Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:26:01 GMT

علت تغییر رنگ دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۷۵۳

علت تغییر رنگ دریاچه ارومیه

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تغییر رنگ دریاچه ارومیه به دلیل رفع نسبی شوری آب و رشد جلبکها است.

به گزارش مشرق به نقل از محیط زیست آذربایجان غربی، سعید موسوی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهارداشت: به دلیل ورود دائمی آب شیرین به دریاچه از این منطقه و رفع شوری نسبی قسمتی از منطقه گونه های گیاهی و جلبک در این منطقه رشد کرده است و دلیل تغییر رنگ مشاهده شده در منطقه مد نظر در عکس هوایی نیز همین مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

مسافران تابستانی دریاچه ارومیه+عکس

وی با بیان اینکه فاضلاب شهری ارومیه به صورت تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می شود ادامه داد: تکمیل شبکه تصفیه خانه شهری ارومیه جز مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است.

موسوی در خصوص ساماندهی زباله های سواحل دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اطراف جاده شهید کلانتری از نظر سازمان محیط زیست جز محدوده سواحل دریاچه ارومیه محسوب نمی شود و ورود به پارک ملی دریاچه ارومیه در این مناطق محدودیت قانونی دارد اما در سواحل دیگر نظیر ساحل کاظم داشی ارومیه با هماهنگی و همکاری مسئولین محلی اقدام به نصب زباله دان شده است و هفته ای دو نوبت زباله های این منطقه جمع آوری می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نیز عنوان کرد: ارتفاع آب دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۱.۴۴ متر است که رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۰۲ سانتی متر افزایش داشته است.

موسوی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه نیز در حال حاضر ۳.۸۷ میلیارد متر مکعب است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از افزایش ۱.۳۲ میلیارد مترمکعبی برخوردار بوده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی اخبار حوادث دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: پس از سال‌ها اعلام و مشاهده حضور پلنگ در منطقه کوهسرخ توسط افراد محلی و طبیعت گردان، سرانجام حضور این گونه توسط دوربین رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: این منطقه دارای ارزش زیستی بالایی است و دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گربه وحشی، کل و بز و قوچ و میش است و نیز این ثبت و مشاهده پلنگ، محیط بانان و فعالان محیط زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت این اتفاق خوشایند، توسط محمود رمضان نژاد رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ انجام شده است، ادامه داد: پلنگ، گربه سانی شب زی و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش در روز و به راحتی ممکن نیست و چون یکی از گونه‌های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن اینکه گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

اله پور گفت: این منطقه از لحاظ اکولولوژیکی، دارای اکوسیستم متنوعی است و برای گونه‌های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و قوچ و میش و دیگر گونه‌های حیات وحش نیز بسیار مناسب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: حدود ۳۵ درصد منطقه سید مرتضی کاشمر داخل شهرستان کوهسرخ قرار گرفته است و حدود ۱۰.۲ درصد کل شهرستان کوهسرخ تحت پوشش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و منابع طبیعی این شهرستان، به زیستگاه‌های کوهستانی و ارتفاعات آنکه باعث به وجود آمدن منابع آبی و زیستگاه مطلوب برای بقای گونه‌های مهم گوشتخوار و علفخواران بزرگ جثه در سطح منطقه اشاره کرد.

کد خبر 6081872

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل