Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@14:13:00 GMT

ناو هواپیما بر آبراهام لینکن دچار حادثه شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۲۶۱

ناو هواپیما بر آبراهام لینکن دچار حادثه شد

مرکز ایمنی نیروی دریایی آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد، پنج فروند هواپیمای جنگی، روی عرشه ناو آبراهام لینکن دچار حادثه شدند.   ناو هواپیما بر آبراهام لینکن (USS Abraham Lincoln CVN-72)
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در حادثه نهم آگوست (۱۸ مرداد) یک فروند هواپیمای هشدار سریع هاوک آی (E-۲ D. Hawkeye) هنگام فرود روی عرشه ناو آبراهام لینکن با انحراف از مسیر اصلی با ۲ فروند جنگنده اف‌ای ۱۸ سوپر هورنت (F/A-۱۸ Super Hornet) برخورد و قطعاتی از این هواپیما‌ها به ۲ فروند اف‌ای ۱۸ دیگر اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  E-2D Hawkeye
«جاش فری» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با تایید این موضوع گفت: در این حادثه چهار فروند دچار خسارت شدند که در این میان میزان خسارت وارد شده به ۲ فروند هواپیمای نظامی جدی است.

فری به دلایل امنیتی محل دقیق بروز حادثه در روی عرشه آبراهام لینکن را بیان نکرد، اما افزود: در برخورد جنگنده‌ها هیچ فردی آسیب ندیده است.   F-A-18 Super Hornet
در گزارش مرکز ایمنی دریایی آمریکا میزان خسارت این حادثه حدود ۲ میلیون دلار برآورد شده است.

ارتش آمریکا اوایل ماه اردیبهشت ناوهواپیمابر آبراهام لینکن و بمب افکن‌های بی ۵۲ را به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.

آمریکا به دنبال آتش گرفتن ۶ نفتکش در تنگه هرمز، ایران را متهم به دست داشتن در این حوادث کرد و حضور فیزیکی نیرو‌های خود در منطقه را گسترش داد.   Boeing B-52 Stratofortress

منبع: تابناک

کلیدواژه: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اردوگاه شهید باهنر هاشم یکه زارع محمد جواد لاریجانی لیگ نوزدهم علی اصغر مونسان علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

به گزارش مشرق، در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • عامل تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس دچار اختلال روانی بود + جزئیات حادثه
  • ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس عازم تهران/ عکس