Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به مازندران در گفتگویی با خبرنگاران گفت: مردم مازندران هم برای انقلاب و نظام و هم برای تولید و اقتصاد کشور زحمات زیادی کشیده‌اند و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا همچنان مردم این استان در همه صحنه‌های کشور پیشگام باشند.

جهانگیری با اشاره به فرارسیدن هفته دولت افزود: این ایام علاوه بر گرامیداشت مقام شهیدان رجایی و باهنر، فرصتی است تا اعضای دولت به استان‌های مختلف سفر کرده و مسائل مختلف استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دولتمردان امروز دیدار بسیار خوبی با مقام معظم رهبری داشتند، اظهار داشت: در این دیدار این بحث مطرح بود که به رغم اینکه دشمن فکر می‌کرد با تحریم می‌تواند اقتصاد ایران را با فروپاشی مواجه کند، با تکیه بر ظرفیت‌ها و تولید داخلی قادریم اقتصاد کشور را اداره کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: مازندران یکی از مهمترین قطب‌های تولید کشور خصوصا در بخش کشاورزی است و بزرگترین سهم را در تولید و حفظ امنیت غذایی کشور دارد.

معاون اول رئیس جمهور یکی از اهداف سفر خود به استان مازندران را بررسی مسائل و موانع تولید در استان عنوان کرد و ادامه داد: طرح‌هایی هم در بخش‌های دولتی و خصوصی برای افتتاح آماده شده است که در این سفر به بهره برداری خواهند رسید.

جهانگیری همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش همکاری‌های اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در ترکمنستان که هفته گذشته صورت گرفت، گفت: در این همایش مسائل و همکاری‌های اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در سطح بالای سیاسی مورد بررسی قرار گرفت و امیدوارم مازندران و دیگر استان‌های ساحلی شمال کشور بتوانند به مسئولیت‌های سنگین خود در زمینه‌های زیست محیطی، انرژی، حمل و نقل و تجارت در چارچوب همکاری کشورهای حاشیه خزر به شکل موثر و سازنده‌ عمل کنند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در مازندران عمدتا محور کار کشاورزی، گردشگری و صنعت مرتبط با گردشگری است. برای احداث پتروشیمی در مازندران نیز به وزارت نفت ماموریت داده شده تا آنچه در این زمینه قابل انجام است، عملیاتی شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی رئیس جمهور گردشگری امنیت جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا گودرزی ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، مهمترین شاخص در دیدگاه سیاستگزاران و مسؤولان سیاسی هر کشور را امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: امنیت غذایی اهمیت بالاتری از امنیت نظامی و سایر شاخصه‌های امنیتی دارد.

وی کشاورزان را اثرگذارترین قشر در حوزه امنیت غذایی دانست و افزود: نتیجه انجام طرح‌های متعدد تحقیقاتی به‌زراعی و به‌نژادی توصیه‌های علمی ترویجی، دستورالعمل‌های مختلف و معرفی ارقام جدید به کشاورزان است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: به منظور معرفی ارقام جدید، اقدامات تحقیقاتی مستمر توسط بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود و بخش خصوصی در بخش تولید و تکثیر این ارقام فعالیت می‌کند و بذرهای اصلاح‌شده با استانداردهای خاص را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی یادآور شد: حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن بذر پارسال تولید شد که ۷۶۰۰ تن از آن، بذر خالص بود.

گودرزی افزود: نیاز استان مرکزی در طول سال بیش از ۱۴ هزار تن بذر است و امیدواریم با توجه به بارندگی‌های مطلوب، تولید متناسب با تأمین نیاز استان در سال جاری محقق شود.

وی تاکید کرد: دانش و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی، زیربنای امنیت غذایی کامل و پایدار است.

کد خبر 6084572

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • استانداران جدید مازندران و لرستان مشخص شدند
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد