Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: اگر رایزنی که فرستاده می‌شود تجربه کافی، تخصص، انگیزه و تسلط به زبان کشور مقصد داشته باشد به طور یقین موثر خواهد بود. تاریخ انتشار: 04:05 - 31 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۳۳۳۶

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره تصمیم وزارت صنعت در اعزام ۱۵ رایزن بازرگانی به بازار‌های هدف اظهار کرد: فلسفه فرستادن رایزن کار درستی اما، نوع انتخاب رایزن از فرستادن آن مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: اگر رایزنی که فرستاده می‌شود تجربه کافی، تخصص، انگیزه و تسلط به زبان کشور مقصد داشته باشد به طور یقین موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این حرکت می‌تواند مثبت باشد، گفت: به عنوان مثال رایزن ایران در بغداد بسیار موثر بوده است.

حسینی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اهمیت رایزنان چرا بسیاری از آن‌ها به کشور بازگرداننده شدند، خاطرنشان کرد: در بودجه سال گذشته مبلغی برای این موضوع پیش بینی نشده بود و یا بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان پیش بینی شده بود و نتوانسته بودند حقوق آن‌ها را پرداخت کنند بنابراین تعداد آن‌ها را کم کردند.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: بازار پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان، روسیه، چین و هند برای کشور ما از اهمیت برخوردار است بر این اساس باید تمرکز بیشتر بر روی این کشور‌ها باشد.

وی درباره نقطه ضعف رایزنان کشور گفت: رایزنان به دلیل اینکه نه جزو کادر سفارت هستند و نه جزو بخش خصوصی، اگر سفیر همراه و اعتقاد به اینکار نباشد و امکانات در اختیار آن‌ها قرار نگیرد رایزنان به دلیل نداشتن امکانات با محدودیت مواجه می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه اگر رایزن‌های خوبی انتخاب شوند قطعا در توسعه صادرات موثر خواهد بود، اظهار کرد: متاسفانه سازمان توسعه تجارت ملاک‌هایی در انتخاب‌ها دارد که نمی‌تواند هر شخصی را انتخاب کند و ناچار است از کارکنان زیرمجموعه خود یا سایر وزارتخانه‌ها افرادی را اعزام کند که این محدودیت موجب می‌شود بعضا انتخاب‌های خوبی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات رایزن عراق توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفتگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر