Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@03:27:48 GMT

ادعای تازه دختر صدام در باره اسارتِ شهید تندگویان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۸۴۹

ادعای تازه دختر صدام در باره اسارتِ شهید تندگویان

جماران نوشت: رغد صدام حسین، دختر بزرگ دیکتاتور پیشین حاکم بر عراق بعد از قریب سه دهه با انتشار دستنوشته‌ای از صدام، پرونده شهید محمد جواد تندگویان، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را که بر اثر شکنجه‌های رژیم بعث در زندان‌های عراق به شهادت رسیده بود، دوباره گشود.

دختر دیکتاتور پیشین عراق مدعی شده است که پدرش دستور داده بود با شهید تندگویان در اسارت رفتار مناسب شود و از تحت فشار گذاشتن و بازجویی های مکرر نیروهای امنیتی عراق با او جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستنوشته مربوط به تاریخ ۲۴ دسامبر ۸۲ است (۳ دیماه ۶۱) است که در آن صدام دستور داده است: «با وزیر نفت ایرانی اسیر شده، رفتار خوبی شده و تمامی نیازهایش از جمله تماس با خانواده اش فراهم شود و هرگز نباید به طور مستمر از او بازجویی کرد...باید همه اینها متوقف شوند و هر ماه یک گزارش در این خصوص برای من ارسال شود.»

رغد با انتشار اصل دستنوشته، کوشیده است که چهره جنایتکار دیکتاتور پیشین عراق را بیگناه جلوه دهد در حالی که در خاطرات مربوط به سال ۶۹  آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی آمده است که «عراقی‌ها از طریق صلیب سرخ جهانی در سال ۶۸ به او اطلاع دادند که شهید تندگویان در حین اسارت فوت کرده است.»

دستنوشته صدام متعلق به آغاز اسارت شهید تندگویان است اما رغد درباره شکنجه‌هایی که شهید وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران بعد از این تاریخ با آن در زندان عراق مواجه شد، توضیحی نداده است و انتظار نمی‌رود که او درباره این جنایت و همچنین جنایت‌های رژیم بعث در حق ملت ایران، عراق و کویت توضیح دهد.

شهید محمد جواد تندگویان، دومین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ خرداد ۱۳۲۹ در منطقه خانی آباد تهران به دنیا آمد . او فارغ‌التحصیل مهندسی نفت از دانشکده نفت آبادان و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از مرکز مطالعات مدیریتی ایران است.

او در آبان ۵۹ در حالی که یک ماه از وزارتش می گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب کشور شد ولی در جاده ماهشهر به آبادان به اسارت نیروهای عراقی در آمد و بعد از ۱۱ سال اسارت، در سال ۷۰ در جریان تبادل اسرا، پیکر مطهر این شهید که بر اثر شکنجه شهید شده بود، تحویل ایران شد و در تاریخ ۲۵ آذر ۷۰ در خاک میهن به خاک سپرده شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/تقدیر دختر شهید حاجی رحیمی از عملیات «وعده صادق»

فرزند شهید حاجی رحیمی که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق به شهادت رسید، در دست نوشته‌ای از عملیات تنبیهی سپاه پاسداران کشورمان تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، وی در این دست نوشته با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم از رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار قاآنی و سردار حاجی زاده بابت عملیات وعده صادق تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه تصویر این دست نوشته را مشاهده کنید:

منبع: کانال لشکر قدس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • ادعای تازه سنتکام درباره موشک‌های ایرانی/ از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • کارنامه ننگین حامیان دیروز صدام و امروز اسرائیل
  • عکس/تقدیر دختر شهید حاجی رحیمی از عملیات «وعده صادق»
  • کارنامه ننگین حامیان دیروز صدام و امروز اسراییل