Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امضای تفاهم نامه خرید یک رام قطار بین شهرداری منطقه ۲ و شرکت مترو تهران گفت: این اقدام شهرداری منطقه ۲ مناسب بود، چراکه با این تفاهم نامه حمل و نقل عمومی منطقه توسعه یافته و هزینه خرید قطار و نوسازی اتوبوس‌ها هم با مشارکت شهرداری این منطقه تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر اینکه سایر مناطق هم باید برای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح منطقه خودشان مشارکت کنند، افزود: مترو تهران به ۲ هزار واگن و حداکثر ۳۰ هزار واگن نیاز دارد که با تأمین این تعداد واگن، تعداد سفر‌ها با مترو از ۲ به ۷ میلیون سفر خواهد رسید و فاصله حرکت قطار‌ها هم کاهش می‌یابد.

علیخانی در خصوص هزینه تأمین واگن‌ها نیز تصریح کرد: تا ۲ سال قبل ساخت هر واگن ۵ میلیارد تومان هزینه داشت که در مجموع خرید ۲ هزار واگن برای مترو تهران به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داشت.

بیشتر بخوانید: افتتاح بخش‌های زیادی از خطوط مترو تا پایان سال ۹۸/ ورود قطار‌های ساخت ایران به شبکه مترو

علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی، هزینه هر واگن ۳ برابر شده و به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است، لذا تأمین واگن‌های مترو ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ از طریق واگذاری املاک خود توانست به تأمین واگن‌های مترو کمک کند، گفت: ۲۰ کیلومتر از خطوط مترو از منطقه ۲ عبور می‌کند که اکنون ۳ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و برای ۱۸ کیلومتر باقی مانده هم منابع مالی نیاز است.

انتهای پیام/

هزینه ۱۵ میلیارد تومانی برای خرید هر واگن مترو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

سکه تمام بهار آزادی امروز (پنجشنبه، ۳۰ فروردین) با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش مشرق، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم‌ سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

دیگر خبرها

  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران