Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:33:35 GMT

یادواره شهید کعبه و شهدای مهریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۵۲۲

یادواره شهید کعبه و شهدای مهریز آغاز شد

مردم مهریز تاکنون ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند  و حجت الاسلام محمد حسین برهان به عنوان نخستین شهید کعبه شهرستان در سال ۱۳۶۶ در راهپیمایی برائت از مشرکان در مکه به شهادت رسید.

در این مراسم امام جمعه شهر ملایر از توابع استان همدان گفت: خون شهید و مقاومت مردم و مسئولان توطئه روانی و اقتصادی دشمنان را خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد باقر برقراری افزود: نیاز اصلی کشور توحه به مسائل فرهنگی و اقتصادی و وحدت بین همه مردم است .

وی خاطر نشان کرد: راه عزت و سعادت در مرحله اول داشتن فهم دین و سپس بصیرت دینی و انقلابی است .

همچنین فرماندار مهریز گفت: شهیدان الگوهای پایمردی و فداکاری در راه دین و ارزش‌های الهی هستند.

رضا زارع زاده‌ مهریزی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم و جوانان خواهد بود.

در حاشیه این مراسم  نمایشگاه عکس و کتاب برپا و  چند برنامه های فرهنگی و هنری نیز اجرا شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا مهریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اهمیت برپایی محافل شهدایی گفت: همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه امیدواریم مسئولیت و وظیفه محوله را به بهترین صورت انجام دهیم، اظهار داشت: در سال جاری ماموریت بزرگ و ارزشمندی داریم و آن ماموریت کنگره ملی شهدای کاشان است.

وی برگزاری انتخابات و سایر دلایل را از به تعویق افتادن کنگره ملی شهدای کاشان عنوان کرد و افزود: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تذکرات رهبر برای پاسداشت مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس را شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان ضمن اشاره به جنگ ترکیبی دشمن ابراز داشت: این جنگ باعث شده که بازخوانی مکتب شهدا بیش از پیش اهمیت پیدا کند و این موضوع برای جوانان اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و وقوع حوادث در سال‌های گذشته گواه بر این مطلب است.

وی ضمن اشاره به فاصله گرفتن از فرهنگ شهدایی گفت: این موضوع برای دستگاه‌های تربیتی یک نوع هشدار محسوب می‌شود و از این رو وظیفه سنگینی از حیث فرهنگی بر دوش ما مسئولان است و از طرفی کاشان با سابقه فرهنگی و مذهبی با سایر شهرستان‌ها متفاوت است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای کاشان باید در حد و اندازه یک کنگره استانی برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری این کنگره‌ها و یادواره‌ها متفاوت‌تر از گذشته است و از این رو یادواره‌ها پیوست‌های متفاوتی دارد و از این رو همه باید در برگزاری یادواره‌ها دخالت کرده و ورود کنند.

وی تصریح کرد: آنچه از امامین انقلاب فرا گرفتیم مشارکت تمامی اقشار در امور مختلف کشور است و ما نیز برای برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان در یک ساختار هدفمند همه دستگاه‌ها دخیل باشد و همه در بخش‌های مختلف دخیل باشند به نحوی که با برگزاری آن همه احساس کنند در برگزاری این کنگره سهیم هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان افزود: ما در این کنگره با مردم تمرین می‌کنیم کاری را با یکدیگر انجام دهیم و از این رو همه باید پیگیر امور کنگره ملی شهدای کاشان باشند تا این رویداد مهم و ارزشمند به بهترین صورت برگزار شود.

پیش‌بینی 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

وی ضمن اشاره به تاثیر بسزای محافل شهدایی و اقدامات فرهنگی ابراز داشت: کار برای شهدا را یک توفیق بدانیم و در کار میدانی تمام توان خود را به کار بگیریم و امیدواریم با توسل به شهدا و کار مسئولان مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن