Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@13:16:30 GMT

چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۷۸۷

چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نحوه مدیریت استرس اظهار کرد: مدیریت استرس مهارتی است که نیاز به تمرین و تکرار تکنیک‌ها دارد، البته برای حل برخی از مسائل زندگی نیاز به کمک تخصصی داریم.

زین‌الدینی با اشاره به اینکه باید دانش خود را در زمینه مدیریت استرس افزایش دهیم، افزود: بهتر است نسبت به یکسری از مسائل زندگی نگرش خود را تغییر دهیم تا استرس کمتری را تجربه کنیم، زیرا نحوه فکر کردن و تفسیر ما درباره موضوعات مختلف باعث بروز احساسات متفاوت در ما خواهد شد و متعاقب آن ما رفتار خاصی نشان خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس گفت: همه انسان‌ها در یکسری از موقعیت‌ها استرس را تجربه می‌کنند، اما شدت آن در انسان‌ها متفاوت است، چراکه این تفاوت به دلیل تعبیر و تفسیر‌های متفاوت از آن موقعیت است.

بیشتر بخوانید: چگونه استرس را در محل کار خود کاهش دهیم؟ 

او اضافه کرد: ورزش کردن به شکل منظم، انجام تمرینات یوگا، انجام تکنیک‌های آرام سازی، تغذیه و خواب مناسب و برنامه‌ریزی برای زندگی روزمره همگی جزء تکنیک‌های مدیریت استرس هستند، اما برای ایجاد یک تأثیر عمیق و ماندگار، افراد نیاز دارند که نحوه فکر کردن و تعبیرشان درباره اتفاقات روزمره زندگی‌ را شناسایی کنند و در صورت نیاز تغییر دهند تا بتوانند در مدیریت استرس موفق باشند.

زین الدینی با بیان اینکه برای شناسایی نوع تفکرتان درباره مسائل زندگی، یک تمرین بسیار مفید خواهد بود، گفت: هر زمان که یک احساس منفی را تجربه کردید، در یک دفتر یادداشت درباره موقعیت، تاریخ و اتفاقی که شما را ناراحت کرده است، بنویسید و سپس تمام افکاری که در آن لحظه از دهن شما عبور کرده و همچنین احساس و رفتار خود بعد از آن فکر و احساس نیز مطالبی را یادداشت کنید.

این روانشناس افزود: مهمترین نکته در انجام این تمرین آن است که فرد در نزدیکترین زمان ممکن به آن اتفاق، افکار خود را یادداشت کند، چون بعد از گذشت زمان، افراد به راحتی افکارشان را به فراموشی می‌سپارند و یا خود تغییر می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: قدم بعدی این است که با کمک یک متخصص تحریف‌های شناختی افکار خود را شناسایید و افکار مناسبی را جایگزین افکار منفی خود کنید و بعد از اینکه یک مدت زمان مشخصی روی افکار خود کار کردید، تأثیر آن بر روی کاهش استرس را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/

راهکارهای مدیریت استرس چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی

به گزارش جماران؛ قیس قریشی، تحلیلگر ایرانی ساکن لندن در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

این میزان محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان عرب برایم حیرت آور است و ترسناک!

از آغاز جنگ‌ داخلی سوریه بالای ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه امنیتی رسانه ای برای تخریب چهره ایران در جهان عرب و جهان اسلام شد و اتفاقا موفق هم بود، از سال ۲۰۱۹ و با روبه پایان حرکت کردن جنگ داخلی سوریه وضعیت ایران در افکار عمومی جهان عرب و اسلام به سمت بازسازی خود حرکت کرد و پس از جنگ غزه (سیف القدس) در سال ۲۰۲۱ شیب تندی گرفت و امروز مخصوصآ پس از واکنش ایران به حمله تروریستی به کنسولگری خود در دمشق به اوج خودش رسیده بصورتی که در کویت و عمان و قطر مردم جشن گرفتند و شیرینی پخش کردند!

نه رهبران حوزه خلیج فارس توان هضم چنین محبوبیتی دارند و آن را ضد امنیت ملی خود بحساب می‌آورند نه آمریکا و غرب برای ادامه هیمنه خود در منطقه آنرا تحمل خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران باید منتظر حمله سنگین رسانه ای با بودجه های هنگفت که با محوریت گسل شیعه و سنی در منطقه و گسل‌های اجتماعی و چالش اعتماد عمومی و مسائل اقتصادی و حقوق زنان و... در داخل کشور خواهند بود باشه.

هر چقدر در میدان و افکار عمومی شکست بخورند در رسانه های جهان عرب و گسل های داخلی سرمایه گذاری خواهند کرد ...

باید به سرعت به سمت بازدارندگی اجتماعی در داخل و بازدارندگی در افکار عمومی جهان عرب حرکت کنیم و از کارهای پر ریسک و غیر ضروری در داخل پرهیز کنیم.

اللهم‌ قد بلغت اللهم فاشهد 

اللهم قد بلغت اللهم فاشهد

اللهم قد بلغت اللهم فاشهد...

دیگر خبرها

  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • جدایی کلوپ استرس قهرمانی را بیشتر کرده است
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری