قرار دارد. این ساحل زیبا در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر جای گرفته است و در ۶ کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) لذت پاکستانی‌ها از آب و هوای ساحل کلیفتون
  • (تصاویر) ساحل بنود پذیرای گردشگران نوروزی
  • تصاویر وضعیت اسفبار ساحل دریای مازندران
  • (ویدئو) تصاویری از وضعیت عجیب و اسفبار ساحل متل‌قو
  • فیلمی اسفبار از وضعیت ساحل متل‌قـو | حلقه مفقوده، خدمت‌رسانی یا فرهنگ؟
  • ببینید | تصاویری از وضعیت عجیب و اسفبار ساحل متل‌قو
  • نجات یک پسر بچه شیرازی در ساحل بندر گناوه
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا
  • درگیری خونین در ساحل بندر | قاتل،همشهری اش را کشت و فرار کرد
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم