Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@19:54:08 GMT

دو سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۸۴۲

دو سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

ناتو در این بیانیه از ارائه جزئیات بیشتر در مورد نام و دسته نظامی سربازان آمریکایی خودداری کرد.
براساس این بیانیه شمار کشته‌های ارتش آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۹ با احتساب کشته‌های امروز به ۱۴ نفر رسیده است.
به گزارش تارنمای استار و استریپس، پس از اعلام پایان عملیات نظامی توسط باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۴، کشته‌های سال جاری آمریکا در افغانستان در مقایسه با سال‌های دیگر بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناتو اعلام کرد، براساس سیاست‌های پنتاگون نام سربازان کشته شده تا ۲۴ ساعت اعلام نخواهند شد.
سخنگوی ارتش آمریکا در پنتاگون روز چهارشنبه گفت که آن‌ها نمی‌توانند بلافاصله محلی و نحوه کشته شدن نیرو‌های خود را مشخص کنند.
این حادثه حدود سه هفته پس از آن اتفاق افتاد که دو سرباز آمریکایی توسط یک سرباز افغان در یک حمله به پایگاهی در استان کندهار جنوبی افغانستان کشته شدند.
جنگ آمریکا در افغانستان در آستانه ۱۸ سالگی قرار دارد و حدود ۱۴هزار سرباز آمریکایی در این کشور مستقرند.
بر اساس گزارش پنتاگون، از ابتدای اکتبر ۲۰۰۱ میلادی و آغاز جنگ در افغانستان، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکا در افغانستان کشته شدند و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند. ناتو نیز با عملیاتی با عنوان «تعلیمات، کمک، مشورت» از سال ۲۰۱۵ به این سو در افغانستان فعالیت دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرباز آمریکایی افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه

رسانه آمریکایی با اشاره به عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، نوشت این اقدام بسیار دیرهنگام بود.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه سرانجام به قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه در طول ماه مبارک رمضان رأی مثبت داد و آمریکا برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه نوشت این اقدام آمریکا نشانه‌ای از سرخوردگی واشنگتن از اقدامات رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه شامل تخریب بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی است.

علاوه بر این، حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول نزدیک به ۶ ماه گذشته جان بیش از ۳۲ هزار نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقام‌های آمریکایی همچنین آشکارا با برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، جایی در جنوب غزه که میزبان بیش از یک میلیون آواره است، صحبت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی با این حال می‌گویند عدم مخالفت با قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست و آن‌ها همزمان خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای اسرائیلی هستند.

واشنگتن‌پست با  این حال می‌نویسد برای بسیاری از مردم در غزه، تصویب قطعنامه آتش‌بس «بسیار دیر انجام شده است چراکه ما در نیمه ماه رمضان هستیم؛ ماه مبارکی که با غم و رنج در فلسطین همراه شده است».

آمریکا پیش از این سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده بود. آمریکا هفته گذشته هم قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه نبود را به شورای امنیت ارائه کرد که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.

اظهارات مقام‌های اسرائیلی هم نشانگر این است که آن‌ها قصدی برای پایبندی به این قطعنامه ندارند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل موظف است تا زمانی‌که گروگان‌ها بازگردانده شوند و تهدید حماس از بین برود، به نبرد ادامه دهد. تصمیم شورای امنیت اهمیت اجرایی برای ما ندارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه