Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@09:28:34 GMT

واژگونی یک سواری ۲کشته برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۸۵۶

واژگونی یک سواری ۲کشته برجا گذاشت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس هلال احمر بادرود بیان کرد: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه امروز گزارش یک حادثه رانندگی در آزادراه اصفهان- کاشان محدوده شهرستان نطنز گزارش شد که با وجود حضور به هنگام نیروهای امدادی در محل، ۲ نفر زن میانسال از سرنشینان یک دستگاه سواری رانا به علت شدت آسیب‌های وارده جان خود را از دست داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کفاشی افزود: همچنین سه نفر دیگر از سرنشینان خودروی سواری شامل یک مرد و ۲ کودک دختر که در جریان این حادثه واژگونی در ۶ کیلومتری پایگاه امداد و نجات هلال احمر آسیب دیده بودند، پس از اقدام‌های اولیه از سوی نیروهای اورژانس سرآسیاب و هلال احمر بادرود به بیمارستان شهید بهشتی کاشان انتقال یافتند.

این محور بخشی از آزادراه هفت به طول ۴۶۵ کیلومتر است که از تهران آغاز شده و با عبور از قم، در غرب اصفهان پایان می‌یابد.

بادرود در فاصله نزدیک به ۱۳۵ کیلومتری شمال اصفهان و ۶۰ کیلومتری جنوب‌شرق کاشان واقع است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هلال احمر پایگاه امداد و نجات شهید بهشتی اصفهان اصفهان پایگاه امداد و نجات تصادف شهید بهشتی کاشان تصادف جاده ای واژگونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نطنز» باغ‌شهری در میانه راه کاشان به اصفهان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: «نطنز» با آب‌وهوایی بکر و بی‌نظیر در در دامنه کوهستان کرکس و شمال باختر اردستان است، گردشگران با سفر به این منطقه می‌توانند شاهد مناظر طبیعی بی‌بدیل، باغات میوه و آثار تاریخی متعدد باشید.

ظرفیت‌های گردشگری بسیاری همچون کاخ‌ها، قلعه‌ها، حمام‌ها و مساجد و همچنین مناطق تفریحی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارند؛ به همین دلیل، هر ساله گردشگران بسیاری به نطنز سفر می‌کنند. جالب است بدانید در این شهر بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی ایران وجود دارد.

مسجد جامع نطنز

مسجد جامع نطنز شاهکار معماری دوره ایلخانیان است که در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۱۱ با شمارهٔ ثبت ۱۸۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مسجد که به مسجد جمعه نیز معروف است مجموعه‌ای از چند بنای مذهبی شامل این مسجد، یک خانقاه، مقبره شیخ عبدالصمد و یک مناره ۳۷ متری است از دوران اولجیاتو خدابنده و پسرش ابوسعید بهادرخان به یادگار مانده است.

آتشکده

آتشکده نطنز با قدمت ۱۸۰۰ سال که در دوران ساسانی بنا شده، دارای چهار طاق بوده و از جنس سنگ ساخته شده است. با توجه به محل قرارگیری این آتشکده در باغی به نام باغ امام جمعه که در کوچه پشتی مسجد جامع نطنز واقع شده مسیر رسیدن به آن را دشوار کرده است و باید از میان باغ‌ها برای دسترسی به آن عبور کرد.

امامزاده آقا علی عباس و سید محمد (ع)

خوب است که مردم در سفر به نطنز، زیارت از آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس و سید محمد (ع) را در برنامه خود داشته باشند، این مکان مقدس در ۳۰ کیلومتری شهر نطنز و ۸ کیلومتری شهر بادرود واقع شده است. امامزاده آقا علی عباس و سید محمد (ع) در بین مردم محلی بسیار محترم بوده و بسیاری از مردم شب‌ها برای راز و نیاز به این مکان می‌آیند. همچنین بسیاری نذر این امامزادگان می‌کنند تا به حاجت خود برسند.

روستای ابیانه

در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز و دامنه کوه کرکس روستایی زیبا و تاریخی به نام ابیانه وجود دارد. خانه‌های این روستا به صورت پلکانی در دل کوه روی هم قرار گرفته‌اند. معماری عجیب و شگفت انگیز بناهای این روستا موجب معروف شدن این روستا شده و این خانه‌ها از خشت و گل آجر سرخ رنگ ساخته شده‌اند.

اطراف روستا و در کوچه‌باغ‌های باریک که زیبایی‌شان با دیوارهای کاهگلی کوتاه چندبرابر می‌شود، می‌توانید درختان زیادی ببینید. درختانی که در فصل بهار پر از شکوفه می‌شوند و جلوه خاصی به روستا می‌بخشند و در پاییز طوفان رنگ‌ها را به پا می‌کنند تا دل گردشگران را ببرند.

آتشکده هارپاک ابیانه

آتشکده هارپاک قدیمی‌ترین اثر تاریخی روستای ابیانه است که مانند دیگر بناهای این روستا در سراشیبی قرار گرفته و بنا دارای سه طبقه و چهار طاقی است، مصالح به کار رفته در آن سنگ لاشه و گچ هستند. این بنا روی شیبی پست و بلند واقع شده است. این آتشکده دارای طبقه مخصوص آداب مذهبی، یک سرسرا که از سه جز گنبدوار تشکیل شده است.

دهکده گردشگری رایان نطنز

دهکده گردشگری و تفریحی رایان نطنز در ۳۰ کیلومتری شهرستان نطنز و ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا در دامنه کوه‌های کرکس قرار گرفته است که چشم اندازهای بی‌بدیل روستای تاریخی کشه و طرق‌رود این نقطه را به یکی از زیباترین مکان‌های استان تبدیل کرده است.

قله کوهستان کرکس با ارتفاع ۳۸۹۵ متری از سطح دریا از قله‌های مرتفع کشور بوده که کوهنوردان هر هفته از این دهکده به سمت قله می‌روند و تقریباً در نیمی از سال پوشیده از برف بوده و منابع اصلی تأمین آب چشمه‌های متعدد منطقه است.

منطقه گردشگری متین آباد

در ابتدای رمل‌های بزرگ کویر در جنوب دریاچه نمک و نزدیک به مسیر قلعه کرشاهی در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال نطنز یک منطقه گردشگری فوق‌العاده به نام متین‌آباد وجود دارد.

تفریحات و دیدنی‌های قابل توجه این منطقه کویری، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشد، تفریحاتی مانند شترسواری، موتور و ماشین سواری در شن و غیره را می‌توان در این مکان تجربه کرد.

چشمه آب سرخ فریزهند

چشمه آب سرخ فریزهند یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی نطنز است که در ۴۵ کیلومتری شمال‌غرب نطنز قرار دارد. برای دسترسی به این چشمه، باید حدود یک ساعت در راه باشید؛ اما با دیدن این چشمه، تمام مسافتی که پشت سر گذاشته‌اید را فراموش خواهید کرد. همان طور که از نامش پیداست آب این چشمه به رنگ قرمز است. حتی خاکی که در نزدیکی این چشمه وجود دارد نیز به رنگ قرمز در آمده است.

این چشمه یکی از مهم‌ترین چشم‌های آب معدنی اصفهان به حساب می‌آید، دلیل سرخ بودن این آب، وجود املاح آهن در ترکیبات آب است. به همین خاطر آب به رنگ سرخ است و حتی خاک اطراف را نیز به رنگ سرخ در آورده است.

روستای هنجن

این تصویری که می‌بینید یک روستا در نزدیکی نطنز به نام هنجن است، نگاه کردن از دور به این روستا، افراد را به یاد قلعه‌های قدیمی می‌اندازد و همین موضوع نیز خود یک عامل شگفتی است که موجب می‌شود گردشگران جهت بازدید به این روستا بروند. هنجن بر روی یک منطقه کوهستان بسیار بزرگ قرار دارد. سه طرف این روستا را کوه‌ها و رودهای مختلف فراگرفته‌اند. به همین خاطر دسترسی به این قلعه فقط از یک سمت امکان‌پذیر است.

در روزگاران قدیم، رودی با جریان آب پرخروش در نزدیکی این روستا جریان داشت که البته هنوز هم آب با جریان کمی در آن وجود دارد. همین مسئله نشان می‌دهد که مردم محلی بهترین مکان را برای احداث روستای خود در نظر گرفته‌اند.

کاروانسرای میرابوالمعالی

در دوران قدیم به دلیل نبود وسایل نقلیه سریع، مردم برای سفر از حیواناتی چون شتر یا اسب استفاده می‌کردند بنابراین شاید برای یک سفر چندین روز در راه بودند، به همین دلیل، وجود کاروانسرا برای استراحت مسافران در میان راه ضرورت داشت.

کاروانسرای میرابوالمعالی نطنز یکی از این مکان‌ها است که در دوران قدیم مسافران برای استراحت از آن استفاده می‌کردند، قدمت این کاروانسرا به دوران شاه عباس اول بر می‌گردد. کاروانسرای میرابوالمعالی در ارتفاعات نطنز قرار دارد و به همان خاطر آن را با نام «قلعه کوهاب» نیز می‌شناسند. بازدید از این کاروانسرای تاریخی می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

آبشار طامه

در فاصله ۷ کیلومتری از نطنز در دامنه‌های کوه کرکس، روستای زیبا و تاریخی طامه واقع شده است، در انتهای این روستای تاریخی رقص زیبای رود طامه، منجر به پدیدآمدن چندین آبشار شده است. این رود از دامنه‌های ارتفاعات کرکس سرچشمه می‌گیرد. کمی آن طرف‌تر که برویم یعنی در غرب این روستا به یکی از زیباترین آبشارهای ایران و اصلی‌ترین آبشار روستا، یعنی آبشار طامه نطنز می‌رسیم. این آبشار در دره پاپول واقع شده است و ارتفاعی حدود ۲۳ متر دارد.

پارک سرچشمه سرابان

در دامنه کوهپایه‌های شرقی کوه گنبد باز و در منطقه سرابان شهر نطنز، پارک سرچشمه با طبیعتی بکر، درختانی کهنسال و آب شفاف میزبان گردشگران نوروزی است که از نقاط مختلف کشور به نطنز می‌آیند، این تفرجگاه بزرگ و ارزشمند با چشم‌انداز های طبیعی زیبا و محیط‌های کوهستانی خود از جمله مناطق پر جاذبه نطنز به شمار می‌رود.

استراحتگاه‌های سنگ فرش شده این پارک که در دو طرف جوی پر آب قرار گرفته محیط زیبا و دلنشینی را برای تفریح خانواده‌ها فراهم کرده است و خانواده‌ها با زدن چادر یا پهن کردن یک زیرانداز در دامان طبیعت، یک روز خوب را می‌گذرانند.

کرکس، مناسب برای گردشگرانی که به کوه‌نوردی علاقه‌مند هستند

کوه کرکس یا بهتر است بگوییم کوهستان کرکس که احتمالاً شما هم اسمش را شنیده‌اید کوهستانی حوالی نطنز در استان اصفهان است، این کوهستان بزرگ که حدود ۳۴۰۰ کیلومترمربع وسعت دارد در ناحیه مرکزی کشور و در امتداد رشته‌کوه زاگرس یعنی در جهت شمال غربی به جنوب شرقی قرار گرفته است.

مشهورترین و بلندترین قله رشته‌کوه کرکس یعنی قله کرکس ۳۸۹۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بعد از قله کرکس، قله‌های شاهین و کرگز به ترتیب با ارتفاعات ۳۸۰۰ و ۳۵۸۸ متر از سطح دریا در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند. موقعیت جغرافیایی کوه کرکس به‌گونه‌ای است که این کوه از شمال غرب با کاشان، از جنوب شرق با نطنز، از شرق با میمه و از غرب با اردستان در ارتباط است.

نطنز تکه‌ای از بهشت در منطقه‌ای گرم و کویری است، باغ‌شهری در میانه راه کاشان به اصفهان و دامنه‌های کوه کرکس که مقصد بسیاری از کویرنشینان اصفهان و شهرهای اطراف برای گذراندن تعطیلات به ویژه در ایام نوروز است.

کد خبر 6057511

دیگر خبرها

  • واژگونی سواری در کاشان ۳ کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشت
  • ۳ کشته و ۲ مجروح در واژگونی سواری ساینا در محور بادرود_کاشان
  • ۳ کشته و دو مجروح در واژگونی سواری ساینا در محور بادرود_کاشان
  • واژگونی خودروی سواری در کاشان با سه کشته و ۲ مجروح
  • واژگونی سواری در کاشان سه کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت
  • سقوط خودرو به دره در محور مهران به دهلران ۵ مصدوم برجا گذاشت
  • مصدومیت سه نفر در واژگونی سواری پراید در اتوبان قم -کاشان
  • «نطنز» باغ‌شهری در میانه راه کاشان به اصفهان
  • واژگونی یک دستگاه خودروی ۲۰۶صندوق دار
  • سرپرست جدید نمایندگی جمعیت هلال‌‍احمر بادرود معرفی شد