Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@21:39:55 GMT

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه بدهکار است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۶۲۹

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه بدهکار است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه بدهکار استآیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم با تبریک دهه امامت و ولایت بویژه عید سعید غدیر، شهر مقدس قم را به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی خواند.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: قم مرکز حوزه‌های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه‌های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از 10 میلیون نفر از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید، ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانست و تصریح کرد: شهر قم از زمان ائمه معصومین (ع) مورد توجه بوده و وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی‌ها و رجال این شهر از قدیم‌الایام مورد توجه بوده اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، خاطرنشان کرد: این موقعیت و جایگاه توجه بیشتر و ویژه دولتمردان را می‌طلبد اما متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به این شهر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد: باید مسؤولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

این مرجع تقلید تاکید کردند: همه باید دست به دست هم دهند تا شهری آباد، بالنده و با نشاط معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم‌های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی قم حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی به حرمت شب های قدر

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی روز پنجشنبه ۹ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه شب‌های قدر، ۲۰۰ زندانی بدهکار و نیازمند گلستانی با بخشش شاکیان و کمک یک خیر گنبدی آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بدهی این زندانیان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که به حرمت ماه مبارک رمضان، نیمی از این بدهی از سوی شاکیان بخشیده شد.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از مابقی این بدهی این زندانیان توسط خیر گنبدی پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی به حرمت شب های قدر
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند