Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@13:08:42 GMT

بازار خودروهای دیزلی در ورطه سقوط

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۵۸۴

به گزارش اکوفارس به نقل از اویل پرایس، طبق تحقیقات ریستاد انرژی فروش مدل های خاص دیزل با روی آوردن نروژی ها به تسلا و سایر  سازندگان خودروهای الکتریکی کاهش یافته است.

 نروژ سردمدار استفاده از حمل و نقل الکتریکی است و بالاترین مالکیت سالانه خودروهای الکتریکی را در جهان دارد. بیش از نیمی از خودروهایی که در این کشور طی سال فروخته می شود، کاملاً یا نسبتا برقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این بین، بزرگترین بازنده خودروهای دیزلی هستند.

 طبق اطلاعات ریستاد انرژی که یک شرکت مستقل تحقیقات انرژی است، فروش برخی مدل‌های خودروهای دیزلی بیش از 95 درصد طی 6 سال گذشته کاهش یافته است.

 برای مثال، فروش برترین مدل های دیزلی ولوو، V40، V70 و XC60 ، از 9000 واحدی که در 2013 فروخته شد، به 400 خودرو در نیمه اول 2019 رسیده است.

 به طور میانگین، سهم بازار از خودروهای دیزل و بنزینی به ترتیب 60 درصد و 29 درصد در 2013 بود ولی به فقط 32 درصد و 17 درصد در نیمه اول 2019 کاهش یافته است.

آرتیوم تیچن، تحلیلگر ارشد ریستاد انرژی گفت:«استفاده از خودروهای الکتریکی باعث کاهش فوق العاده فروش خودرو های سنتی بنزینی و دیزلی شده است و بیشترین کاهش در بخش دیزل دیده می شود. خودروهای الکتریکی باعث کاهش فروش خودروهای دیزل مخصوصاً اس یو وی و سیدان شده است که پر مصرف ترین خودروهای شخصی در بازار هستند.

 این تغییر روند فروش باعث شده مصرف دیزل و بنزین در نروژ به صورت سالانه کاهش یابد و از آغاز 2018 به طور میانگین 2 درصد در هر فصل پایین بیاید.

تیچن اضافه کرد:«تقاضای دیزل در نروژ به خاطر ادامه استفاده از خودروهای تمام الکتریک در خطر است. ولی در کمال تعجب افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی باعث کاهش متوسط مصرف بنزین و دیزل در بخش حمل و نقل شده است.  ارتباط بین کاربرد بیشتر خودروهای الکتریکی و تقاضای سوخت در نروژ چندان معقول نیست».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیوندای توسان 2025 ، قوی تر آمد! (+عکس)

عصر ایران- هیوندای اطلاعات جدیدی را در رابطه با توسان 2025 نسخه بازار آمریکا منتشر کرده است. تریم هیبرید استاندارد این کراس اوور کره ای اکنون 231 اسب بخار خروجی دارد که بهبود 6 اسب بخاری در مقایسه با مدل قبلی را به دلیل بهبهود عملکرد موتور الکتریکی نشان می دهد.

خروجی تریم پلاگین هیبرید توسان نیز به 268 اسب بخار رسیده که در مقایسه با مدل قبلی 7 اسب بخار بیشتر شده است.

هر دو تریم از همان موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر احتراقی در هماهنگی با موتورهای الکتریکی خود استفاده می کنند.

یکی دیگر از بروزرسانی های هیوندای برای توسان 2025 به سیستم بازیابی انرژی سیستم ترمز برای بخش الکتریکی این تریم های هیبریدی مربوط می شود که برای راننده دسترسی تنظیمات ایجاد شده است.

مدل هایی احتراقی هیوندای توسان از پیشرانه تنفس طبیعی 2.5 لیتری با 187 اسب بخار و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره مند هستند. سامانه تمام چرخ محرک نیز یک آپشن فعال برای این محصول در نظر گرفته شده است.

تریم های هیبریدی جعبه دنده 6  سرعته اتوماتیک و آپشن استاندارد تمام چرخ محرک دارند.

هیوندای امکان جدید بیبی مود را نیز به توسان های هیبرید آورده است. فعال سازی این مدل رانندگی باعث می شود رانندگی نرم تر و آرام تری تجربه شود.

قیمت توسان 2025 هنوز مشخص نشده است.

نمونه فعلی موجود در بازار جهانی در واقع نسل چهارم خانواده توسان است که از سال 2020 نیز وارد بازار آمریکا شد. اکنون فیس لیفت 2025 تلاشی است تا بازار این کراس اوور کم دردسر کره ای همچنان حفظ شود.

تغییرات ظاهری بسیار جزئی هستند که از جمله باید به جزئیات جدید در جلوپنجره و اسکید پلیت ها اشاره کنیم که باعث شده توسان 2025 مقداری عریض تر به نظر برسد.

طراحی کابین شباهت هایی به ایونیک 5 دارد. دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال برای کنسول اصلی جلو جانمایی شده است. لوگوی سنتی هیوندای از روی فرمان حذف شده و جای آن چهار نقطه قرار گرفته که در واقع کد مورس برای کلمه H انگلیسی هستند.

روی کنسول یک پد بزرگ شارژ بی سیم و همچنین دو نگهدارنده بزرگ ماگ قابل مشاهده است.

هیوندای توسان 2025 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هیوندای توسان 2022 در تست تصادف و امتیاز 86 (+فیلم تصادف)

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد آیفون در چین!
  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • هیوندای توسان 2025 ، قوی تر آمد! (+عکس)
  • سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • سقوط بیت‌کوین
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • شکایت چین از آمریکا
  • غول خودروهای برقی چین لرزید