Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:47:45 GMT

تغییر رنگ دریاچه ارومیه به دلیل رفع نسبی شوری آب است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۵۹۱

تغییر رنگ دریاچه ارومیه به دلیل رفع نسبی شوری آب است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از محیط زیست آذربایجان غربی، سعید موسوی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهارداشت: به دلیل ورود دائمی آب شیرین به دریاچه از این منطقه و رفع شوری نسبی قسمتی از منطقه گونه های گیاهی و جلبک در این منطقه رشد کرده است و دلیل تغییر رنگ مشاهده شده در منطقه مد نظر در عکس هوایی نیز همین مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاضلاب شهری ارومیه به صورت تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می شود ادامه داد: تکمیل شبکه تصفیه خانه شهری ارومیه جز مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است.

موسوی در خصوص ساماندهی زباله های سواحل دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اطراف جاده شهید کلانتری از نظر سازمان محیط زیست جز محدوده سواحل دریاچه ارومیه محسوب نمی شود و ورود به پارک ملی دریاچه ارومیه در این مناطق محدودیت قانونی دارد اما در سواحل دیگر نظیر ساحل کاظم داشی ارومیه با هماهنگی و همکاری مسئولین محلی اقدام به نصب زباله دان شده است و هفته ای دو نوبت زباله های این منطقه جمع آوری می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نیز عنوان کرد: ارتفاع آب دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۱.۴۴ متر است که رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۰۲ سانتی متر افزایش داشته است.

موسوی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه نیز در حال حاضر ۳.۸۷ میلیارد متر مکعب است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از افزایش ۱.۳۲ میلیارد مترمکعبی برخوردار بوده است.

کد خبر 4698659

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان غربی دریاچه ارومیه بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان خطبه های نماز جمعه یاسوج هفته دولت عید سعید قربان سانحه تصادف روز خبرنگار اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست

فرید صالحی پورباورصاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی گفت : صنعت گردشگری جزء صنایعی است که کمترین استفاده را از منابع طبیعی مانند آب، خاک و هوا را دارا است اما بیشترین سود دهی را برای مردم دارد.

او می‌گوید: در حوزه گردشگری یکی از زمینه هایی که مغفول مانده ، بحث گردشگری طبیعی و محیط زیست است. وقتی در گذشته نه چندان دور صحبت از گردشگری به میان می آمد همه تصور می کردند فقط دیدن آثار باستانی مد نظر است.

صالحی پور ادامه داد: در شهرستان لالی رودخانه ها، آبشارها و دریاچه سد را داریم که پتانسیل خوبی برای فعالیت های گردشگری دارد که مردم می توانند بازدید و در فصل بهار و حتی تابستان استفاده کنند.

به گفته او رها کردن زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت آسیب های جدی به آن وارد می کند، مسافران نوروزی و طبیعت گردان ، با جمع آوری زباله ها در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله ، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی ها ما را یاری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسافران نوروزی همچنین با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد، نقش موثری خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست